Jag var på Island sommaren 2013 och kommer absolut åka tillbaka. Helt underbart land och kombinationen exotisk natur men en hemtam, "nordisk" feeling är svårslagen. Vi red i sex dagar runt vulkanen Hekla, därefter hyrde vi bil och körde från Reykjavik via Snöfjällsnäs till Västfjordarna. Skulle gärna besöka norra och östra Island också. På Island blir man tillslut blasé på fantastiska vattenfall och breathtaking vyer. Nu hade vi det för Island ganska otypiska vädret soligt och +20 grader de flesta av våra 14 dagar på ön, så när vi väl fick dimma och +8 grader som är mer typiskt tyckte vi att det var ganska mysigt .
Min nästa planerade nöjesresa är Kenya/Tanzania i feburari nästa år. Vi börjar med två dagar i Nairobi på egen hand, därefter åker vi med guide för att bestiga Mount Kenya, efter det blir det safari i Serengeti och Ngorongoro och avslutas med lättsam vandring i Massajernas betesområden i Loliondo. Det blir min absolut dyraste resa hittills men det ska bli spännande att se en ny kontinent.
I höst kommer jag bo i England (området kring Reading väster om London) för att jobba.
Min nästa planerade nöjesresa är Kenya/Tanzania i feburari nästa år. Vi börjar med två dagar i Nairobi på egen hand, därefter åker vi med guide för att bestiga Mount Kenya, efter det blir det safari i Serengeti och Ngorongoro och avslutas med lättsam vandring i Massajernas betesområden i Loliondo. Det blir min absolut dyraste resa hittills men det ska bli spännande att se en ny kontinent.
I höst kommer jag bo i England (området kring Reading väster om London) för att jobba.