Stora shoppingtråden II

Projekt vinterjacka är igång 🤯
Vill ha något riktigt varmt för uteritter och kalla dagar i stallet och det verkar lättare sagt en gjort.
Besökte stora butiken idag som har ett stort utbud.
Hade kollat Uhip igloo innan och visst var den varm men svintung och alldeles för lång, såg inte klok ut. Fick välja på jättestor runt överkroppen eller på tok för tight över röven.
Uhip Nordic parka satt väldigt bra men sen läste jag att den är vattentät 4/10 och det känns väldigt dåligt med tanke på priset 😑

MH var för tunna eller för tunga. Provad några andra märken som var för smala över axlarna eller för stora och stela 😡

Kingsland parka Klemmie satt bra, kunde varit lite mer figursydd kanske. Kändes varm och lätt men jag vill ju inte stötta Kingsland 😭
Jag är väldigt nöjd med min vinterjacka från Stierna. Den är varm men ändå smidig och funktionell. Kombinerar med ridkjol👍

Jag har en uhip ice kappa. Var jättenöjd första två åren, men nu vet jag inte. Jag gillar materialet och alla funktioner, den håller mig varm. Men dragkedjan till ena fickan är trasigt, stora hål i fickorna (stör ihjäl mig på att snusdosa, mobil, nycklar hamnar löngst ner i innerfodret) och i våras klimpade sig stoppningen i ryggen vid en tvätt. Så det känns som en knöl och på andra ställen helt tomt på foder.
Jag vet inte, men 3000kr+ är mycket pengar för mig för en jacka. Den borde hålla 15 år!!!!
Dotterns har dragkedjan gått sönder på.

Dock gillar jag överlag uhips funktioner. Men är inte kvaliten bättre än såhär…
Jag vill egentligen ha en frost nu. Men får se.

Jag har en uhip ice kappa. Var jättenöjd första två åren, men nu vet jag inte. Jag gillar materialet och alla funktioner, den håller mig varm. Men dragkedjan till ena fickan är trasigt, stora hål i fickorna (stör ihjäl mig på att snusdosa, mobil, nycklar hamnar löngst ner i innerfodret) och i våras klimpade sig stoppningen i ryggen vid en tvätt. Så det känns som en knöl och på andra ställen helt tomt på foder.
Jag vet inte, men 3000kr+ är mycket pengar för mig för en jacka. Den borde hålla 15 år!!!!
Dotterns har dragkedjan gått sönder på.

Dock gillar jag överlag uhips funktioner. Men är inte kvaliten bättre än såhär…
Jag vill egentligen ha en frost nu. Men får se.

Jag har tyvärr hört en hel del negativt om dragkedjor och tunnt material så jag kommer hoppa uhip faktiskt.

Det lutar åt kingsland även om det tar emot att stötta den där danska pissluffaren 😑

Jag har tyvärr hört en hel del negativt om dragkedjor och tunnt material så jag kommer hoppa uhip faktiskt.

Det lutar åt kingsland även om det tar emot att stötta den där danska pissluffaren 😑

Jag som trodde Kingsland var norskt, men det kanske var förr det.

Jag hade en Uhip som hängde med i 10+ år (en av de första modellerna) men sen hade jag otur med ett par som byttes i omgångar. Har nu en Urban Stretch som jag tycker verkar väldigt bra än så länge och med en liner i blir den riktigt varm.

Hooks har jo 2 nye tykke kapper nå... jeg vet ikke om et er interessant, men prisen er hvertfall bra. Tenker prøve begge selv.

Har tittat på dem på nätet, deras jackor brukar dock vara som himla tunna. Jag behöver något riktigt varmt.
Har en parkas från Spooks som klarar några minus men vill ha något längre och varmare.

Jag har en vinterjacka, reflexgul, från Jula. Den har avtagbar innerjacka så man kan använda ytterjackan som skaljacka om man vill det. Mycket varm och praktisk.

Har tittat på dem på nätet, deras jackor brukar dock vara som himla tunna. Jag behöver något riktigt varmt.
Har en parkas från Spooks som klarar några minus men vill ha något längre och varmare.
Och min bästa varmaste jacka är från Hööks 😅 inte hittat något lika bra så lagat både dragkedja och fickor. Den har dock 7-8 år på nacken nu så vet inget om utbudet idag :)

Har du kollat in jacsons nya? Ser tjock och varm ut i allafall.
IMG_1136.webp

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama