Stora Howrsetråden nr 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Är du säker på att det är uthålligheten som styr? :) Annars nämnde jag bara uthållighet som exempel.

Skulle vara så trist om jag tränar upp hästen i fel egenskap så den får svintuff komkurrens direkt.. :p
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Så är det när man är ny! ;)

201 spillning i förrådet - det är illa då det är en största inkomst för tillfället! :D

Kommer också ihåg att det var skitdrygt de första dagarna, jag var så otålig att jag köpte pass så jag fick en sån där affärsnyckel :o

Hahaha många bäckar små :D
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Ja i cutting är det det i alla fall :) Eller alltså, det måste det ju vara om man måste ha en häst som har t.ex. mellan 100-200 % i uthållighet för att kunna starta? :p
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Såg nu att det är reining som går på dressyr, galopp och uthållighet.

En annan häst som jag har har 70% uthållighet, 106 dressyr och 133 galopp och hon får tävlingar mellan 77 och 130 som förslag. :crazy:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Kollade på en annan häst nu och den har typ 350 dressyr/250 galopp/180 uthållighet och den hade i princip bara tävlingar runt 230-270 så då är det galoppen som styr reining. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Ja det bör det vara. :) Barrel Race snabbhet, cutting uthållighet, reining galopp, trail dressyr och pleasure trav.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Inte jag heller, men jag inbillar mig att jag ska komma ihåg att jag har informationen där. ;)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Nizhoni - Sleipner (Föder upp araber i topp på svenska versionen! Lite arabhorn också om tid finns)
dramatik - dramatik (föder endast upp tinkerhorn just nu)
hemlig - mysfilt (stiltje i uppfödningen just nu, men har fjording och connemara som grund)
Linta - Linta
0therwise - Otherwise (kört lite allt möjligt men har nu PRE, curly och knabbar)
Crossline - Crossline (Enhörnings shettisar, plus annat bös)
Humla - tigerlilja
Beckie - beckaneesen (föder upp PRE och lite Paint)
Ces - Siri1 (föder upp lusse hästar mestadels)
Mirtai - mirtai (föder upp hannoveranare)
Digbil - Deekin
Fishli - Fishli (samma på Internationella)
zassoo - zassoo (föder upp paintar samt lite annat smått och gott)
Santoxen-santox (föder upp fjordingar samt IC, PRE och knabbar i liten omfattning)
Flavor - Qamilla (föder upp PRE - precis startat)
Lily- Lily84 (föder upp Connemara vanliga+horn och lite Curly)
Punakha1-Punakha (mest Holsteiner avel, lite hanno kanske nåt mer senare)
Tscabo - *Rapidash* (Föder upp welshponnyer)
Lazetti - Lazetti (föder upp shettisar och lite curly)
Laeikinois-Laeikinois (främst frieser enhörningar, och frieser. annars ligger uppfödningen på is just nu.)
bitte0007 på svenska. Föder upp araber.
Congeria - Kentaur (sv. Föder upp Akhal Teke enhörningar, ibland när jag får lust kör jag på vanliga Akhal Teke också)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

KL

Återigen ska jag visa min osmarta sida här .. :D

Jag har ett sto som har 84% uthållighet, 63% dressyr och 80% hoppning. Om jag vill starta henne i fälttävlan (har gjort det någon gång) - vilken svårighetsgrad ska man sikta på?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Lily, jag såg att min häst mötte två av dina (Miracle & Success) i en hopptävling. :)

.. Jag typ "Yay, Bukehästar! :banana:"
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

kl

Sålde en av mina hyfsade paintar, blev en aning förvånad då köparen var BROEN som är rankad 1a :p Undrar vad sjutton hon skulle med den hästen till :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 724
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 049
Senast: sorbifolia
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 298

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp