Stora shoppingtråden II

Köpt krokar med magnet till min vagn 😊
Perfekt till Harrys långlina och koppel samt mina sporrar 😁
IMG_20231013_114144.webp

Efter att ha funderat på det i en så där 2-3 år har jag nu köpt mig en egen, ordentligt klippmaskin. Jag tröttnade på att leta begagnat (med alla som inte svarar när man kontaktar på annonser) och vänta på reor så jag köpte för fullpris.

Blev en Heiniger Xplorer. Tror jag inviger den imorgon, hoppas verkligen att jag blir nöjd.

Nu när tävlingsdebuten kommer allt närmare köpte jag ett par vita ridbyxor av en kompis, begagnade men oanvända från Pikeur. 100 spänn skulle hon ha :D De var en äldre modell med kardborreknäppning vid vristen, och med stretch i tyget. De var dock rätt så genomskinliga så idag har jag köpt två par vita nylontights att ha under. Det fanns inga tjocka, ogenomskinliga vita tights i butik i närheten så det fick bli två par tunnare istället. Tror båda paren gick på ca 60 kr tillsammans, och nu ser man inte igenom ridbyxorna längre. Får nog skaffa ett par rejäla tights sen, men tills dess är jag nöjd med mina sprillans nya vita ridbyxor för totalt 160 spänn :D

Min jack har kommit 🥳
Helt perfekt i storlek, blev väldigt positivt överraskad. Äntligen en jacka som sitter bra över både axlar och röv, brukar ju vara det ena eller det andra 😅
Perfekt längd och lite figursydd så jag slipper se ut som en Michelingubb. Gillar de dubbla dragkedjorna, luvan och att man kan ha den över händerna. Himla trevligt när jag cyklar 😊
Ser fram emot att testa den i kylen. Är lätt men känns väl isolerad.
IMG_20231017_150735.webp

Min jack har kommit 🥳
Helt perfekt i storlek, blev väldigt positivt överraskad. Äntligen en jacka som sitter bra över både axlar och röv, brukar ju vara det ena eller det andra 😅
Perfekt längd och lite figursydd så jag slipper se ut som en Michelingubb. Gillar de dubbla dragkedjorna, luvan och att man kan ha den över händerna. Himla trevligt när jag cyklar 😊
Visa bifogad fil 130175
Den är dessutom väldigt snygg!

Min jack har kommit 🥳
Visa bifogad fil 130175
Väldigt fin!

Vad föredrar ni, lång ridkappa eller separat jacka och ridkjol?
Jacka och kjol. Bra att kunna välja att ha allt eller ena delen. När det är halvkallt har jag typ aldrig kjolen på vid ridning i ridhus, men jag vill ha jackan iaf när jag värmer upp. När det blir väldigt kallt har jag gärna kjolen vid ridning men tar av jackan när jag fått upp värmen.

Skulle iofs gärna ha båda, men har inte känt att det varit ekonomiskt försvarbart🤪

Jag föredrar alla gånger separat. Fryser lätt om rumpan men sällan om överkroppen, så är skönt att kunna ta av sig på överkroppen men ändå ha värme över rumpan. Bor i min ridkjol från nu till mars, förutom i ridhus. Har regnkappa när det är mer sommarväder och en tjock vinterkappa men den är så tjock så går inte att ha till vardags om det inte sjunker under typ -5, men då har jag gärna ridkjolen under ändå för den är längre..

Lång jacka, inte kappa.
Är mest frusen om rumpa och ovansida lår, älskar rumpvärmare ❤️
I ridhuset blir jag varm snabbt och tar av mig jackan även på vintern, vill inte ha något över benen.
Rider jag ut tycker jag bäst om långa chaps.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama