Stora shoppingtråden II

Jag har beställt 5 kg fosfortillskott, bra att få ner kilopriset ordentligt och slippa beställa så ofta👍

Ska inte övertyga dig kjolens förträfflighet🤪, men jag brukar alltid dra upp den bakre dragkedjan lite på mina kjolar just för att kunna ta ut steget ordentligt utan att kjolen ska kännas snäv eller åka upp😊

Jag skulle kunna ha en för promenader med hunden. Men att träna dressyr och hoppning i kjol känns bara knöligt 😆
Har en kilometer till ridhuset som jag promenerar med hästen. Då vill jag hålla mig varm om rumpa och lår utan att behöva knöla av mig någon kjol innan jag ska sitta upp 😁
Sen måste jag ju komma ihåg att knöla på mig kjolen också när jag ska gå hem 😅

Jag skulle kunna ha en för promenader med hunden. Men att träna dressyr och hoppning i kjol känns bara knöligt 😆
Har en kilometer till ridhuset som jag promenerar med hästen. Då vill jag hålla mig varm om rumpa och lår utan att behöva knöla av mig någon kjol innan jag ska sitta upp 😁
Sen måste jag ju komma ihåg att knöla på mig kjolen också när jag ska gå hem 😅
Det är ju bara att öppna en dragkedja, inget knölande alls🤪
Man måste inte kliva i/ur utan iaf de kjolar jag har öppnas helt.
Jag tycker det är skönt att ha kjolen vid ridning när det är som kallast, då blir jag ofta varm om överkroppen så tar av jackan men behåller kjolen för att värma benen.

Men det är såklart helt ok att inte vilja ha kjol. Sorry för övertalningsförsök😅😁

Det är ju bara att öppna en dragkedja, inget knölande alls🤪
Man måste inte kliva i/ur utan iaf de kjolar jag har öppnas helt.
Jag tycker det är skönt att ha kjolen vid ridning när det är som kallast, då blir jag ofta varm om överkroppen så tar av jackan men behåller kjolen för att värma benen.

Men det är såklart helt ok att inte vilja ha kjol. Sorry för övertalningsförsök😅😁

Det är ändå fler moment än att bara slänga jackan på sargen från hästryggen 😁
Är det kallt och blåsigt gillar jag mina långa chaps, tycker det är vinden som brukar vara värst på vintern.

Fick måtten på Equestrian Stockholm-kappan och den är 1 dm längre än min parkas från Spooks som slutar precis under rumpan. Borde bli perfekt längd till mig.
Resten av måtten verkade också passa mig så jag chansade och beställde en så får jag se om den känns tillräckligt varm utan att bli tung och klumpig.
Gillar den stora luvan och att ärmarna får att vika ner över händerna.

Så här har jag täckt över "Power Femme" tygbiten. Började med att sprätta bort men det blev väldigt fula märken kvar från sömmarna. Detta är väl inte snyggast men jag föredrar detta före den enorma vita biten med förskräcklig grammatik😅. Detta glittrar åtminstone 😁

20231010_171135.webp

Har lyst på en ridebukse fra Borjes, Domino merket. Hvordan er de i str? Jeg har ca 38 i ridebukser, dvs de 2 jeg har i str 40 er litt store nå.

Provade stalltäcket från Horseware igår, ponnystorlek storlek 115. Passade perfekt! Blir ständigt förvånad över hur liten häst jag har :bag:

Köpt två sadelöverdrag, vattentäta och fleecefodrade. De där tunna i tyg som man alltid får med är ju helt värdelösa, skyddar dåligt och blir genomblöta direkt 😑
Köpte även broderade märklappar, dels pga töntig och dels för att underlätta för sambon när han hjälper mig att packa så han vet vilken sadel som är vilken 😁
IMG_20231012_105640.webp

Dio i sitt pannband från Hööks. Det var väldigt litet i storlek. Detta är x-full och han brukar ha cob😅. Jämförde med andra pannbandi butiken och det var ca 1 cm längre än andra modelleri cob.
Visa bifogad fil 129854
Jag har två såna från hööks men köpta begagnade. Ett i full och ett i x-full. Det i full är på gränsen till för litet och x-full sitter bra fast än hästen har storlek mellan cob och full på grimmor/träns.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama