Stora shoppingtråden II

Det får du gärna göra 😊. Långt till granngården och min lokala butik har bara Lynx.
Jag har Charles Owen i terrängen, pro skull och de är ju ovala om jag inte minns fel 🤔

Det var svårt att få till på bild på ett bra sätt eftersom den mitt under kameran alltid såg bredast ut men tycker Lynx ser bredare ut, visserligen större storlek, så kanske luras lite. Slängde in en OneK också som jämförelse först men kom på att jag inte vet om det är rund eller oval modell ändå 😅
Lynx i mitten.

379633481_702298791771398_6669622685424772970_n.jpg

Senast ändrad:
Det var svårt att få till på bild på ett bra sätt eftersom den mitt under kameran alltid så bredast ut men tycker Lynx ser bredare ut, visserligen större storlek, så kanske luras lite. Slängde in en OneK också som jämförelse först men kom på att jag inte vet om det är rund eller oval modell ändå 😅
Lynx i mitten.

Visa bifogad fil 129070

Älskar hur katten kvalitets kollar hjälmarna 🤣

Det var svårt att få till på bild på ett bra sätt eftersom den mitt under kameran alltid såg bredast ut men tycker Lynx ser bredare ut, visserligen större storlek, så kanske luras lite. Slängde in en OneK också som jämförelse först men kom på att jag inte vet om det är rund eller oval modell ändå 😅
Lynx i mitten.

Visa bifogad fil 129070

Katter 😻😻😻
Ser inte ut att vara någon jätteskillnad ändå, förhoppningsvis ska den funka 😊

Köpt kraftfoder och spån. Halva priset på fodret men undrar lite vem som köper betfor (ish) för drygt 600 spänn? :eek:
Jag var bara ute efter något gott att blanda mineraler i så hoppas det väldigt smakligt :cool:

Köpt kraftfoder och spån. Halva priset på fodret men undrar lite vem som köper betfor (ish) för drygt 600 spänn? :eek:
Jag var bara ute efter något gott att blanda mineraler i så hoppas det väldigt smakligt :cool:
Betfor för 600 spänn? 🫣😅 Låter mycket ger typ 125 kronor för 12.5 kg betfor 🫣 Fodrar med det igen sedan i somras för att hästen behöver något som smörjer magen lite då han har lätt för att få förstoppningkolik. Och nu när han spräckt en tand som han väntar på att veterinären ska ta bort så lever han på typ betfor 🫣

Betfor för 600 spänn? 🫣😅 Låter mycket ger typ 125 kronor för 12.5 kg betfor 🫣 Fodrar med det igen sedan i somras för att hästen behöver något som smörjer magen lite då han har lätt för att få förstoppningkolik. Och nu när han spräckt en tand som han väntar på att veterinären ska ta bort så lever han på typ betfor 🫣
Ja inte ren betfor, utan gastro relief eller vad det nu hette... köpte bara för att det var extrapris 🙈 kanske ska hålla mig till vanlig mash i fortsättningen 🥲

Ja inte ren betfor, utan gastro relief eller vad det nu hette... köpte bara för att det var extrapris 🙈 kanske ska hålla mig till vanlig mash i fortsättningen 🥲
🫣🫣🫣🫣 Jo du det kostar att ligga på topp sägs det 😅 Glad att Mr nu förtiden är nöjd med vanlig betfor och speciellt just nu när han har svårt och tugga saker innan tanden är utdragen. Pengarna flödar ändå känner jag 😂😂😂

Har drömt om en gosig barbackapadd i åratal, men inte kommit mig för att köpa en. Idag var jag på utförsäljningen för Haglunds och där var den plötsligen, hälften så dyr och precis så gosig som jag drömt om!

Kass bild men alltså jag är så nöjd :D
1696100891265.webp

Förutom ovanstående blev det också lite småsaker. En tröja till barnet, en ny sötgrimma till shettisen, ett pannband och så en ryktskrapa från Stübben :love: Den där sista försökte jag förklara för maken var en funktionell bit historia som kommer hålla i resten av livet, varpå han konstaterade att min nuvarande ryktskrapa i röd plast från 90-talet verkar hålla rätt bra den med :rofl:

Jeg må slutte å kjøpe fra equestrian stockholm og ps for de sender varene med FedEx i Norge. Hver gang jeg skal motta sendinger så sitter jeg hjemme hele dagen for de spesifiserer aldri nærmere enn å levere før 18... og hver eneste gang så kommer ikke varene, de lyver og sier de har forsøkt å levere, eller det er "forsinkelser". I går hendte det igjen..
Pakken skulle leveres 27.9, jeg endret det til 28.9 fordi jeg ikke kunne være hjemme. 28.9 kommer ikke pakken, den er "forsinket" så endrer levering til 2.10. Sitter hjemme hele dagen, ingen pakke kommer. FedEx endrer levering fra "innen 18.00" til " ut dagen".
Ingen pakke kommer, jeg forsøker kontakte kundeservice og får bare kontakt med en mann i India som ikke kan hjelpe meg. Og nå står det at pakken ikke skal leveres, at det ikke er noen ny leveringstid.
Ingen som tar kontakt med meg, må bare sjekke sporingen hele tiden.
Så jeg tviler på at jeg får de varene som jeg kjøpte på ponni salget til ES. 😰😡

Jeg må slutte å kjøpe fra equestrian stockholm og ps for de sender varene med FedEx i Norge. Hver gang jeg skal motta sendinger så sitter jeg hjemme hele dagen for de spesifiserer aldri nærmere enn å levere før 18... og hver eneste gang så kommer ikke varene, de lyver og sier de har forsøkt å levere, eller det er "forsinkelser". I går hendte det igjen..
Pakken skulle leveres 27.9, jeg endret det til 28.9 fordi jeg ikke kunne være hjemme. 28.9 kommer ikke pakken, den er "forsinket" så endrer levering til 2.10. Sitter hjemme hele dagen, ingen pakke kommer. FedEx endrer levering fra "innen 18.00" til " ut dagen".
Ingen pakke kommer, jeg forsøker kontakte kundeservice og får bare kontakt med en mann i India som ikke kan hjelpe meg. Og nå står det at pakken ikke skal leveres, at det ikke er noen ny leveringstid.
Ingen som tar kontakt med meg, må bare sjekke sporingen hele tiden.
Så jeg tviler på at jeg får de varene som jeg kjøpte på ponni salget til ES. 😰😡
Jag kan ju ”trösta” med att det är samma här oavsett vem som levererar 😅

Jag kan ju ”trösta” med att det är samma här oavsett vem som levererar 😅
Når jeg bestiller ting fra feks Hypostore i Nederland, så sender de med posten, og ting kommer alltid fram til rett tid, og jeg kan hente det ut når det passer meg. Jeg trenger ikke sitte hjemme en hel dag fordi jeg ikke aner når de kommer.

Når jeg bestiller ting fra feks Hypostore i Nederland, så sender de med posten, og ting kommer alltid fram til rett tid, og jeg kan hente det ut når det passer meg. Jeg trenger ikke sitte hjemme en hel dag fordi jeg ikke aner når de kommer.
Ja hämtar man ut hos ombud är det supersmidigt! Jag menar just när det ska vara hemleverans, alla verkar göra likadant, man sitter och bevakar uppfarten och då åker de förbi och har ”försökt leverera”

Någon som har erfarenhet av Aesculap Econom II? Funderar på att investera i en klippmaskin till björnen och såg en i närheten som sålde beg...

Någon som har erfarenhet av Aesculap Econom II? Funderar på att investera i en klippmaskin till björnen och såg en i närheten som sålde beg...
Ja. Jag är nöjd, köpte min begagnad förra året (fick tips här). Min ena shettis är den fantastisk till. Till den andra (med någon slags extrempäls tror jag) så fungerar den ändå bra :)

Ja. Jag är nöjd, köpte min begagnad förra året (fick tips här). Min ena shettis är den fantastisk till. Till den andra (med någon slags extrempäls tror jag) så fungerar den ändå bra :)
Kanon, detta är GT474 och ska kunna ta grövre pälsar men blev osäker på vad som skiljer den rent funktionsmässigt från GT677 😅

Kanon, detta är GT474 och ska kunna ta grövre pälsar men blev osäker på vad som skiljer den rent funktionsmässigt från GT677 😅
Kan inga siffror men nin ska också vara för grövre pälsar och med tanke på hur bra den klipper shettis 1 tror jag inte det finns något som är så fantastiskt mycket bättre till shettis 2..

Min nya ELT-gjord kom i helgen och nu har jag hunnit testa den två-tre gånger. Jag är överraskande imponerad! Jag känner verkligen att sadeln ligger på plats på ett helt annat sätt än innan. Hästen verkar nöjd också :) Jag gillar verkligen att man inte behöver spänna gjorden lika mycket som med en vanlig lädergjord. Allt ligger still ändå!

Ja hämtar man ut hos ombud är det supersmidigt! Jag menar just när det ska vara hemleverans, alla verkar göra likadant, man sitter och bevakar uppfarten och då åker de förbi och har ”försökt leverera”

Jag har alltid fått paket lämnade vid ytterdörren. Aldrig strul.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama