Stora shoppingtråden II

Horseonline har 25 % på bla BoT hjälmar just nu.
Jag har varit nöjd med min Pardus smooth, men funderar på om jag ska våga inhandla en glossy m glitter också eller om det är dött lopp att hålla den fin 😬

KL
Jag shoppade lite olja till klippmaskinen och ett nytt skär under Breeders. Valde ett skär som klipper 1 mm, så hoppas det innebär att den tråkiga sysslan att klippa behövs liiite mer sällan 😅

Fick mängder (!) av fina saker från min tränare som själv inte rider i dagsläget. Skäms nästan över så mycket och otroligt fina saker jag fick. Bussen var nog mer överfull på hemvägen än neråt trots uppätet hö 😅

Jag är jättenöjd med passformen på min Lynx, Pardus är dock snyggare men läste att den passar för ovalt huvud och lynx för runt så frågan är om jag vågar testa en Pardus och hoppas att den passar 🤔

Jag är jättenöjd med passformen på min Lynx, Pardus är dock snyggare men läste att den passar för ovalt huvud och lynx för runt så frågan är om jag vågar testa en Pardus och hoppas att den passar 🤔
Vi har en Lynx hemma också men fel storlek för mig, så tyvärr svårt att pröva och jämföra. Kan fota dem, om det skulle hjälpa dig att jämföra dem. Om du har en granngården i närheten kan du kanske åka och pröva en Pardus?

Vi har en Lynx hemma också men fel storlek för mig, så tyvärr svårt att pröva och jämföra. Kan fota dem, om det skulle hjälpa dig att jämföra dem. Om du har en granngården i närheten kan du kanske åka och pröva en Pardus?

Det får du gärna göra 😊. Långt till granngården och min lokala butik har bara Lynx.
Jag har Charles Owen i terrängen, pro skull och de är ju ovala om jag inte minns fel 🤔

Ska beställa ett sadelhandtag 😁
Har inte använt det tidigare men eftersom jag tappat så mycket i ridningen när jag varit utan häst tänker jag att det faktiskt kan vara en väldigt bra grej för att stabilisera min hand under tiden jag bygger upp min styrka i sadeln. Sen är det inte fel med ett fegishandtag vid uteritt.

Ska beställa ett sadelhandtag 😁
Har inte använt det tidigare men eftersom jag tappat så mycket i ridningen när jag varit utan häst tänker jag att det faktiskt kan vara en väldigt bra grej för att stabilisera min hand under tiden jag bygger upp min styrka i sadeln. Sen är det inte fel med ett fegishandtag vid uteritt.
Sadelhandtag är guld! Har så mkt nytta av mitt👍

Hade tänkt mig en vända till för att shoppa utförsäljning, men vaknade med feber och ont i halsen. Också ett sätt att spara pengar. ;P

Biothanetyglarna som inköptes i förra veckan är för övrigt riktigt trevliga att rida med. Kanske aningen väl greppiga med handskar, men väldigt smidiga. Älskar hur tunna de är. Upplever de dock som lite korta, så kanske inte till några jättehästar.

Sadelhandtag är guld! Har så mkt nytta av mitt👍
Samma här, inte för att min häst är så skuttig av sig men det är guld för den egna stabiliteten. Är så glad att det blivit "socialt accepterat" att rida med sadelhandtag numera. När jag var barn var det skämmigt att ha handtag, det var bara nybörjare, "gamla tanter" och "dåliga ryttare" som hade handtag. Tom min gamla ridlärare shameade (stavning?) elever som ville ha handtag.

Samma här, inte för att min häst är så skuttig av sig men det är guld för den egna stabiliteten. Är så glad att det blivit "socialt accepterat" att rida med sadelhandtag numera. När jag var barn var det skämmigt att ha handtag, det var bara nybörjare, "gamla tanter" och "dåliga ryttare" som hade handtag. Tom min gamla ridlärare shameade (stavning?) elever som ville ha handtag.

Det var så skönt när min tränare uppmuntrade mig att sätta på det som behövs för att jag ska våga rida bättre och inte vara på helspänn. Så nu sitter halsremmen där (tycker det är lättare att gripa tag i vid behov än sadelhantag), jag har en huva som ljudisolerar och om det droppar i ridhuset av kondensation sitter ett ridtäcke på.

Så himla nöjd med degreasern! äntligen fick jag bort alla feta stöv/hudavlagringar i hovskägget 🥳
20230930_122355.jpg

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama