Stora Howrsetråden nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Finns det någon arbetslös ridinstruktör här? Jag söker nämligen en ridinstruktör till mitt center. Högsta lön och löneförhöjning vid förlängning. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

*kl*

Jag loggar ju in varje dag på internationella för att ta hand om mitt center och kan inte låta bli att delta i lotteriet. Sist vann jag ett Hera-paket och nu undrar jag om det är någon som skulle vilja byta det mot pass eller sm-föremål på svenska howrse? Sm-förmål som jag är mest intresserad av är en Morfeus armar, ett Poseidon-paket eller två Boreas utfall. Annat kan gå bra, jag är mest glad om någon vill byta. ;)

Jag försöker se hur långt man kan komma med centret utan att satsa pass på det, men allt är väldigt mycket dyrare där. :p

Finns det någon som spelar på engelska eller franska howrse? Jag har saker där också som jag kan byta bort. :)

Edit: Vi har en ny tysk(a) i spelet också med ett namn som gör att jag tänker på de som slutade, men det kan ju vara någon ny.
 
Senast ändrad:
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Saxat från passidan: "Efter din 50e dag på Howrse kan du få ett pass med 20% av din reserv var 30:e dag i spelet."
För mig är 20% av reserven drygt 600 000 equus, lite dyrt för ett pass. Då kan jag köpa en skrothäst av någon för nästan hela min förmögenhet (eller flera hästar), köpa passet och sedan sälja en skrothäst (eller flera) till samma person för samma summa. Vips har jag bara förlorat lite equus istället för en förmögenhet på ett passköp.
Dock har jag själv inte köpt pass på detta sätt ännu.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

ahaa, det är så ni gör. bra att veta! nångång kanske jag kan få ett pass köpt så. har inte köpt ett på länge ,just för att det blir för dyrt med 20%..
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Pass har jag köpt (för) många men inte för equus. ;)

Aha, du menade med centret. Ja på svenska har jag satsat pass men testar på int utan att köpa pass. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

oj, du har förstått spelet då!;)
jag lär mej däremot inte..
nu har jag lite frågor om tävlandet.

är det så att man inte får ställa upp i GP tävlingarna men hur många hästar som helst? eller varför kan det vara så att när jag satt 2 med i tävlingen, så faller "pokalen" bort i tävlingarna rutan för resten sedan, så att man inte kan vara med på GP, förstår ni hur jag menar?

när man tävlar vanliga tävlingar, varför förbättras inte färdighetspoängen alltid? idag tävlade jag i 4 tävlingar med en fjording och det hände inget med färdighetspoängen, medan det ibland kommer till nåt poäng för varje tävling????

hur ska man lättast och snabbast 100 bluppa hästen efter det att den är fulltränad?? hjälper/lönar det sej att anmäla den till GP tävlingar eller är det bäst att bara tävla vanligt?

:confused::confused::confused::o:o:o
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Hästen får bara ett visst antal färdigheter från tävlingarna, så prova en annan typ av tävling och se om det händer något där. Kolla i hästens logg, där står det om den får färdigheter eller om det bara går åt energi.

Till Grand Prix kan du bara anmäla 2 hästar om du inte hittat Tornadons effekt i ett y-horn. Grand Prix påverkar inte blup vad jag vet, en häst som inte är Grand Prix-tränad har ändå inget att hämta där direkt. Så håll dig till vanliga tävlingar. :)

För att få 100 blup ska du kolla under genetik vad hästen är bäst på, de 3 bästa. Träna de tre, ta ridturer som ger färdigheter i de 3 samt tävla i de tävlingar som ger rätt färdigheter. På det krävs det 20 vinster (vilka tävlingar som helst) och att hästen är 10 år. Men exakt HUR du tränar och tävlar spelar inte så stor roll tycker jag, det är ändå vinsterna det hänger på i slutändan. Jag har mina hästar fetade i rätt färdigheter långt före 10 (trots två olika typer av ridturer :crazy:) men en del har inte vunnit nog många tävlingar förrän de är 12 och andra är klar redan innan 10, bara att åldra för att få 100 blup. :D

Ett tips för att blupa snabbt är i alla fall att ta vara på all energi du kan varje dag och ge morötter och rovor om det hjälper till att ge mer träning. Även box och lite hage på det (för att få upp moralen igen) kan ge mer träningstid, främst om du tagit ridturer innan.
 
Senast ändrad:
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Grand Prix är det visst lönt att ställa upp i, även utan topphästar. Man får ju 1000e per anmäld häst, har man en skral kassa är det värt en hel del :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 117
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Hej! Vänder mig hit då jag vet att många här brukar kunna se bra lösningar på olika problem. Jag har insett att jag lider av stress...
2
Svar
26
· Visningar
2 410
Senast: Tassa
·
Övr. Hund Misstänker att det finns fler här som är aktiva på klubbar runt om i Sverige. Jag är nyfiken på era klubbar, vad ni testat, löst och...
Svar
4
· Visningar
695
Senast: Fruentimber
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 944
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp