Stora shoppingtråden II

Jag tror att min sambo kommer uppskatta det också, han kommer även uppskatta att jag är den enda som får köra släpet med våra bilar pga vikten så han slipper vara den som kör när vi behöver det. När hans åkgräsklippare behöver in på service kommer den också vara omtyckt. Sen tar den såklart lite plats på gården men det får man leva med.

När jag köpte mitt släp valde jag ett med totalvikt som sambon också kan köra. Var så less på att alltid vara den som måste köra 😆
Men min häst är ju inte så tung som din.

Nu har de lagt ut på hemsidan men jag blev lite besviken över att det innehåll så lite/få vitaminer.. Blev jättevelig och kan inte bestämma mig för om jag ska köpa eller inte. Kanske köpa och istället köpa ngt vitamintillskott?
Aldrig ska det vara enkelt 😅

Var dock bra pris iaf!

Nu hittar jag inte deras JärnBalans någonstans så jag kan inte jämföra vitamininnehållet, men har du tittat på deras KopparBalans? Den är också fri från järn :)

Nu hittar jag inte deras JärnBalans någonstans så jag kan inte jämföra vitamininnehållet, men har du tittat på deras KopparBalans? Den är också fri från järn :)
Inte så mkt vitaminer i den heller..

Här är järnbalans
IMG_0056.webp

När jag köpte mitt släp valde jag ett med totalvikt som sambon också kan köra. Var så less på att alltid vara den som måste köra 😆
Men min häst är ju inte så tung som din.
Kan förstå det, nu väger min häst ca 700 kg och sambon har bara B-kort så den kombinationen är väldigt svår om man vill ha ett rejälare släp. Min egen bil drar 1300 kg på B-kort och sambons bil drar bara 1100 kg på B-kort så man kommer inte så långt med det tyvärr.

Jag VILL handla massa fina saker men… jag behöver typ inget? Jo kanske handskar. Men det brukar min käre far prenumerera på att ge mig till jul 😆

Någon som har några tankar kring Activ mineral från Minerals by nordic? Innehåller järn men enligt de själva så gör det inget med ett ev överskott då järnet kommer naturligt från alger. Stämmer detta?

Shoppat!!!
Handlat en värmeväst från HKM. Mest behöver jag den inte i stallet, men den kommer värma gott där också 🙏🏻

Så hittade jag en smal kandarstång nedsatt med 70%! Helt klart värt att testa! Ingen dyr från början så betalade under 200kr inkl frakt. Perfekt!

Någon som har några tankar kring Activ mineral från Minerals by nordic? Innehåller järn men enligt de själva så gör det inget med ett ev överskott då järnet kommer naturligt från alger. Stämmer detta?
Det var ett väldigt märkligt uttalande. Klart allt järn spelar roll!

Men det innehåller väldigt mycket kalcium och jättemycket fosfor. Extremt lite zink och koppar (som jämförelse så innehåller det 21 mg zink, mineralerna jag ger innehåller 4000 mg zink). Kan ju knappt ens räknas. Inga vitaminer alls.

Det är fullständigt bullshit. Isåfall skulle ju järnet i hösilaget inte heller spela roll, eftersom det kommer naturligt från gräs.

De har en lång radda konstiga och en del rent av felaktiga påståenden på sin hemsida tyvärr.

Det är fullständigt bullshit. Isåfall skulle ju järnet i hösilaget inte heller spela roll, eftersom det kommer naturligt från gräs.

De har en lång radda konstiga och en del rent av felaktiga påståenden på sin hemsida tyvärr.
Ja det var det jag misstänkte. Tyckte det lät väldigt konstigt. Och kvoter och mängd av innehållet väldigt märkliga. Men tänkte att det är bäst att dubbelkolla så jag inte missat något när så många influenser hypar dem 😅

Hur brukar Strömsberggårds Black Friday-rea vara? Just nu ser jag bara två täcken under den fliken (Black Week). De rear bara ut några få modeller eller? Kanske listan ändras under veckan?

Klickat hem ett par nya ariatskor och ett hw insulator 200g på rea från svensk ridsport. Skorna ska dock inte ens användas i stallet utan jag vill ha likadana till vardags också. Har använt mina stallskor med vanliga kläder en del på senaste tiden typ om jag bara ska fixa ärenden eller liknande, och det kändes så nice så jag ville ha likadana men utan medföljande hästbajs🤪

Nelly är i stort behov av innetäcken i rätt storlek. Vi använder inte innetäcken så ofta nuförtiden (iom utetäcke nattetid) så jag har snålat. Fleecetäcken funkar bra men hennes befintliga thermotäcken är urvuxna sedan länge..

Såg på MDs insta att de skickade med sin ryggsäck till de 50 första kunderna efter kl 9. 9.02 gick min order igenom, sen kraschade sidan 😅 hoppas att jag blev en av de första då!
Det ska öppna en ny Hööks i närheten imorgon och de har samma princip för de första 50 fysiska kunderna med goodiebag till dessa och jag är rädd för att åka dit om det är lika kaosigt som det är online 😂

Det ska öppna en ny Hööks i närheten imorgon och de har samma princip för de första 50 fysiska kunderna med goodiebag till dessa och jag är rädd för att åka dit om det är lika kaosigt som det är online 😂
Troligtvis kaos :nailbiting:
Ta med ett stort tålamod så ses vi där i morgon ;)

Ska hämta ut paket från Hööks sen.
Höpåsar
Broddar
och ett Carl Hedin-träns. Lite osäker på om storleken blir rätt, men passar det inte så får jag ju bara skicka tillbaka.

-och har köpt kurslitteratur för en massa pengar :wtf:

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25