Stora shoppingtråden II

Var en sväng till Hööks idag och köpte ett ländtäcke från JH collection. Det var nytt i butiken och kändes fint i tyget. Hälften ull och lite tjockare liksom. Är inte alltid jag hittar snygga ländtäcken i ponnystorlek så nu kände jag att jag fick slå till.

Köpte även en ryktlåda från Waldhausen, min gamla väska från Fairfield börjar bli riktigt muggig och jag vill kunna hålla rent bland borstarna lättare. Så blir nog bra med en rejäl låda i plast! Stor bonus att även flaskan med pälsglans fick plats :D

Var på Elmia häromdagen och blev förvånad över hur lite jag ansåg mig behöva handla. Köpte mest lite grejer "bara för att"; en bok, ett grimskaft och en ryktväska. Insåg sedan att det hänger ihop med att jag Tradera-/Hästnetshoppar en massa :idea: Finns ju så mycket fint till fyndpris, och ofta är det nytt eller obetydligt använt.

Exempel på en fyndad höstoutfit:
Ariat dunjacka 250 kr
Ariat Trifactor ridbyxor 200 kr
TIB långa chaps: 300 kr
Equiline schabrak 300 kr

20231106_095652.webp

Och ja, det är lite kaos med matchningen här, men det bryr jag mig inte om :angel:

Köpte ett par Wobbi vinterstövlar på rea förra veckan och har nu hunnit testa de lite. Har haft mina Muck boot i 8 år men nu har de börjat ge upp så behövde nya.
Bra pris på Wobbi, extremt lätta (trodde kartongen de kom i var tom 😅) och bekväma att gå i, bra att innerfodret går att ta ur för att torka. Dock känns gummit inte så rejält och de är rätt halkiga tyvärr, dock inte halkigare än mina Muck boots. Får se hur de håller värmen i kallare väder och hur hållbarheten är.

IMG_9180.webp

Ska till SIHS. Blev glad för det satt några 1000-lappar extra på sparkontot mot vad jag räknat med.

Så påminde bilen mig om att den vill in på service. Och att haflingern ska till veterinären på onsdag. 😨

Reklamerade ett Rambotäcke och fick ett nytt 👌🏻 det får nog räknas som månadens materiella lycka 😅

Efter tvättfiskot med förra vinterns stalljacka (allt foder blev som klumpar :() råkade en modell jag ville prova (Goshia) vara på 50% rea på Hööks och jag gillade den. Gillar den fortfarande efter ett tags användning! Rätt längd, inte så bylsiga/långa ärmar, skön krage och lätt att bära var kraven. Den fick även plus I kanten för skön luva och reflexpasspoaler :)

Inte så rymlig storlek dock, tog XL och mindre hade den varit för tjat från midjan och upp typ men nu är den bra. https://www.hooks.se/ryttare/damklader/ridjackor/jacka-goshia-crw-2

Mitt allra nyaste köp hade landat i brevlådan idag! Ett par vindtäta Roeckl-handskar. Älskar den höga mudden för det känns alltid som det drar kring handlederna såhär års med korta handskar. Förhållandevis billiga var de också, med sina 180 spänn :up:
20231106_141543.webp

Köpte ett par Wobbi vinterstövlar på rea förra veckan och har nu hunnit testa de lite. Har haft mina Muck boot i 8 år men nu har de börjat ge upp så behövde nya.
Bra pris på Wobbi, extremt lätta (trodde kartongen de kom i var tom 😅) och bekväma att gå i, bra att innerfodret går att ta ur för att torka. Dock känns gummit inte så rejält och de är rätt halkiga tyvärr, dock inte halkigare än mina Muck boots. Får se hur de håller värmen i kallare väder och hur hållbarheten är.

Visa bifogad fil 131382
Har ett par Nina från Wobbi som går in på sitt tredje år nu. Används nästan dagligen under vintern och fick beställa nytt innerfoder för det var så slitet men stövlarna håller fortfarande bra kan jag rapportera 👍🏻

Har inte hunnit prova dem till häst än, men passformen känns riktigt bra så det tror jag inte ska vara några konstigheter! Provade flera liknande modeller från Roeckl på Elmia, och tyckte alla kändes bra. Just dessa har silikontryck i handflatan, så greppet tror jag blir hyggligt också.

Sitter sånt kvar? Tänkte det kommer åka av i hagen 🤔 du får väl recensera sen
Så nu har jag provat mankskyddet och det var ingen hit utan åkte snett på en gång.. Sedan blev det väldigt tjockt när man vek det dubbelt så slutade med att jag klippte det i två delar och har sytt fast det i ett täcke.

Har köpt en begagnad hals till valackens HW innetäcke, 150kr 👍🏻. Inte för att han behöver hals inne för kylans skull, utan för att han är världens skitgris och sover som bäst i sina bajshögar som han dessutom sprider ut runt hela boxen 😫
Så nu är jag trött på att han är dränkt i bajs på halsen varje morgon. Vi ska inte tala om hur täcket ser ut… 🙈

Fått hem sadelskyddet jag beställt till den nya sadeln då det inte följde med något. Blev ett från Waldhausen, vattentätt med fleecefoder och fickor för sadelgjorden. Passade bra så jag är mycket nöjd.

IMG_9251.webp

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama