Stora shoppingtråden II

Jag insåg att mina ridreflexer fyller 29 år i år. Jag rider inte särskilt ofta i trafik i mörker men idag kände jag att det nog är dags att uppdatera. Vad är bra idag? Jag är inte sugen på att lägga en förmögenhet eftersom jag inte inte använder dem så ofta, men såklart - köper man vart 30onde år så är det kanske dumt att snåla också :D Jag skulle dessutom behöva lite vanliga reflexer, skulle kunna passa på att köpa det också. Finns det något extra bra ställe, eller åker jag bara till någon av ridsportaffärerna i närheten? Vad säger expertisen?
Köp ledljus istället för reflexer! Syns mycket bättre än reflexer. Jag har beställt från Amazon och köpt fyrpack som är uppladdningsbara. Kompletterar iofs med reflexer också, men ledljusen syns definitivt bäst!

received_1378607423059192.webp
received_1378607423059192.webp
Får den här bilden skickad från stallägaren på väg hem från gekås 😵‍💫 Hoppas jag hittar någon som kan laga det, har visserligen ett extra täcke liggande någonstans men det har ingen hals.

Shoppingen på gekås bjöd på vinterridbyxor, handskar og termokjol till mig, ridbyxor, strumpor, vantar till dottern, pälsglans och hästgodis från hästavdelningen och en massa annat från resten av varuhuset... :angel1:

Köp ledljus istället för reflexer! Syns mycket bättre än reflexer. Jag har beställt från Amazon och köpt fyrpack som är uppladdningsbara. Kompletterar iofs med reflexer också, men ledljusen syns definitivt bäst!
Japp, tänkte nåt sånt! Jag hade faktiskt blinkande reflexer redan för 25 år sen, med niovoltsbatterier i - galet klumpiga, men bra synlighet :D Men där har det hänt enmassa, så jag får börja inventera vad som finns.

Jag älskar förresten försäljare som är ärliga och säger "du behöver inte detta". Såg att min sadels svenska återförsäljare bodde 10 min ifrån mig, så jag frågade ifall jag kunde komma förbi och köpa en specialpadd vilket var helt ok. Fick en jättebra genomgång av sadeln och inpassning och fick förklarat att om jag är nöjd med hur den ligger nu så behöver jag inte specialpadden pga jag har tillvalspaneler som är designade för att funka utan padd också på runda hästar.

Så nu har jag sparat pengar till annat :angel:

Shoppade på hööks igår. Det borde komma inom kort.
Köpte täcke, liner till täcket, strumpor, stallskor, höpåsar och ett par handskar.
Bara att hoppas att allt passar. Nya hästen är en 140 häst så 145 kan bli lite stort men hellre lite för stort än för litet

Mest köpt bra och ha saker på slutet, som snösulor, e vitamin, fyra nya gummiboots med luddkant inför vinterskoning då hästen kräver boots vid brodd om skorna ska sitta kvar 😅 Sån där tråkig nödvändig shopping.

Köpt en presenning, superkul 😆
Ska ha den att parkera transporten ovanpå, onödigt att den står i gräset.

Jag behöver beställa mineraler och såg precis att wiromin ska ha tagit fram en ny variant utan tillsatt järn👍
Hittar den inte på hemsidan än men sålänge innehållet i övrigt ser bra ut ska jag definitivt beställa!

Visa bifogad fil 132239
Nu har de lagt ut på hemsidan men jag blev lite besviken över att det innehåll så lite/få vitaminer.. Blev jättevelig och kan inte bestämma mig för om jag ska köpa eller inte. Kanske köpa och istället köpa ngt vitamintillskott?
Aldrig ska det vara enkelt 😅

Var dock bra pris iaf!

Nu har de lagt ut på hemsidan men jag blev lite besviken över att det innehåll så lite/få vitaminer.. Blev jättevelig och kan inte bestämma mig för om jag ska köpa eller inte. Kanske köpa och istället köpa ngt vitamintillskott?
Aldrig ska det vara enkelt 😅

Var dock bra pris iaf!
Har du jämfört innehållet med ForagePlus? Det är den jag använder som bas idag (och får då lägga till vitaminer) och om detta är ett svenskt, billigare alternativ som är likvärdigt blir jag överlycklig 😄

Annars sätter jag mig och jämför själv ikväll.

Har du jämfört innehållet med ForagePlus? Det är den jag använder som bas idag (och får då lägga till vitaminer) och om detta är ett svenskt, billigare alternativ som är likvärdigt blir jag överlycklig 😄

Annars sätter jag mig och jämför själv ikväll.
Nej, det har jag inte. Jag tycker FP är alldeles för dyrt så det är inte ens ett alternativ för mig. Har inte i huvudet hur deras innehåll ser ut :)

Jag gissar att FP fortfarande är bättre iom prisskillnaden. Detta är rätt billigt.

Nej, det har jag inte. Jag tycker FP är alldeles för dyrt så det är inte ens ett alternativ för mig. Har inte i huvudet hur deras innehåll ser ut :)

Jag gissar att FP fortfarande är bättre iom prisskillnaden. Detta är rätt billigt.
Då blir det att kolla närmare sen. Kollade lite snabbt nu iaf och konstaterade att jag inte hade kunnat använda det förra året så vi hade skyhöga mangan-värden dvs allt med mer mangan i gick bort.

Jag har ganska mycket FP så jag har inte bråttom, men att ha ytterligare potentiella varianter är ju positivt

Då blir det att kolla närmare sen. Kollade lite snabbt nu iaf och konstaterade att jag inte hade kunnat använda det förra året så vi hade skyhöga mangan-värden dvs allt med mer mangan i gick bort.

Jag har ganska mycket FP så jag har inte bråttom, men att ha ytterligare potentiella varianter är ju positivt
Uppdatera gärna när du har kollat, alltid bra att ha koll på hur de skiljer sig från varandra :)

Jag vill ge bra mineraler men jag är inte villig att betala jättesummor. Har blivit att jag fokuserar på att köpa mineraler som innehåller mkt zink och koppar för att inte behöva ge en massa extra.

Jag har shoppat ett hästsläp :angel: Ska hämta det nästa vecka. Så jäkla pepp, har i vuxen ålder aldrig haft ett eget släp innan.
Öppnar upp så många möjligheter!

Man vänjer sig snabbt också. Mitt släp är just nu inte användbart pga behöver lagas och jag känner mig väldigt begränsad 😅

Öppnar upp så många möjligheter!

Man vänjer sig snabbt också. Mitt släp är just nu inte användbart pga behöver lagas och jag känner mig väldigt begränsad 😅
Ja visst gör det! Bara en sån sak som att slippa betala köravgift för veterinär/hovslagare, kunna åka till ridhus, åka till skogen, åka på träningar/kurser, och sen allt man kan göra utanför hästeriet. Min sambo mumlade lite när jag berättade att jag köpt släp men han kom på bättre tankar när jag påminde honom om all skit vi har stående i carporten som behöver köras till tippen :rofl:

Ja visst gör det! Bara en sån sak som att slippa betala köravgift för veterinär/hovslagare, kunna åka till ridhus, åka till skogen, åka på träningar/kurser, och sen allt man kan göra utanför hästeriet. Min sambo mumlade lite när jag berättade att jag köpt släp men han kom på bättre tankar när jag påminde honom om all skit vi har stående i carporten som behöver köras till tippen :rofl:

Min sambo är jätteglad för mitt släp, han kan köra sin HD i den när den ska servas innan säsongen drar igång 😁

Min sambo är jätteglad för mitt släp, han kan köra sin HD i den när den ska servas innan säsongen drar igång 😁
Jag tror att min sambo kommer uppskatta det också, han kommer även uppskatta att jag är den enda som får köra släpet med våra bilar pga vikten så han slipper vara den som kör när vi behöver det. När hans åkgräsklippare behöver in på service kommer den också vara omtyckt. Sen tar den såklart lite plats på gården men det får man leva med.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25