Stora shoppingtråden II

Riktigt nöjd med nackpadden för den billiga pengen! Mjuk och följsam och upphöjda kanter så remmarna inte åker fram mot öronen 👌🏻

IMG_1067.webp

@Elendil Är det sytt tvärs över "remmen" (i brist på bättre ord) där det gått sönder? Det ser ut så, men det kan ju luras på bild ibland.. Om det är sytt så, så kan det orsaka att lädret går av. Det kan bli som perforerat när en syr rakt över sådär (som det är sytt vid spännet), det rekommenderas därför inte på häst utrustning.

Oavsett så ska det förstås reklameras, menar inte annat. Grymt trist när en köper nya grejer.

@Elendil Är det sytt tvärs över "remmen" (i brist på bättre ord) där det gått sönder? Det ser ut så, men det kan ju luras på bild ibland.. Om det är sytt så, så kan det orsaka att lädret går av. Det kan bli som perforerat när en syr rakt över sådär (som det är sytt vid spännet), det rekommenderas därför inte på häst utrustning.

Oavsett så ska det förstås reklameras, menar inte annat. Grymt trist när en köper nya grejer.

Nej, det är ingen söm tvärsöver just där. Det är två lager med läder, visste inte att jag var så stark 💪 så att jag kunde dra av det. Skämt åsido, jag har skrivit ett mail och reklamerat den.

IMG_4955.webp

Köpt såna där lagom tråksaker. Naf Haylage balancer (varför är burken så svår att öppna?) och ett grimskaft med kedja för att Dio är så otroligt pigg när han går som handhäst.

Blev att jag köpte två spånbalar också istället för att hämta på sågen. Men vad jag ångrar det! Spånet från sågen är så himla mycket trevligare. Kuttret är som mjuk och fluffigt på ett annat sätt.
Jag blir så arg på den jäkla haylage burken så nu sist knivhögg jag upp locket och hällde över i en annan burk. 😤

Köpte nya horseware täcke till ett gäng unghästar. Nu har alla fått ett skav på samma sida av bogen?! Har aldrig någonsin fått ett skav av horseware tidigare. Hästarna har inte ens samma modeller av täckena på sig. Någon som haft samma problem? Tänkte först att ett täcke kanske är lite felsytt men alla kan knappast vara felsydda..

Jag har shoppat schabrak.
Köpte ett från thehorselet som jag velat ha länge och köpte ett från Färjestad rid o trav när dom hade rabattauktion (dom börjar på 50% och går ner till 80%. Sänks dag för dag)
Hade ett som jag va sugen på som försvann när det var 60% men fick syn på ett annat som hade superdålig bild och sa att om det är kvar på 70% så köper jag det.
IMG_2842.webp

Lila från PS

Köpte ett från thehorselet som jag velat ha länge och köpte ett från Färjestad rid o trav när dom hade rabattauktion (dom börjar på 50% och går ner till 80%. Sänks dag för dag)
Hade ett som jag va sugen på som försvann när det var 60% men fick syn på ett annat som hade superdålig bild och sa att om det är kvar på 70% så köper jag det.
Visa bifogad fil 138713
Lila från PS
IMG_2850.webp

Svart med glitter

Visa bifogad fil 138713
Lila från PS
Jag vill ha det också!!! Men har minst 10 för många schabrak

Visa bifogad fil 138713
Lila från PS
fyndade också ett från färjestads auktion, Lamicell Luxor i perfekt grön färg :love:

Måste tipsa om hööks schabrak med teddyinsida. Fick ett I december i present och använder det ganska mycket. Fortfarande knappt smutsigt och inga skav! Väldigt nöjd med det.

Vurderer å selge 15 dressursjabrak... har i såfall over 10 igjen. Vet ikke om jeg kommer til å ha råd til dressursal til ponnien, pengene renner ut, og drømmesalen koster 60 tusen🥺 ikke får jeg kjøpt brukt heller fordi jeg gar så korte ben. Alle pengene går til fysioterapaut og lege for meg, og møkking for hesten og ekstra for... sånn er det når kroppen ikke tåler noen ting. Så det mest spennende jeg har kjøpt er isbrodder...

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama