Stora shoppingtråden II

Köpte ett ES schabrak, det bruna Moonless rättså billigt begagnat idag! Ska inte vara använt mycket och såg fint ut. Tycker det är så fint! 😍 men för dyrt för att köpa nytt till ordinarie pris. Fick det vita med brun kant i födelsedagspresent och älskar det! Går och väntar på att kavajen ska komma på rea, är sugen på den 😎
Riktigt fin färg, har också fått snegla på mörkare färger till min, som har ungefär samma färg som din :)

Fick hem ridbyxor med värmeslingor häromdagen men de var för stora så blev retur. Var väl lika bra, högst oklart varför jag ska köpa fler vinterridbyxor när hästen är jättehalt och förmodligen inte kommer ridas ordentligt förrän våren kommer 😅

Fick hem ridbyxor med värmeslingor häromdagen men de var för stora så blev retur. Var väl lika bra, högst oklart varför jag ska köpa fler vinterridbyxor när hästen är jättehalt och förmodligen inte kommer ridas ordentligt förrän våren kommer 😅
Ot men hittar ni något fel?

Idag när jag skulle lyfta en vattenhink hörde jag hur en söm i jackan bakom ena axeln gick sönder :cautious: jackan är några år gammal och inte av toppenkvalitet kanske så jag är förvånad att den hållt såpass länge. Och jag har säkert fått bredare axlar sen jag skaffade häst då jag ständigt envisas med att lyfta och slita och släpa allt möjligt i stallet :angel:

Så nu klickade jag hem en Urban stretch-jacka från Ihop på rea på rea. Har testat en kompis jacka i samma modell och den var superskön. Tog en storlek större för att få plats med alla kläder som behövs nu. Så förhoppningsvis blir det bra!

Idag när jag skulle lyfta en vattenhink hörde jag hur en söm i jackan bakom ena axeln gick sönder :cautious: jackan är några år gammal och inte av toppenkvalitet kanske så jag är förvånad att den hållt såpass länge. Och jag har säkert fått bredare axlar sen jag skaffade häst då jag ständigt envisas med att lyfta och slita och släpa allt möjligt i stallet :angel:

Så nu klickade jag hem en Urban stretch-jacka från Ihop på rea på rea. Har testat en kompis jacka i samma modell och den var superskön. Tog en storlek större för att få plats med alla kläder som behövs nu. Så förhoppningsvis blir det bra!

Älskar min Urban Stretch. Eller mina, snarare, har två. En till stall och hundträning, en som håller sig lite renare. ;) Har bott i dem sen november.

Min nya Halo-hjälm! Väldigt nöjd med den😍
20240113_201159.webp

Jag fick mitt fagerbett sålt inom en dag och sen hittade jag en annan modell i storlek större som jag köpte begagnat för 300 kr. Får prova det imorgon och se om det godkänns av hästen.

Jag beställde även probiom+salt från Djurgården häromdagen och då slank det med ett par ridstrumpor från Jacson som låg i deras fyndhörna för tjugolappen. De är så himla mjuka och sköna med litelite ludd på insidan 🥰

Jag beställde även probiom+salt från Djurgården häromdagen och då slank det med ett par ridstrumpor från Jacson som låg i deras fyndhörna för tjugolappen. De är så himla mjuka och sköna med litelite ludd på insidan 🥰
Nutribiome heter det ju, blandade ihop det med Probihorse som jag hade innan denna 😅

Jeg har kjøpt to 250 g halser til 250 g dekkenene mine. Hvorfor er det mindre gram i halsen enn på dekkenet hos Horseware? Ponnien elsket den tykke halsen for da kunne hun bryte seg ut av paddocken :banghead:
Men har heldigvis fått på mer strøm så hun holder seg innenfor🤞
Og jeg var med stall eier for å kjøpe for, og han hadde høynett som jeg trengte, så fikk kjøpt 2 stykker.

Också beställt från PS. En tröja som får åka tillbaka pga för kort och ett schabrak - ett schabrak som jag redan har men nu beställde jag i cob för att se om det passar min lilla häst bättre. Så antingen skickas det tillbaka eller så behåller jag det och säljer det jag har i full.

Någon som har erfarenhet av Nova sports och kan säga om det är normalt eller felmärkt? Säljaren skrev att de är stora I storlek men de är märkta pony så det här är ju löjligt 😅
20240119_091157.webp

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama