Stora shoppingtråden II

Dressyrgjord från Hööks och en i princip oanvänd mattespadd.
Totalt under 1000:- för allt.
Köpt en klippmaskin också men det är inte så roligt att visa bild på 😆
Får väl köpa julklappar på wish för att kompensera 😂
20231110_162715.webp

Jag fick tag i sex stycken Renegade classic boots för 300 kr, vilket är helt sjukt billigt 😅 Köpte ett par begagnade med brodd i eftersom jag vill prova själva modellen på Elsa, men nya kostar närmare 3000 kr så jag var inte sugen på att lägga ut det på en chansning. Så skickade säljaren med två par obroddade på köpet som var slitna men fullt funktionsdugliga. Plus reservdelar, vilket kap! Blir att prova dem efter hovslagaren fixat hovarna i helgen.

20231110_192124.webp

Provad byxorna och tröjan idag 😊
Passade mycket bra, har samma storlek i mina vintertights men man vet ju aldrig. Tröjan är så himla skön 😍
Sambon undrade om jag verkligen ska ha den i stallet när den är så fin 😅
Jag har en liknande fast med hel dragkedja och ja, den paras ibland med mjukisbyxor eftersom gosig 😅

Vi var på hästloppis idag :angel: kom hem med ett par tyglar i läder med gummi på insidan, 20:-. Ett nytt med lappar kvar stålgrått dressyrschabrak från HKM, 70:-. Och en ny med lappar kvar jacka från Svea Equestrian, 300:-. :up:
Sen åkte vi till hööks och köpte stigbygelskydd och sadelöverdrag till dressyrsadeln :up:

Köpte Hööks billigaste jacka och älskar den! Den är mjuk och följsam och jag blev inte det minsta blöt igenom när det spöregnade på senaste ridturen och jag inte orkade dra på mig regnkappan. Dessutom torkade den på en kvart. Är så nöjd med den! Har en tunn ”dunväst” som funkar både under och över.

Min spooksjacka är inne på femte året nu och blir så himla blöt när det regnar, den är ju bara vattenavvisande i grunden så inte allt för oväntat. Passade på att beställa en vattentät från Hööks nu när det var halva priset så får Spooksen användas till hundpromenader istället 😁
Beställde även tygelreflexer, de är dock till Harrys koppel.
Fick med ett gäng täcken till Ärtan men saknar något mellan 100 grader och jättevarmt. Har ett 200 g men det har fast hals och jag vill gärna kunna lufta när vädret tillåter.
Har beställt ett Lippo plus 200 gram med avtagbar hals.

Meh. Beställde från MD på Singles Day. Vintertightsen blev jag jättenöjd med! Samma strl som vanligt.

Köpte även mitt tredje par vanliga träningsleggings Thelma som jag lever i civilt utanför stallet. Första paret älskar jag, andra känns som en storlek för små och jag har läst något om annat tyg hit och dit. Så tänkte jag köper ett nytt par och säljer dessa (med infon om mindre i storlek). Men det nya paret är ju exakt lika små 😑 Så får väl palla returnera dessa och köpa ett par i XL och hoppas de är som första paret då. SUCK.

Min jacka kom idag. De har ju lite knepiga storlekar 😅
Tog en M, är kort och burkig och på mig passar den bra, skulle kunna haft en S men vill ha lite extra plats 😄
Ärmlängden är perfekt för mig men är man lång måste de bli jättekorta.
Går ner lite längre bak och täcker rumpan, känns lagom varm nu när det är lite råkallt.
Snöade när jag red och den torkade väldigt snabbt.
20231115_151143.webp

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama