Stora shoppingtråden II

Är sugen på ett nytt träns. Nån som provat de uppdaterade Micklemtränsen? Jag klämde på ett på Hööks när det först kom ut, men tyckte då det kändes lite stelt. De hade dock bara vanliga Competition, inte Competition Deluxe, så vet inte om de skiljer sig åt. Jag har ju den tidigare varianten och den tycker jag är bra i lädret.
Ja 😊 Jag tycker det är toppen, bland annat så är remmen till nosgrimman svängd bortåt från bettet, och de har gjort om pannbandet (har dock ett annat med bling). Lädret är bajs dock snäppet bättre än Hööks träns, men det tycker jag om majoriteten av läder förvisso då jag jämför allt med mitt Antares 😛

på tal om träns så ska Hansbo visst släppa ett nytt, Hansbo Sport Clincher. Tyckte det såg så himla fint ut på promo-bilderna :love:

(ber om ursäkt för fokus på fotot men jag tittade på galningarna, vände mig om för att fixa med hagpåsen och när jag vänder mig om igen så har den gule inget täcke på sig längre och båda hästarna ser helt oskyldiga ut. Tog kort för att skicka till den gules ägare. Täcket var helt men bogspännena var öppna) :rofl:
Vad är det för stam på den gule? 😅

Har du en bild? 😄 försökte googla men fick fram andra märken
Screenshot_20231005_140918_Instagram.webp
Såg också detta, precis som @EZMK :)

Nu när jag bestämt mig för att helklippa hästen beställde jag ett 200g stalltäcke i ponnystorlek från Horseware, med hals. Det blev också en matchande hals till Rambo icelandic-täcket jag köpte förra vintern.

Så nu ska vi nog klara oss!

Söker tips på bra impregnering till mina hw täcken. Mitt ena 0 grams pallar inte en dag i spöregn längre.

Så snygga!! Mina har varsin Eskadronuppsättning med mesh och ludd. Tycker dom är toppen och håller sig väldigt snygga.
Tycker du dina håller bra? Mina har gått sönder i nederkant rätt fort om jag jämför med hur länge andra skydd håller sig hela..
Har inte med ludd och inte de som är mer ”tyg” i materialet, de är mer softshellaktiga med mesh.

Tycker du dina håller bra? Mina har gått sönder i nederkant rätt fort om jag jämför med hur länge andra skydd håller sig hela..
Har inte med ludd och inte de som är mer ”tyg” i materialet, de är mer softshellaktiga med mesh.
Mina har hållit väldigt bra tycker jag. En mus har ätit lite på ett spänne, annars inga slitningar. Tvättar dom dessutom rätt ofta och använder dom i alla sorters väder. Äldsta uppsättningen är snart tre år.

Mina har hållit väldigt bra tycker jag. En mus har ätit lite på ett spänne, annars inga slitningar. Tvättar dom dessutom rätt ofta och använder dom i alla sorters väder. Äldsta uppsättningen är snart tre år.
Ja mina håller ju ihop och är användbara men blev besviken att de började gå sönder så tidigt. Släpper i en söm nedtill, troligen pga att hon stryker sig.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama