Stora shoppingtråden II

Hur stor är skillnaden mellan dom två? Jag har ett par MH sovereign high rider men dom är för mjuka. Vill ha ett par som är hårda. Priset är ju bättre om man tar dom som inte heter dressyr. Så funderade på hur dom känns 😊
Cavallo Linus kanske? De är lite stabilare än mountain horse, men fortfarande relativt mjuka, jag har dem som vardagsstövlar. Annars kanske mountain horse dressyrmodeller? De är dock inte jättesmala i vristen, men funkade för mig som har smala vrister till mina breda vader.

Shoppat lite till hästen;
Ett begagnat bett från Fager (hade ett likadant innan men behövde annan storlek)
Eskadron glitter mesh-skydd, nya/oanvända men köpte på Tradera så fick dem för bättre pris än i butik.
Hagboots till när det blir dags för broddar...

Någon som har erfarenhet av Aesculap Econom II? Funderar på att investera i en klippmaskin till björnen och såg en i närheten som sålde beg...
Vet inte exakt vilken modell Aesculap jag har, tror det är en Econom II🙈. Min har bitvis varit lite tjurig och inte helt enkel att ställa in skären på av nån anledning. Den kan få för sig att "tugga" trots helt nya skär. Men nästa tag så klipper den perfekt. Så vi är inte alltid så himla bra vänner😅. När den sköter sig klipper den bra och min är väldigt tyst och behaglig.

Vet inte exakt vilken modell Aesculap jag har, tror det är en Econom II🙈. Min har bitvis varit lite tjurig och inte helt enkel att ställa in skären på av nån anledning. Den kan få för sig att "tugga" trots helt nya skär. Men nästa tag så klipper den perfekt. Så vi är inte alltid så himla bra vänner😅. När den sköter sig klipper den bra och min är väldigt tyst och behaglig.
Man får ta den när den är på bra humör då låter det som 😅 Jag bor i närheten av de som slipar/servar klippmaskiner så kanske att man kan svänga inom och låta den få spa där. Den säljes för 1k knappt använd och fullt fungerande så känns helt ok.

Ett begagnat bett från Fager (hade ett likadant innan men behövde annan storlek)
Eskadron glitter mesh-skydd, nya/oanvända men köpte på Tradera så fick dem för bättre pris än i butik.
Jag köpte också ett begagnat bett och tycker jag gjorde ett fynd.

Bettet kostar över 2000 kronor nytt och det är knappt använt.

Det var ett sensogan D-ring, tredelat med en liten del som rullar i mitten.

Har köpt tråkiga saker: foder och mineraler.

Och passade på att beställa ett trinitytäcke från hööks när det var halva priset. Det slank också ner ett par nya stigläder.

Har fått mitt horseware amigo bravo 0 g. Måtte bestille nytt med annen lukking foran for 0 g ripstop blir for små over innedekken. Og et svart leietau... var innom hooks butikken i dag.. for jeg trengte en trimmekniv.. kom ut med et par boots i hvit med fluff. (De kommer til å bli nedskitet første bruken, men hun får nok brodder av hovis på fredag, så må ha noen boots. Hun får nok brodder også for at hun skal få bedre grep i leiren. Nå kan vi snart prøve en galopp på jordet.)

20231004_173549.webp

Dagens begagnat-shopping! 1000 kr för den, knappt använd.

Jag är lite av en tränsoholic börjar jag inse. Hittade en superbred nosgrimma jag bara kände mig tvungen att ha. B var inte lika pepp som jag :rofl:. Vi får se om jag behåller den som den är eller syr om nackremmen så att den passar på träns med dubbla fästen. Älskar att det är vanlig knäppning under hakan, inte pullback.

20231004_191220.webp

Senaste veckan har jag köpt 3 ton plastat hö, vinst tyckte hästen.
Samt ett par back on track-hasskydd eftersom ovan nämnda häst skadat gaffelbandet, inte vinst. Han höll på att ramla när jag tagit på det ena. Man kan tydligen inte ha benet i marken med hasskydd på 🙄
Och så har vi köpt ett 5-pack stötvåg- och laserbehandling.
Kul med häst 🙃💸

Jag fick ett presentkort på 3000:- på Djur och natur och det har jag bränt idag😅. Blev ett Shires highlander med hals 200gr, två grimmor, snösulor x4, en kvast, schampo och b-vitamin. Sen for jag förbi Hööks och köpte ett klinkerpannband med snabbspännen och ludd till grimmorna, där hade en gåvocheck på 100:- så det var bra shopping idag😁. Ska fota täcket imorgon!

Har suktat efter glitter mesh skydd från eskadron. Kanske man skall spana på tradera då 🙈

Har ju en stor och rejäl madam så blev så himla lycklig när Trinity -täcket i 165 cm och matchande hals i L satt som ett smäck på henne. Det var ju så bra rabatt på det och hon behövde ett lätt fodrat övergångsstäcke att ha i höst 😍

Har ju en stor och rejäl madam så blev så himla lycklig när Trinity -täcket i 165 cm och matchande hals i L satt som ett smäck på henne. Det var ju så bra rabatt på det och hon behövde ett lätt fodrat övergångsstäcke att ha i höst 😍
Jag har också varit sugen på det täcker men min häst är väldigt slimmad istället :idea:

Jag har också varit sugen på det täcker men min häst är väldigt slimmad istället :idea:

Min häst (brun) är också väldigt slimmad. På innersta hålet glipar täcket fortfarande en del vid bogbladet (och gjordarna är för långa) men tänkte det var värt att testa.

Hw täcken sitter som en smäck på honom. Och även buccas (men där har jag dåliga erfarenheter av att de inte håller tätt)

Bifogade filer

• 20231004_155420.webp
    20231004_155420.webp
    407 KB · Visningar: 106
Min pålle har sovit första natten i sitt nya Haglundstäcke, 50g.
Han va tydligen inte nöjd att ha varit naken natten innan sa stallkompisarna, skvättig å hungrig.
Kom såklart regn direkt oxå, men pärlade sig så fint på~
Blev lite osäker först att de är för långt med 155, men 145 va slut så he få dug. Inte fullt på minsta i halsen iaf och en glad och okall häst med täcket välsittande än imorse 😁 lätt värt 599:-

Har oxå kännt suget efter trinity..me har provat just det och den buntade halvhalsen va helt mysko och passade inte alls i bogen/halsen på honom 🥲

Bifogade filer

• 1000004887.webp
    1000004887.webp
    138,7 KB · Visningar: 106
Min häst (brun) är också väldigt slimmad. På innersta hålet glipar täcket fortfarande en del vid bogbladet (och gjordarna är för långa) men tänkte det var värt att testa.

Hw täcken sitter som en smäck på honom. Och även buccas (men där har jag dåliga erfarenheter av att de inte håller tätt)

(ber om ursäkt för fokus på fotot men jag tittade på galningarna, vände mig om för att fixa med hagpåsen och när jag vänder mig om igen så har den gule inget täcke på sig längre och båda hästarna ser helt oskyldiga ut. Tog kort för att skicka till den gules ägare. Täcket var helt men bogspännena var öppna) :rofl:

Är sugen på ett nytt träns. Nån som provat de uppdaterade Micklemtränsen? Jag klämde på ett på Hööks när det först kom ut, men tyckte då det kändes lite stelt. De hade dock bara vanliga Competition, inte Competition Deluxe, så vet inte om de skiljer sig åt. Jag har ju den tidigare varianten och den tycker jag är bra i lädret.

Min pålle har sovit första natten i sitt nya Haglundstäcke, 50g.
Han va tydligen inte nöjd att ha varit naken natten innan sa stallkompisarna, skvättig å hungrig.
Kom såklart regn direkt oxå, men pärlade sig så fint på~
Blev lite osäker först att de är för långt med 155, men 145 va slut så he få dug. Inte fullt på minsta i halsen iaf och en glad och okall häst med täcket välsittande än imorse 😁 lätt värt 599:-

Har oxå kännt suget efter trinity..me har provat just det och den buntade halvhalsen va helt mysko och passade inte alls i bogen/halsen på honom 🥲
Har oxå det där 50 grams samt andra Haglunds-täcken som jag är såå nöjd med! Håller tätt i hällregn! Ritkigt bra täcken till fantastiskt bra pris :up:

• Gilla
Reactions: Ise

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama