Stora shoppingtråden II

Söker tips på bra impregnering till mina hw täcken. Mitt ena 0 grams pallar inte en dag i spöregn längre.
Har du möjlighet att tvätta så har re:claim en bra impregnering som du tvättar in, täckena behöver inte torka varmt efteråt. Tror de har en spray också, men den har jag inte provat.

Dagens shopping blev: sadelgjord, stigläder, nackpadd till tränset, skydd till stigbyglarna, två sadelskydd, ett par boots, ett spö och penslar till hovolja :bag:

Projekt vinterjacka är igång 🤯
Vill ha något riktigt varmt för uteritter och kalla dagar i stallet och det verkar lättare sagt en gjort.
Besökte stora butiken idag som har ett stort utbud.
Hade kollat Uhip igloo innan och visst var den varm men svintung och alldeles för lång, såg inte klok ut. Fick välja på jättestor runt överkroppen eller på tok för tight över röven.
Uhip Nordic parka satt väldigt bra men sen läste jag att den är vattentät 4/10 och det känns väldigt dåligt med tanke på priset 😑

MH var för tunna eller för tunga. Provad några andra märken som var för smala över axlarna eller för stora och stela 😡

Kingsland parka Klemmie satt bra, kunde varit lite mer figursydd kanske. Kändes varm och lätt men jag vill ju inte stötta Kingsland 😭

Vill ha något riktigt varmt för uteritter och kalla dagar i stallet och det verkar lättare sagt en gjort.
Hade kollat Uhip igloo innan och visst var den varm men svintung och alldeles för lång, såg inte klok ut. Fick välja på jättestor runt överkroppen eller på tok för tight över röven.
Uhip Nordic parka satt väldigt bra men sen läste jag att den är vattentät 4/10 och det känns väldigt dåligt med tanke på priset 😑

MH var för tunna eller för tunga. Provad några andra märken som var för smala över axlarna eller för stora och stela 😡

Kingsland parka Klemmie satt bra, kunde varit lite mer figursydd kanske. Kändes varm och lätt men jag vill ju inte stötta Kingsland 😭
Dotterns Uhip Ice var både lätt och vattentät. Hon är en riktig fryslort men höll sig varm i den.

Vad tror du om ELT Saphira? Jag älskar min!

Den har bättre tålighet mot väta men är inte lika varm + att jag inte alls tycker om utseendet 😅
Haha, ja det var ju utseende då 😅
Kan inte avgöra hur varm den är jämfört med Igloo och Nordic, men dottern höll sig varm de två vintrar hon hade den trots att vi ofta har -20 eller kallare på vintern. I alla andra vinterjackor frös hon och ville ta ridkappan till skolan också 😆
I år har hon valt en Nordic kort jacka.

Haha, ja det var ju utseende då 😅
Kan inte avgöra hur varm den är jämfört med Igloo och Nordic, men dottern höll sig varm de två vintrar hon hade den trots att vi ofta har -20 eller kallare på vintern. I alla andra vinterjackor frös hon och ville ta ridkappan till skolan också 😆
I år har hon valt en Nordic kort jacka.

Ja, jag gillar inte alls hur den är sydd 😆
Kappa är inte aktuellt, de blir alldeles för långa för mig och funkar inte storleksmässigt för mig i någon modell.
Är bara mid/parka, kort jacka fryser jag röven av mig efter fem minuter om det är kallare än +5
I -20 finns det inga kläder jag håller mig varm i, skulle dö i Norrland 😂
Ska fundera lite mer på Nordic.

Jag har provat kjol och jackor och kappor men till slut gav jag upp och köpte en overall från Hrímnir. Sen dess har jag varken frusit eller blivit blöt 😎

Tror du hade gamla modellen? Jag har haft båda och den jag köpte förra året är inte alls lika tung. Men lång är den förstås, vilket jag uppskattar mycket😁.

Testade faktiskt den 😁
Blir för lång och samma sak som uhip, för stor eller för liten.
Blåser jämt på slätten och blåser alltid upp under kappan 🥶

Ja, jag gillar inte alls hur den är sydd 😆
Kappa är inte aktuellt, de blir alldeles för långa för mig och funkar inte storleksmässigt för mig i någon modell.
Är bara mid/parka, kort jacka fryser jag röven av mig efter fem minuter om det är kallare än +5
I -20 finns det inga kläder jag håller mig varm i, skulle dö i Norrland 😂
Ska fundera lite mer på Nordic.
Det är parka hon hade, plus täckbyxor. Nu vill hon bara ha jacka och täckbyxor 😊
Hoppas du hittar någon som passar in på dina önskemål 😊

Jag älskar också min. Den är tyngre än Uhip, men det gör också att den känns mysigare att gosa in sig i! Och knäpper man knapparna ända ner så kommer inte ens vinden från vattnet in innanför när det är snöstorm (provat vid mockning av hage bredvid vattnet på Djurgården i Sthlm)
Jag lever i min och är väldigt sugen på att köpa en och ha utanför stallet också. Den är dessutom perfekt när man ska smita ut och sätta i motirvärmsrkontakt eller liknade, man behöver bara klä på sig ett plagg! 😂

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama