Stora shoppingtråden II

Jag har egentligen totalt köpstopp men nu när det är så SJUKT mycket is här i Skåne (snön har blåst bort för länge sen så hela stallplanen är en skridskobana) har hästen fått broddar både i trakt och tå runt om. Och jag vågar inte ha honom ute fullt broddad utan benskydd, så jag fick snällt åka till Hööks. Åkte till grannstadens Hööks för att köpa ett sett terrängskydd på rea, hade bett dem lägga undan i rätt storlek. Men när jag kom hem med skydden märkte jag att ena paret var i fel storlek :(:arghh: jag får se om det går att lösa imorgon utan att jag ska behöva ge mig ut ända till grannstaden igen.

Men! Jag plockade också på mig ett sett skydd från eskadron i ponnystorlek på vinst eller förlust. De var ändå på 70% rea. Trodde de skulle bli för små, men de passade!
1000011515.webp

Så nu kan min lilla häst rejsa bäst han vill i hagen :D

Finns massa saker jag velat köpa på rean men har stått emot. Försöker spara pengar😅
Klickade dock hem ett par ridbyxor med värmeslingor från HKM nyss, den här eviga kylan gjorde att jag kände extra behov😁

Fick hem min Uhipkappa Nordic idag. Fyller fickorna med hundgodisar och går. När jag ska ta är det nästan slut 😩 tänker att jag måste kastat ut mängder 😂
Men nä, hittar ett hål i fickan så allt godis har ramlat ner inuti jackans foder. Jäkla skit. 💩 har reklamerat så lär väl invänta en ny. Men så trist! Tvättar den gamla pga var inte rädd om den när jag smorde stolpar med tjära idag. Den skulle ju kastas 😎

Svängde inom hööks outlet på väg hem från jobb, mest för att kolla. Blev ändå en mysig huvtröja för 99 kr och ett par vinterhandskar med mörkt reflextyg för 117 kr 👍 inspirerat av kylan kanske?

Bifogade filer

• 20240108_180912.webp
    20240108_180912.webp
    163,4 KB · Visningar: 48
Jag fick välja på 400kr rabatt i webshopen om jag behöll den trasiga jackan. Är det inte ganska lite? Inte ens 15% av ordinarie pris på jackan. Eller 300kr tillbaka på priset. Kanske beror det på defekten?

Letade fram en gammal reklamation från 2018 där jag fick 50% på en ny jacka om jag behöll den då trasiga. Då valde jag att köpa en till för halva priset.

Var inom hööks idag och köpte tre höpåsar, ett bett, termoleggings och ett par handskar.
Var förbi granngården igår och köpte ett par ridbyxor och stickade handskar. Och även torvmix och mash (som hästarna inte tyckte om…)

Jag fick välja på 400kr rabatt i webshopen om jag behöll den trasiga jackan. Är det inte ganska lite? Inte ens 15% av ordinarie pris på jackan. Eller 300kr tillbaka på priset. Kanske beror det på defekten?

Letade fram en gammal reklamation från 2018 där jag fick 50% på en ny jacka om jag behöll den då trasiga. Då valde jag att köpa en till för halva priset.

Det tycker jag var väldigt snålt 😅

Tycker det var väldigt snålt🙄.

Har försökt stå emot Hööks rea men efter att ha blivit irriterad på att dressyrschabraket jag använde igår gled bakåt på min häst beställde jag två stycken från rean. Valde stl cob, hon har 16.5" sadel med korta kåpor och är ganska liten så full blir så mycket schabrak.
Beställde även en rosa piké till mig och en fluffig bädd åt Harry 😁

Fått Dios Hansbotäcke idag och är verkligen inte besviken. Däremot linern var lite sådär. Prasslig som tusan och det finns inga fästen vid halsen, bara vid svansremmen. Nu kostade den bara 200 pix så tänkte sätta ett par buntband i halsfästena så duger den gott. Satte den i ett regntäcke så nu har jag ett bra 100gr-täcke till Dio också😃. Ska sälja hans två Amigotäcken.

Jahopp, fick hem mitt begagnade Fager-bett i modellen Emil (baucher, titan). Så himla trevligt bett, men tyvärr alldeles för litet 😒 Så det lades ut på marketplace igen 10 kr billigare än vad jag köpte det för, kanske någon t.o.m. vill byta till 11,5 ifall jag har riktig tur.

Köpte ett ES schabrak, det bruna Moonless rättså billigt begagnat idag! Ska inte vara använt mycket och såg fint ut. Tycker det är så fint! 😍 men för dyrt för att köpa nytt till ordinarie pris. Fick det vita med brun kant i födelsedagspresent och älskar det! Går och väntar på att kavajen ska komma på rea, är sugen på den 😎

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama