Stora shoppingtråden II

Det krävdes inte mycket övertalning från vår tränare innan jag beställde en måttanpassad kapson till B (hej xx-full). Den är fortfarande hos tillverkaren så det dröjer lite till men jag är hoppfull. Är helt novis på arbete i kapson, har bara använt det i longerings-/hanteringssyfte på tidigare häst så detta ska bli superspännande.

Har köpt en hoppgjord från Formiga. Den är mjuk och ska passa skavkänsliga hästar.
Hoppas den passar bara 😅
Hennes gjord nu mätte jag till 134 cm, denna är 130 cm.
Fattar inte hur hon kan vara så djup när hon ser så liten ut 😆
Molnet hade 120 cm, han var lika hög, min gula och mina grå sen som bägge var ganska grova och högre hade 130 cm 😅
Ska testa imorgon 😁
IMG_20231101_152420.webp

Jag var på Elmia i förrgår. Shoppingen blev nästintill obefintlig. Vinterridvantar stod på inköpslistan. Ett specifikt par som jag fick av sambon för två år sen, men som jag kastat pga helt slut. Fanns ej.
Googlat runt och nu hittade jag dem äntligen. Gröna dock, enda färgen. 149kr.

Har skaffat ny sadel. Bytte rakt av min Bates mot en Lippo Azzario. Den ligger bra på stallgången, men ska byta till ett vidare koppjärn då jag vill kunna ha padd under. Ska testa rida i den när vi får på vinterskor och brodd nästa vecka.
Enda felet än så länge är att den är svart och inte brun 😭

IMG_9152.webp

Har skaffat ny sadel. Bytte rakt av min Bates mot en Lippo Azzario. Den ligger bra på stallgången, men ska byta till ett vidare koppjärn då jag vill kunna ha padd under. Ska testa rida i den när vi får på vinterskor och brodd nästa vecka.

Visa bifogad fil 131148
Jag tänkte samma när jag skaffade den svarta sadeln jag har till nuvarande häst, brunt är ju snyggare. Men en stor fördel med svart är att det bara finns en nyans :D

Visa bifogad fil 131148

Jag har precis bytt sadel från svart till brun och kan fortfarande inte riktigt bestämma mig vad jag tycker om det, i synnerhet då det är så svårt att matcha nyanserna på träns, tyglar, sadel, stigläder och sadelgjord. Blir smått galen 🤪

Jag har precis bytt sadel från svart till brun och kan fortfarande inte riktigt bestämma mig vad jag tycker om det, i synnerhet då det är så svårt att matcha nyanserna på träns, tyglar, sadel, stigläder och sadelgjord. Blir smått galen 🤪
Det är det jag gillar med brunt läder, att det är levande på ett annat sätt än svart. Jag tycker det är fint med olika nyanser på t ex träns och sadel. Det är väl tyglar jag vill ska matcha med resten av tränset möjligen.

Det är det jag gillar med brunt läder, att det är levande på ett annat sätt än svart. Jag tycker det är fint med olika nyanser på t ex träns och sadel. Det är väl tyglar jag vill ska matcha med resten av tränset möjligen.

Jo men visst är det så, dessutom upplever jag att brunt läder oftare känns trevligare än svart oavsett prisklass. Ska jag ha brunt på min nuvarande häst (som skiftar från svart, svartbrun till mörkbrun på sommaren) så vill jag dock helst ha en kall mörkbrun färg på henne - hon ser helskum ut i rödare bruna nyanser tyvärr.

Var iväg till Granngården och Börjes idag. På shoppinglistan låg 3 saker, en krok, en hink och en sån där påse för vatten som man kan ha skottkärran. Hade även med mig i bakhuvudet att viss mat börjar ta slut så om det fanns till bra pris så skulle jag kunna passa på. Jag höll mig från att spontanshoppa på Granngårdens rea trots att det fanns ett jättefint fleecetäcke i rätt storlek i realådan. Mycket duktigt av mig.

På Börjes möttes jag av en skylt om att det är 10% på hela sortimentet i butiken. Naturligtvis var det foder som jag behöver helt slut men jag fick med mig lite lädervårdsprodukter, en detangler, en reflexgrimma och en regnbågsgrimma med. För självklart behöver jag en till regnbågsgrimma, jag menar, jag hade ju bara 3 sen innan. Nej 4. Eller är det 5? 🌈

❤️🧡💛💚🩵💙💜

Jo men visst är det så, dessutom upplever jag att brunt läder oftare känns trevligare än svart oavsett prisklass. Ska jag ha brunt på min nuvarande häst (som skiftar från svart, svartbrun till mörkbrun på sommaren) så vill jag dock helst ha en kall mörkbrun färg på henne - hon ser helskum ut i rödare bruna nyanser tyvärr.

Min skiftar också mellan mörkbrun/svartbrun. Jag tycker det är snyggare med brun utrustning på honom.

I förmiddags hade jag bestämt uteritt med en kompis. Det regnade och hästen är nyklippt, så jag började leta efter ett ländtäcke. Jag insåg att jag nog inte hade något vettigt till honom, fick använda ett som var för stort med mushål i. Det tyckte jag var fullt tillräckliga skäl till att råka klicka hem ett lodengrönt Mias när jag kom hem.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama