Stora Howrsetråden - FYRA

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Hmm ska vi se om jag förstått det hela rätt:p

Dressyr 90%
snabbhet 70%
uthållighet 66%
hoppning 62%
galopp 42%
trav 20%

Jahaja, det är där dom ar vägen dom däringa fettburkarna, en kan du väl blunda för så kanske den hamnar i min box istället och jag blir av med det målet:p
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Hmm ska vi se om jag förstått det hela rätt:p

Dressyr 90%
snabbhet 70%
uthållighet 66%
hoppning 62%
galopp 42%
trav 20%

Jahaja, det är där dom ar vägen dom däringa fettburkarna, en kan du väl blunda för så kanske den hamnar i min box istället och jag blir av med det målet:p

Om det där är kopierat från Genetik-sida så är de 3 bästa alltså dressyr, hoppning och uthållighet. Men trav och galopp suger så tävlar du i dressyr lär du inte vinna mycket ;)

Du ska snarare tävla i hoppning, trav eller galopp, eftersom de är de sämsta egenskaperna. Då får du lätta tävlingar, som din häst är överkvalificerad för :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Jag hade tränat dressyr och snabbhet först och sen tävlat fälttävlan eller hoppning. Antagligen större chans att vinna i hoppning men fälttävlan måste ju göras också för att bli helt klar med uthålligheten.

Dressyrtävlingar kommer en sådan häst aldrig bli särskilt bra i eftersom den är dålig på trav och galopp, vilket har betydelse i dressyr.
 
Senast ändrad:
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Som Snyggve säger kan man absolut tävla galopp eller trav också, men jag upplever att det är lättare med hoppning eftersom man kan filtrera tävlingarna på längd där och därmed få fram de allra lättaste.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Som Snyggve säger kan man absolut tävla galopp eller trav också, men jag upplever att det är lättare med hoppning eftersom man kan filtrera tävlingarna på längd där och därmed få fram de allra lättaste.

Jag har aldrig angett nån annan längd än maxlängden, men jag får upp lätta tävlingar ändå om inte hästen är alltför vältränad. Gör det verkligen nån skillnad att söka så?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Japp. Tävlingarna sorteras på prissumma (och om någon annan anmält sig) och eftersom prissumman oftast är högre på de lite svårare tävlingarna hamnar de föst. Det behöver fortfarande inte vara jättesvåra tävlingar men man får ofta fram tävlingar som är både lättare och tar mindre energi om man filtrerar där.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Jag bläddrar alltid ner till de lättaste längst ner, men det finns alltså ännu lättare som inte syns annars?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Ja, i alla fall om det finns tillräckligt många tävlingar, det visas bara ett visst antal.
Just nu, när det inte finns så mycket tävlingar, har det nog ingen betydelse, nu kommer oftast alla som finns med i listan ändå. Men annars finns det oftast tävlingar som inte får plats i listan.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Om det där är kopierat från Genetik-sida så är de 3 bästa alltså dressyr, hoppning och uthållighet. Men trav och galopp suger så tävlar du i dressyr lär du inte vinna mycket ;)

Du ska snarare tävla i hoppning, trav eller galopp, eftersom de är de sämsta egenskaperna. Då får du lätta tävlingar, som din häst är överkvalificerad för :)

Genetiksida:confused: Rasfil står det högst upp på sidan..
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Det är ingen som har några tävlingar att välja på, de försvinner i stort sett samtidigt som de kommer ut pga Pionjären (?).

Fasen, jag skulle behöva en riktigt bra hannoveranare/shettis och en travare... Nån här inne som har nåt vettigt att sälja?

Jag säljer en Hannoveranerhingst, FT, färdigbluppad, 365.26 i GP... 500 + 2 pass vill jag ha för honom :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

kl

Mina små enhörningar har fått ligga på is ett tag, men idag tänkte jag be dem om två små hornbebisar. ;)
Försökte nämligen sälja två av dem men ingen som visat intresse har haft något vettigt bud att komma med.
För även om enhörningarna börjar bli lite vanligare så tycker jag inte att ett fulltränat, fullbluppat sto med Nyxpaket endast är värt 20 000 E. :mad:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Är du inne bland katalogerna? Jag var inne på en enskild hästs sida, under fliken "Genetik" :)

:o vad jag är lost i detta:o
Jag klickade på rasen och fick upp en sida där det var stjärnor man kunde utläsa procent av om man höll muspekaren över:p Men exakt vad det är har jag inte en susning om:rofl:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Jag håller med. Har en travar-enhörning, sto, med bl.a. Nyxpaket. Har fått oändligt många bud, men inte ett enda som erbjuder mer än 2 pass och typ 10 000e :crazy:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Men min gammeltant visade att hon faktiskt ville bo hos mig! :love:
För minsann, hon gav mig ännu ett hornföl! Det var hennes fjärde av totalt elva avkommor.
Hennes dotter, som jag gjorde mitt andra försök med, hon ville däremot inte ha en hornis. Kanske en protest mot att jag försökte betäcka henne innan hon var fullbluppad? ;)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

*kl*

Shit, jag visste inte att jag hade en hoppstjärna i mitt stall... Har haft skitsvårt i tävlingarna, har kört galopp med min arab. På skoj så testade jag hoppning, och har nu tävlat hoppning i tre dagar... med 47 vinster! Och 14 andraplatser och tre tredjeplatser. Är helt chockad. Nu har jag iaf Pionjären!
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Grattis! Jag har bara fått ihop 55 poäng för Pionjären. Det går trögt när jag bara får 0.14 poäng för varje tävling. =/
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Mjo... Men när man får Pionjären så får man 10 ÅP till så nu har vi vunnit 78 tävlingar :o Och imorgon får jag Den Förmögna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299
Tjatter De som slår vägkanterna klippte bort en bit av kossornas vinterhage. Vet inte om chauffören såg det eller inte, hen har då inte hört...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: Breaktown
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mikael Glännström, arbetskonsulent diskuterar välmående Steg till arbete består av fyra steg, i privatlivet finns det betydligt fler och...
Svar
3
· Visningar
530
Senast: IngelaH
·
Hemmet Det här är ju en ruskigt nischad fråga. Men Buke har ju svar på de allra konstigaste frågor. Jag behöver ha tag på en tapetsör för...
Svar
10
· Visningar
620
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp