Stora shoppingtråden II

Håller på att städa stallet och tyckte att vi behövde en ny väggklocka istället för den tråkiga i plast vi har nu.
Hittade denna fina 😁
1000017095.webp

IMG_4574.webp

Var in till Hööks igår och köpte detta. Jag vill gärna ha rörliga ringar eftersom jag är lite svag på tygeln pga min värk, men jag upplever att Dollie inte gillar när det rör sig i mungipan. Förhoppningsvis blir detta det bästa av två världar 😊

IMG_4607.jpeg

Testade det nya bettet idag och det kändes väldigt bra, men när jag tog av tränset såg det ut såhär. Efter en användning. Det såg ut att ligga bra i munnen men nu blir jag såklart tveksam. Kan det vara för långt trots allt?

Visa bifogad fil 137821
Testade det nya bettet idag och det kändes väldigt bra, men när jag tog av tränset såg det ut såhär. Efter en användning. Det såg ut att ligga bra i munnen men nu blir jag såklart tveksam. Kan det vara för långt trots allt?
Om du menar markerna i den blå färgen så ska ju den blå färgen försvinna eftersom det bara är ett rostskydd innan det börjar användas.

Visa bifogad fil 137821
Ja på något sätt har ju hästen tuggat på bettet iaf.
Om du menar markerna i den blå färgen så ska ju den blå färgen försvinna eftersom det bara är ett rostskydd innan det börjar användas.
Det ska ju rosta bort, inte bli avskavt.

Köpt såna där lagom tråksaker. Naf Haylage balancer (varför är burken så svår att öppna?) och ett grimskaft med kedja för att Dio är så otroligt pigg när han går som handhäst.

Blev att jag köpte två spånbalar också istället för att hämta på sågen. Men vad jag ångrar det! Spånet från sågen är så himla mycket trevligare. Kuttret är som mjuk och fluffigt på ett annat sätt.

Vilken service av B**jes!
Jag har kikat runt efter en bättre nackpadd till mitt ihopplockade rundsydda träns. Råkade i början av veckan se att ovan nämnda butik hade en som såg bra ut och den bruna var dessutom på rea, 59kr 😅
Men dessvärre slut online och jag bor inte i närheten av någon butik. Två butiker hade kvar enligt hemsidan så mailade den ena och frågade om de skickade från butiken. Kändes fånigt för en så billig grej men chansade. Och jo då, nästa dag skickade de från butiken och i dag låg den i min brevlåda! ✌🏻😁

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama