Stora Howrsetråden nr 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Har ingen aning om du har dessa, men här är lite förslag: Ian, Ibrahim, Idar, Ilmari, Immanuel, Imre, Inge, Ingemar, Ingemund, Ingmar, Ingo, Ingolf, Invald, Ingvar, Isak, Isidor, Israel, Istvan, Ivan, Ivar, Ida, Ilona, Ilse, Ina, India, Inez, Inga, Ingabritt, Ingalill, Ingar, Ingeborg, Ingegerd, Ingela, Ingemo, Inger, Ingmari, Ingrid, Ingvor, Inkeri, Irene, Irina, Iris, Irja, Irma, Irmeli, Isa, Isabell, Isabella, Isadora, Iva.

Allt hittat på Google :angel:

Annars finns det ju ord som kan tjäna som namn, om än inte så fina såna :D Istadig, Irrelevant, Ingenting (stackars pålle :p), Inne, Imaginär...

Gud vad bokstaven I ser konstig ut efter ett tag :p
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Jag har redan många av dom där, är duktig på att googla :)
Men några ska absolut användas!
Ingenting var en av mina bästa hästar ett tag :D
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Hehe så lilla Ingenting levde inte upp till sitt namn :D Mina paintar får av någon anledning namn efter karaktärer från Marvel comics, trots att jag inte är ett dugg intresserad av det :rofl:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Är han en Ouranos - Gaia? :)
Jag letar nämligen efter en som har högre än dessa brukar ha i genetisk potential då stoet har det "klassiska" 350.00 och jag vill höja värdet litegranna.

Crossline: mina hästar har ju sina Irländska namn (även hannoveranarna!) men jag kan ge dig några som börjar på I. Det är inte så himla vanligt, tyvärr! :p

Hingstar och valacker: Iobhar, Iomchadh, Irial, Íomhar, Iarfhlaith, Ionatán
Ston: Íde, Íonait, Isibéal, Iúile.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

kl

:rofl: Funderde i mitt stilla sinne på hur folk orkade ha teman på hur de döper sin hästar... sen kom jag på att mina paints ju har Downtown Abbey-inspirerade namn :angel:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Ja det är han...har 77 i BLUP.

KL

Sköter ni om alla era hästar varje dag? Vet inte om man måste det, vad händer med dem om man inte gör det?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Jag ville ha Band of brothers-inspirerade namn, men det skulle bli lite problem med stona då, är jag rädd! :p .. Om jag någonsin lyckas få ordning på min hingst ska han få heta O'Hara Norman Dike så har jag i alla fall min favorit! :D Dock så är väl chansen att han ska bli det minsta fin rätt liten ..
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Mina hästar brukar heta något TV-inspirerat beroende på vad jag tittar på/allmänt fast vid nån serie :p


Sköter ni om alla era hästar varje dag? Vet inte om man måste det, vad händer med dem om man inte gör det?

Gud nej! Sköta om över 100 hästar om dagen... :eek:
Så länge du inte går in till hästarna, så händer det inget :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Knapp

När ni ändå är inne på namn.

Jag döper mina enhörningar med namn som har något med Luck/Lucky/Lycka i sig. Tar gärna emot mängder med förslag:)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Puh!! Börjar bli lite enformigt att sköta alla... :D

En till fråga: Hur gör man så hästarna hamnar under olika flikar?
 
Senast ändrad:
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Vad söker du för hingst? Jag har en skrälldus med hästar så någon kanske är av intresse för en betäckning?
Kika in på nixehen och pm:a mig på howrse om du hittar nå´t av intresse! :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Det kallas stuterier :) Om du går in på avel > mina hästar, så ska det finnas (om du har tillräckligt med dagar) ett plus-tecken i högra hörnet för att skapa ett :)


------

kl

nästa event ser lite väl elakt ut.. sätta sina hästar fria och inte få tillbaka dem :/
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Visst är det fint :love: Irlands motsvarighet till Isabell och Iúile är motsvarigheten till Julie.

Och till alla som erbjuder sina hingstars tjänster: stoet är nu betäckt med Lilys fina hingst och på grund av lite åldrandepoäng så kommer ett förmodligen väldigt fint litet föl imorgon. :love: Är hennes fjärde föl och förmodligen inte det sista heller!
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

KL

Någon som är intresserad av Hestias gåva? Har en (eventuellt 2 om jag bestämmer mig för att göra en i eventet) Vet inte hur man löser det smidigast men jag har inga Enhörningar, så den gör ingen nytta hos mig..
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Och för att få Venus måste man visst släppa fri en gudomlig, speciell eller vild också. Lönt?:crazy:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

kl*

Nu äntligen har jag tillgång till direktförsäljningarna, behöver köpa ett dräktigt sto, någon som kan tänka sig betäcka en skräp häst och ressa billigt till mig, kan ge tillbaka den sen :)

Fick ett pass idag med! Nån av dom som uppgett mig när dom reggade hade köpt ett pass :D
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Jag har iof kvar min Snow, som inte gör så mycket mer än att ta plats hos mig, kan tänka att släppa han fri :p

Dock så kan man köpa sig en bonushäst, eller få en via dagliga inloggningen, så man behöver inte släppa lös dem, när det gäller sånt. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 723
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 049
Senast: sorbifolia
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 298

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp