Stora shoppingtråden II

Har köpt ett begagnat rosa reflexländtäcke. Nackdelen med enkelkåpad sadel att skrittäckena inte blir så smidiga (funkar naturligtvis att bara ha dom understiglädret, men med pigg konvalesent vill jag ha mer kontakt med lädret🙈).
Jag brukar lägga under kåpan när jag sadlar. Funkar ju inte om man vill kunna klä av under passet men för uteritter är det smidigt. Väldigt stabilt😊

Handlat spån, mash och benskydd idag 😊
IMG_20231027_151057.webp

Såatteh.. Jag surfade in på Hästnet i ett helt annat syfte, och hittade min tidigare Sensation G4 på annons till ett väldigt bra pris. Den jag sålde när mitt sto fick somna in. Alltså inte en likadan, utan just den :love: . Som jag ångrat att jag sålde den där sadeln! Det kan vara så att jag köper tillbaka den (har kommit överens med säljaren, betalar när hen skickar den imorgon) :angel: .

Nej, jag har fortfarande ingen häst och ridningen ligger f.n. på hyllan pga livet och prioriteringar. En investering för framtiden, och i hoppet om att det blir bättre. (Nu är jag klar, det blir inga fler!)

Jag är ju hästlös sen några år (snart fyra..), och längtar halvt ihjäl mig efter att ha häst igen. Såatteh.. jag har köpt en sadel! Jag är skitglad och har ögonen öppna efter iaf en till (samma märke, annan modell) ifall det dyker upp en någorlunda i närheten.

Inte så himla märkligt som det låter. Lite, men inte väldigt. Imo. Det är en bomlös (Sensation), och jag ämnar behålla den/dem typ för alltid den här gången - skönaste bomlösa sadeln jag suttit i (och ärligt talat, en av de skönaste sadlarna jag haft. Inte  den skönaste, men bland de skönaste iaf). Jag har haft två olika modeller, och ångrar sen länge att jag sålde dem (även om det var ett vettigt beslut då!). En present, och ett löfte, till mig själv!

Ehm, jag låg ju på sjukhus och tog morfin, och råkade klicka hem en dressyrsadel till dotterns ridskoleponny :angel: Han är den bredaste häst som jag sett så det var en chansning. Men den ligger jättebra och dottern älskar den! Ett fynd! Princeville, 1000:- + frakt :up:
20231027_193102.webp

Han går till vardags med en Santa Cruz Celine som dottern har jättesvårt att sitta i samt att jag tycker att den släpper i bak så det här blir bra!

Nu kan jag recensera min köp också 😁
Supernöjd med ulltäcket 😍 Perfekt passform på Ärtan, ligger jättebra över bogarna, inte minsta lilla rugg efter att ha gått 1 km till ridhuset. Regnade både dit och hem men blev bara små pärlor på ytan, skakade av det när vi kom hem och hängde över sadeln, en timme senare är det torrt igen.
Jättenöjd med Equipe-tränset också, sitter mycket bra 😊

IMG_20231031_092913.jpg

Senast ändrad:
Har även invigt mina Ariatskor med chaps. Var ett pucko och tog stövelstrumpor = iskallt 😅
Fick även lite skav av att gå i dem fram och tillbaka till ridhuset, men det får jag av nästan alla skor i början. Får jag inte skav brukar de istället bli alldeles för stora efter ett tag 😆
Väldigt behagliga att rida med, mjuka, följsamma och jag upplevde dem inte som hala.
IMG_20231031_110327.webp

Ehm, jag låg ju på sjukhus och tog morfin, och råkade klicka hem en dressyrsadel till dotterns ridskoleponny :angel: Han är den bredaste häst som jag sett så det var en chansning. Men den ligger jättebra och dottern älskar den! Ett fynd! Princeville, 1000:- + frakt :up:
Visa bifogad fil 130990

Han går till vardags med en Santa Cruz Celine som dottern har jättesvårt att sitta i samt att jag tycker att den släpper i bak så det här blir bra!
Nu är jag inte alls någon expert eller så. Men kan inte låta bli att slänga en kommentar ändå- på bilden ser den ut att vara lagt väldigt långt fram, sen vet jag inte om det är bilden eller så, men den ser ut att hamna i bakvikt och även kanske lite smal till hästen eftersom den till synas ser ut att klämma på manken. Detta kan vara pga bilden, men jag kan inte låta bli att kommentera på det, för utifrån bilden skulle jag tyvärr inte säga den ligger bra :nailbiting:

Jag kan ha helt fel, men det är vad mina amatörögon ser på bilden. Sen är gjorden inte spänd och så såklart. Men undrar hur den legar på hästen även om man flyttar tillbaka den, men kanske finns en risk den är för lång för hästen då, för hästen ser kort ut på bilden?

Nu är jag inte alls någon expert eller så. Men kan inte låta bli att slänga en kommentar ändå- på bilden ser den ut att vara lagt väldigt långt fram, sen vet jag inte om det är bilden eller så, men den ser ut att hamna i bakvikt och även kanske lite smal till hästen eftersom den till synas ser ut att klämma på manken. Detta kan vara pga bilden, men jag kan inte låta bli att kommentera på det, för utifrån bilden skulle jag tyvärr inte säga den ligger bra :nailbiting:

Jag kan ha helt fel, men det är vad mina amatörögon ser på bilden. Sen är gjorden inte spänd och så såklart. Men undrar hur den legar på hästen även om man flyttar tillbaka den, men kanske finns en risk den är för lång för hästen då, för hästen ser kort ut på bilden?
Den sitter inte fast ordentligt på bilden, bara pålagd för foto, som togs lite snett. Hästen är en grov connemara, 147 cm i mkh. Den ligger bra lite längre bak och hästen trivs verkligen med den :)

Har även invigt mina Ariatskor med chaps. Var ett pucko och tog stövelstrumpor = iskallt 😅
Fick även lite skav av att gå i dem fram och tillbaka till ridhuset, men det får jag av nästan alla skor i början. Får jag inte skav brukar de istället bli alldeles för stora efter ett tag 😆
Väldigt behagliga att rida med, mjuka, följsamma och jag upplevde dem inte som hala.
Visa bifogad fil 131001

Det brukar ta mig typ ett halvår MINST att gå in ett par Ariat 😅 Så sjukt osköna i början och är ett rent helvete med att behöva skavsårstejp konstant men sen när de väl är ingångna...🥰♥️

Har glömt skriva upp massor här. Men köpte för någon vecka sen ett bucas smartex på rea (1500 istället för 2700), ett fleecetäcke, ett 200 gram med halvhals, lädergrimma och barngrep.
Har två grannbarn som kommer över ibland och vanlig grep är lite för stor så därför köpte jag en mindre :)

Idag köptes också en led halsring som ska provas på promenader när vädret tillåter. Jag ville egentligen ha en vit men missade att säga det till sambon som köpte den så det blev en rosa för han trodde jag ville ha det.

Bucas täcket och grimman (och hästen är också ny)
IMG_1625.webp

Köpte ju ett par ridtights på granngården (equipage) som var fodrade. Var på 70% rea så det var lagom pris.
Så skönt att ha ett par byxor bara som har lite värme så det ska jag införskaffa flera av.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama