Stora shoppingtråden II

Kan eventuellt ha klickat hem ett till Hansbo Comfort så Dio också får ett🙈. Och en liner🙈. Ska sälja mina Amigo för jag gillar verkligen Hansbot Zacke fick massor!
Hoppas okej att jag hoppar in med en fråga, hur är storleken på detta täcke?
Varit intresserad till min häst, men han behöver egentligen oftast stl 140 som inte finns.. 🤗

Hoppas okej att jag hoppar in med en fråga, hur är storleken på detta täcke?
Varit intresserad till min häst, men han behöver egentligen oftast stl 140 som inte finns.. 🤗
Jag köpte 155 till min som ligger lite mellan 145 och 155, det var mindre än hans nya Hööks innetäcke i 155. Beställde 135 till min andra som har 130 i horseware..tror det blir bra! Så satsa på 145, tror det kommer fungera för er😃.

Jag klickade hem ett nytt täcke då jag tack vare att hästarna har lite väl kul i hagen bara har ett täcke som är helt nog och lagom tjocklek. Självklart fanns inte det jag ville ha på rea.

Jag behöver verkligen hitta lite fler olika modeller som ligger ok på hästen. Horseware Amigo brukar ligga som ett smäck på honom i 125 men de täcken av andra märken jag provat ligger så där. Ett Trinity i 125 jag provade var tex för litet men är det värt att prova 135 eller kommer det vara för stort?

sadelkoll idag! Var 100% säker på att hon skulle ta dressyrsadeln för omstoppning. Men nope, den blev kvar och hon bjöd dessutom på kollen🙏🏻

Såååå eftersom jag då hade pengar över så blev det en Uhip Nordic från rean 😅 det måste ju räknas som att jag fått den gratis 😎
Testade en kompis Igloo modell men den kändes lite tjock ändå, så blev Nordic… tror den jag har idag är ännu lite tunnare. Har alltid massa kläder under iallafall.

Till och med vår shettis som vi lånar fryser nu efter flera dagar med -38 trots fri tillgång på mat.
Har bara 100g täcken till honom så just nu har han ett fleecetäcke och tre 100g på sig, inte optimalt.
Och som på beställning när jag öppnade hästnet så var där ett Rambo duo i stl 95 till salu för inga pengar alls! Så även om kylan hinner gå över tills det kommer så känns det bra att veta att jag har ett ordentligt täcke åt honom om det behövs.

Lillemans 200 grams täcke sitter inte helt bra så har kollat runt på nätet efter ett nytt men hittar inget som verkar bättre än det han redan har men så kom ridersport/Haglunds med reklam om ett nytt täcke där framknäppningen ser bra ut så nu kommer jag invänta tills det kommer för försäljning

Jag klickade hem ett nytt täcke då jag tack vare att hästarna har lite väl kul i hagen bara har ett täcke som är helt nog och lagom tjocklek. Självklart fanns inte det jag ville ha på rea.

Jag behöver verkligen hitta lite fler olika modeller som ligger ok på hästen. Horseware Amigo brukar ligga som ett smäck på honom i 125 men de täcken av andra märken jag provat ligger så där. Ett Trinity i 125 jag provade var tex för litet men är det värt att prova 135 eller kommer det vara för stort?
Jag köpte ett Fairfield i 135 på Hööks superrea och det ligger faktiskt tillräckligt ok för att få vara reservtäcke de månader han ska gå kvar med dessa kompisarna men jag tror att 130 i den modellen hade varit bäst. Synd att det inte finns.

ab5b49f784bce452da662422b9e417a2.webp

Fick denna tröjan i julklapp av pappa :heart (fick pengar till att köpa den själv). Testade den idag i -13 Super nöjd. Ville ha en tröja att ha under min långa ridkappa då jag lätt svettas när jag rider och oftast inte kan rida i jacka, utan behöver ta av mig men ändå ha en tröja under som är varm nog att rida i. Tror denna kommer fylla den funktionen.

Någon som testat Hööks vinterridstövel Mora? Ser att det är bra rabatt på dem nu så blev lite sugen.

Undrar också!
Framför allt om de är breda eller smala i skaftet 😊

Jag har dem! De är riktigt varma och sköna, har bara haft tunna ridstrumpor i dem utan att bli kall även nu när det varit typ -13 grader. Jag har små fötter och sjukt stora vader så har gått upp en skostorlek för att kunna stänga dem bra med fodrade byxor. Det är bra stretch i dem även om det blir lite trassligt när stretchen är på framsidan och dragkedjan på baksidan.

Lillemans 200 grams täcke sitter inte helt bra så har kollat runt på nätet efter ett nytt men hittar inget som verkar bättre än det han redan har men så kom ridersport/Haglunds med reklam om ett nytt täcke där framknäppningen ser bra ut så nu kommer jag invänta tills det kommer för försäljning
Jag såg också det inlägget och är väldigt taggad på att se dom. Har en del Haglunds täcken sen innan.

Jag har dem! De är riktigt varma och sköna, har bara haft tunna ridstrumpor i dem utan att bli kall även nu när det varit typ -13 grader. Jag har små fötter och sjukt stora vader så har gått upp en skostorlek för att kunna stänga dem bra med fodrade byxor. Det är bra stretch i dem även om det blir lite trassligt när stretchen är på framsidan och dragkedjan på baksidan.
Tack för svar, tyvärr norpade kunden före mig de enda i min storlek 😢

Ser ut att vara samma knäppning som på Hansbo Comfort - världens bästa täcke! Tips om du inte vill vänta. ;)

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama