Stora shoppingtråden II

Tack för tipset! Hakarna har hängt i 14 år och är nu så tröga att öppna att det knappt går och har aldrig haft någon incident pga dem. Men med det sagt så kommer det säkert hända nu bara för det och det kanske är dags att byta ut dem 🫣
Jag tror att hästar är nästan avlade till att göra självmordsbenägna och dyra saker 😅 var faktiskt en annan bukefalist som sa det till mig om hakarna så nu ser jag den faran överallt. Samma gäller piggar på hinkhandtag, de tejpas alltid efter att veterinären visat behandlingsbilder från när en häst kliat ögat mot dessa...
 
Jag tror att hästar är nästan avlade till att göra självmordsbenägna och dyra saker 😅 var faktiskt en annan bukefalist som sa det till mig om hakarna så nu ser jag den faran överallt. Samma gäller piggar på hinkhandtag, de tejpas alltid efter att veterinären visat behandlingsbilder från när en häst kliat ögat mot dessa...
Hinkar tejpas här också! Ska leta bättre hakar, dessa har en förmåga att nöta på nätets upphängningsöglor dessutom.
 
Unnade mig en bajshink till transporten.

20240717_141328.jpg
 
Nu har jag shoppat både lite nödvändigt och onödigt😅. En halvpall spån, en brun snokrem (att ha som nosgrimma på WE-tränset), kompressionstrumpor på Hööks rea och ett par sneakers också på Hööks. Det onödiga, men som jag äääälskar är foton på Dio. En bekant fotar som hobby och satte upp lite studio i stallet, har bara behövt betala en väldigt symbolisk summa för helt fantastiska bilder😍
DSC_3644 3 kopiera.jpg
 
Jag svängde inom Ullared på väg hem från spa på Falkenberg strandbad, perfukt uppladdning för det kaoset.

Bl.a. köpte jag kompressionsstrumpor som ridstrumpor. Högst modemedvetna från Svensk Husman, ett par med kanelbullar och ett med lussebullar, 60 kr styck 😎

20240720_090902.jpg
 
Jag har fyndat nåt galet!
För det första köpte jag ett splitternytt sprengerbett av @villhöver, jättenöjd.

Sen hade en stallkompis storrensning då hon ska ta bort sin skadade häst, så jag köpte:
ofodrat regntäcke Amigo
Back on track stalltäcke
Fleecetäcke mio
Stalltäcke oklart märke med fleecekrage
Equestrian stockholm dressyrschabrak golden brown
Shockemöhle schabrak grå med orange kant
Flughuva
Två ”vanliga” bett
ett set senskydd Eskadron med två uppsättningar bakskydd i svart
Helt ny reflexgrimma

Allt detta för 1500 kr 😎
 
Fick just hem ett 50g regntäcke plus ofodrad hals från Haglund, bra pris på deras rea.
Ponnyn behöver ett till regntäcke och detta satt toppenbra på henne, alla fall i stallgången 👍🏻
 
Köpte en jockeyhjälm på Hööks-rean. Älskar den jag har nu från England men den har inte mips och är mer än fem år gammal så var väl dags nu oavsett hur skön den gamla är.
 
Mitt köpstopp på kläder sket sig en hel del nu... Vi var runt i flera ridsportbutiker i Danmark - där det krävs rätt bra rea för att priserna ska kännas acceptabla med den usla valutan vi har. Men jag köpte ändå en jättesnygg cavallotopp och ett par cavallotights på rea i två olika butiker - tillräckligt mycket rea för att jag skulle känna det som jag fyndade. Dessutom var det härligt att kunna köpa storlek medium resp 42, det var ett tag sen! Dessutom köpte jag en nummerlapp i läder och en borstiq-borste med jättelånga strån. Jag fingrade även på ett par ridstövlar som satt helt perfekt, och var nedsatta till 700 danska. Men innan jag betalade insåg jag att det var konstläder, och inte riktigt skinn, så jag backade. Jag velar lite om det var dumt eller inte. Hade det varit 700 svenska hade jag nog slagit till trots det och haft dem i regn. Idag var jag på Hööks och kollade stövlar där, men stl 38 var det dåligt med. Däremot köpte jag ytterligare en kortärmad topp med 70% rabatt - dvs 150 kr.
 
Jag behöver förresten hjälp från shoppingproffs igen! Jag kommer behöva en ny tävlingskavaj till nästa säsong. (Hästen har varit skadad men jag har precis börjat sätta igång så i år blir det inget tävlande tyvärr). Jag har några skall-krav:

Färg - den ska vara grön eller beige
Den ska vara i stretchmaterial
Den ska ha dragkedja under knapparna

Dessutom är det meriterande om den:
Är tunn(ventilerad
Har piping(detaljer i avvikande färg
Har ett överkomligt pris (kommer behöva nya stövlar också... )

Vad finns? Vad ska jag kolla efter?
 
Jag behöver förresten hjälp från shoppingproffs igen! Jag kommer behöva en ny tävlingskavaj till nästa säsong. (Hästen har varit skadad men jag har precis börjat sätta igång så i år blir det inget tävlande tyvärr). Jag har några skall-krav:

Färg - den ska vara grön eller beige
Den ska vara i stretchmaterial
Den ska ha dragkedja under knapparna

Dessutom är det meriterande om den:
Är tunn(ventilerad
Har piping(detaljer i avvikande färg
Har ett överkomligt pris (kommer behöva nya stövlar också... )

Vad finns? Vad ska jag kolla efter?

Fager bits har grön kavaj

https://fagerbits.com/sv/product/jessica-tavlingskavaj-gron
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 472
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 059
Övr. Hund Idag hände det som "inte får hända" (okej nu lät det gravallvarligt och det gick ju bra så "ingen" skada skedd, ingen har dött eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 725
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 506
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp