Stora shoppingtråden II

Mina Ariat-skor blev cancelled i min order pga ej i lager... Vilket gjorde mig lite irriterad då jag var väldigt taggad på dem. Surfade rundor och hittade inget som lockade men så hade Equipement fått in begagnade men oanvända freejump-skor i just min storlek för 900 kr, som hittat! De hade också shortchapsen till för 700, så de beställde jag hem nu också.

20240709_152558.jpg

Ber om ursäkt för mitt otroligt skitiga källargolv 😁
 
20240709_170651.jpg

Köpte även ett begagnat träns för några dagar sedan, ingen aning om modell men det var supermjukt och fint. 300 kr blev det. Jag inser även att Elsa behöver full-storlek snart då hon är på yttersta hålen...
 
jag har köpt en dressyrsadel till Kevin och ett ridflugtäcke. Till millian har jag köpt ett regntäcke då kevins har för stora. Ett par ridbyxor till mig själv har det också blivit. Skulle behöva nya benskydd som har bara ventilation både fram och bak, nån som har tips om bra märke, dom ska ha bra passform, hållbara och snygga. Det andra jag skulle behöva köpa är ett träns och ett tredelat med parerstänger till unghästen. Kevins träns har inte bästa passformen för millian tyvärr. Sålde ju två träns som Kevin inte gillade när jag köpte ett till micklem till Kevin.
 
20240712_142636.jpg

Nu har chapsen också kommit och de sitter som en smäck! Smart att slippa resåren under då jag tycker dessa släpper så snabbt. Dessa kopplas istället ihop med skorna genom en flärp med kardborre på utsidan. Ska ut och premiära de nu 👍
 
Falsterbo är över och det blev handlat följande:
4 par ridstrumpor på horselet(PS outlet) 300kr
ny Uvex med mips eftersom jag alltid ska landa på huvudet vid avåkningar. 1599kr
Ridhandskar i skinn, 149kr
K9 skimmel/silverschampo och balsam i kampen om att få tillbaka silversvansen på smutsgrisen, 359kr för 3st
Och dagens reafynd, alla PS kläder 50kr, så två baselayers och ett par ridbyxor.

Helt ok, som vanligt försvinner fler och fler stammisbutiker från mässan, tror mycket hänger på lönsamhet och tillgängligheten via webbhandel men det är trist då det är helt annat att verkligen få stå och klämma på sakerna innan man köper.
 
Hööks megarea är igång och jag är så glad, ett träns jag velat ha kom ut på 70%. Fin remontnosgrimma och lagomt blingigt pannband, Fonti från JH collection. För 329kr 😋.

Edit: det svarta verkar ha sålt slut direkt, bara bruna kvar på hemsidan nu.
 
Har köpt nya hönät till två av hästarna. Det blev svarta denna gång så kanske de håller sig snygga lite längre och inte ser så eländigt skitiga ut hela tiden som de vita gör 🙄

Visa bifogad fil 149336
Ett välmenat tips är att byta hake till t.ex. kohake eller liknande med skruv, dessa är så lätt att de trycks upp och fastnar i grimmor, ögon, läppar etc. Förutsatt att du har hästar som når dit givetvis 😎
 
Ett välmenat tips är att byta hake till t.ex. kohake eller liknande med skruv, dessa är så lätt att de trycks upp och fastnar i grimmor, ögon, läppar etc. Förutsatt att du har hästar som når dit givetvis 😎
Tack för tipset! Hakarna har hängt i 14 år och är nu så tröga att öppna att det knappt går och har aldrig haft någon incident pga dem. Men med det sagt så kommer det säkert hända nu bara för det och det kanske är dags att byta ut dem 🫣
 
IMG_6119.jpeg

Äntligen ny flughuva till pålle. Beställde den i maj!
Leveransen från webshoppen var rejält försenad o när den väl dök upp var jag bortrest. Lyckligtvis kunde yngste sonen hämta ut paketet. Så idag premiärprovade jag den, och den satt som en smäck 😊
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 472
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 059
Övr. Hund Idag hände det som "inte får hända" (okej nu lät det gravallvarligt och det gick ju bra så "ingen" skada skedd, ingen har dött eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 725
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 506
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp