Stora shoppingtråden II

Lite opraktiskt färg till mig som är en klumpig 😆
Är det den modellen du har?
Tänkte hur lång den är
Nej jag har den vanliga vinterjackan😊

1696793875017.jpeg

Edit. Här har jag jackan på mig: https://www.instagram.com/reel/Cj3coJkotiy/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Jag hade en Uhip som hängde med i 10+ år (en av de första modellerna) men sen hade jag otur med ett par som byttes i omgångar. Har nu en Urban Stretch som jag tycker verkar väldigt bra än så länge och med en liner i blir den riktigt varm.
Jag köpte min första uhip när de funnits i ungefär 1 år. Sen dess har det blivit fler. En av mina absoluta favoriter är en termoväst som är runt 10 år som hänger med ännu.

Men idag skulle jag nog inte köpa deras grejer till fullpris, även om jag tycker om mycket av vad jag har. Det känns som att kvaliteten blir mycket sämre under åren 😕

Har tittat på dem på nätet, deras jackor brukar dock vara som himla tunna. Jag behöver något riktigt varmt.
Har en parkas från Spooks som klarar några minus men vill ha något längre och varmare.
De 2 nye, ser veldig tykke ut. Hjelper vel ikke ag jeg sender deg link for da kommer du bare til hooks i Norge. De koster rett over tusen kr.

De 2 nye, ser veldig tykke ut. Hjelper vel ikke ag jeg sender deg link for da kommer du bare til hooks i Norge. De koster rett over tusen kr.

JHs parkas? Den ser lite för kort ut och har väldigt klent tyg och är inte vattentät.
Eftersom jag går eller cyklar till stallet i nästan alla väder är det viktigt att jackan står emot vind och nederbörd 😊

Jag köpte min första uhip när de funnits i ungefär 1 år. Sen dess har det blivit fler. En av mina absoluta favoriter är en termoväst som är runt 10 år som hänger med ännu.

Men idag skulle jag nog inte köpa deras grejer till fullpris, även om jag tycker om mycket av vad jag har. Det känns som att kvaliteten blir mycket sämre under åren 😕

Ja, kan hålla med om det. Tycker just Urban Stretch verkar vara mer hållbar än t.ex första 3-i-1 kappan som bara krånglade, men min är bara två år än så länge. Köpte även ett par tights till halva priset men de har inte hållit så bra. Är dock sugen på funktionsbyxorna, provade på GHS i år och de var oerhört mycket smidigare än andra varianter jag testat.

Projekt vinterjacka är igång 🤯
Vill ha något riktigt varmt för uteritter och kalla dagar i stallet och det verkar lättare sagt en gjort.
Har du testat någon kappa från Pikeur, t ex Pikeur Suna? Jag har en kappa från något tidigare år, minns inte namnet men både den och Suna slutar strax ovanför knät. Min kappa är i jättefint skick trots mycket användning.

JHs parkas? Den ser lite för kort ut och har väldigt klent tyg och är inte vattentät.
Eftersom jag går eller cyklar till stallet i nästan alla väder är det viktigt att jackan står emot vind och nederbörd 😊
Kappa Ginnie og kappa alberton

Bifogade filer

• 20231009_083004.webp
    20231009_083004.webp
    82 KB · Visningar: 41
Har du testat någon kappa från Pikeur, t ex Pikeur Suna? Jag har en kappa från något tidigare år, minns inte namnet men både den och Suna slutar strax ovanför knät. Min kappa är i jättefint skick trots mycket användning.

Suna har jag sett online men eftersom de inte skriver hur tjock den är så blir det svårt.
Jag skulle behöva prova eftersom jag har lite svåra mått med smala axlar och bred röv 😅

@Bison vet inte om du skrivit det men jacka + kjol då?

Det blir för mycket meck och jag har svårt att hitta kjolar som inte åker upp när jag går 😊
Vill ha en tjock och varm lagom lång jacka som jag kan gå och cykla i till stallet, ha när jag rider ut och när jag går till ridhuset. Så enkelt att bara kunna hänga av sig jackan på sargen sen, inte en massa olika lager osv.

Tittat lite på equestrian Stockholm denli. Är väldigt bra pris på den blå nu.
Har mailat och frågat om måtten och hur den fungerar i blåst 😁

Har beställt mer bandagematerial eftersom hästen klantat sig, och ett nytt regntäcke eftersom hans kompis bitit sönder det han har nu. Kul shopping :grin:

Det blir för mycket meck och jag har svårt att hitta kjolar som inte åker upp när jag går 😊
Vill ha en tjock och varm lagom lång jacka som jag kan gå och cykla i till stallet, ha när jag rider ut och när jag går till ridhuset. Så enkelt att bara kunna hänga av sig jackan på sargen sen, inte en massa olika lager osv.
Ska inte övertyga dig kjolens förträfflighet🤪, men jag brukar alltid dra upp den bakre dragkedjan lite på mina kjolar just för att kunna ta ut steget ordentligt utan att kjolen ska kännas snäv eller åka upp😊

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama