Stora shoppingtråden II

Suktar efter ett Utzon-träns i brunt till Doris men eftersom både tyglar och klinkerspannband kostar extra skulle jag lika gärna kunna måttbeställa från Steinhaus… 😬

Ni vet när man bara ska inom lokala lantmännen och köpa pälsglans...

20240120_123205.webp

De där röda lapparna är mitt kryptonit, men halva priset på allt innebar att jag fick schabrak och grimma i mysig sammetsfeel, ett par vinterridbyxor plus pälsglans för drygt 800 kr. Överkomligt!

OT men vet ni hur man ser utbudet från Peders märke bhoof?
Hemsidan har bara en förstasida med ingenting alls.

Köpt boots till Ärtan så kanske hon kan låta bli att trampa på sig själv när vi hoppar 😁
Blev ett par från HG med förstärkt utsida, håller förhoppningsvis skapligt.

Har även hittat en jättefin plåtburk från 60-talet till sadelkammaren 😁
Blivande kakburk.
1000017005.webp

Agat (svart med glossy mitt) var också superfin, lagom med blankhet för en oförsiktig ryttare 😂
Blir att springa till "min" butik så hon kan beställa hem direkt.
Kunde inte ens hålla mig så skickade ett meddelande på messenger till henne att asap plocka hem den till mig, så nu ska den bara resa över åsen till mig :cool:

just det, vill gnälla av mig lite. Jag köpte en hjälm för ett tag sen (Augusti) som då visade sig vara fel storlek (jag köpte privat), säljaren är en ryttare som har en ganska stor följare skara på instagram och är blandt annat profil ryttare för Equeen. Personen har nu lovat i 6 månader att skicka liner i rätt storlek (jag har kvar alla sms vart säljaren blandt annat skrivit hon har skickat den, vilket hon tydligen inte har). Det har kommit 117 ursäkter, som semester i utlandet och jag vet inte vad. Skall man dra denna grejen i FB grupper eller skita i det? Jag är rätt förbannat över hur denna person har till mage att bete sig så, och tycker faktiskt såna människor förtjänar att få skit för sitt beteende, åt andra sidan vet jag inte om jag orkar hålla på.
Det tog personen evigheter att skicka hjälmen, så trodde faktiskt denna hade blåst mig helt. Men den dök upp till slut. I fel storlek, men går som sagt att byta liner till rätt storlek.

just det, vill gnälla av mig lite. Jag köpte en hjälm för ett tag sen (Augusti) som då visade sig vara fel storlek (jag köpte privat), säljaren är en ryttare som har en ganska stor följare skara på instagram och är blandt annat profil ryttare för Equeen. Personen har nu lovat i 6 månader att skicka liner i rätt storlek (jag har kvar alla sms vart säljaren blandt annat skrivit hon har skickat den, vilket hon tydligen inte har). Det har kommit 117 ursäkter, som semester i utlandet och jag vet inte vad. Skall man dra denna grejen i FB grupper eller skita i det? Jag är rätt förbannat över hur denna person har till mage att bete sig så, och tycker faktiskt såna människor förtjänar att få skit för sitt beteende, åt andra sidan vet jag inte om jag orkar hålla på.
Det tog personen evigheter att skicka hjälmen, så trodde faktiskt denna hade blåst mig helt. Men den dök upp till slut. I fel storlek, men går som sagt att byta liner till rätt storlek.
Lägg upp det i Hästvärldens baksida på facebook.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama