Stora Howrsetråden - FYRA

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Om du tränar upp hästen på ridturer först (trav, galopp, branter, strand) men bara lite träning på färdigheterna så kommer du att tilldelas lopp där låg kapacitet krävs. Det har funkat för mig hittills!

Och jag gör tvärtom - skiter i ridturerna och tränar först istället. Vill jag tävla i hoppning tränar jag dressyr och snabbhet t.ex. Brukar vinna mina 20 relativt snabbt :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Och jag gör tvärtom - skiter i ridturerna och tränar först istället. Vill jag tävla i hoppning tränar jag dressyr och snabbhet t.ex. Brukar vinna mina 20 relativt snabbt :)

Så brukar jag också göra, förutom att jag tränar upp galopp och snabbhet, för att sedan tävla dressyr. Brukar också försöka se till att de hästar som tävlar minst har en skräddarsydd sadel och ett skräddarsytt träns. Brukar funka riktigt bra, dessutom tränar jag upp rätt egenskaper för att relativt snabbt kunna 100BLUPa hästarna, även utan passköp...
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

*KL*

Vill någon bli min vän förresten? :) Heter Toffeldjur där med!

Apropå de flygande sakerna förresten - dyker de upp direkt på en sida man öppnat, eller kan de även dyka upp efter en stund? Tänkte att annars vet man ju att det inte kommer något, om man inte ser något direkt på sidan.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

kl

"kringflackande hästar" :rofl:
kunde väl åtminstonde döpt dem till "vandrande hästarna" eller nåt :p

jag vet inte vad jag ska säga om förändringarna.. vissa saker är bra, andra dåliga :/

skrattade ihjäl mig när jag såg översättningen av wandering howrses :rofl: Man behöver väl inte andvända google översättaren till allt....
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Så brukar jag också göra, förutom att jag tränar upp galopp och snabbhet, för att sedan tävla dressyr. Brukar också försöka se till att de hästar som tävlar minst har en skräddarsydd sadel och ett skräddarsytt träns. Brukar funka riktigt bra, dessutom tränar jag upp rätt egenskaper för att relativt snabbt kunna 100BLUPa hästarna, även utan passköp...

Varför tränar du upp snabbheten innan du tävlar dressyr? Den gör ju ingen som helst nytta där?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

kl

hum, det står på "Vinn 'Den Blyge' genom Grand Prix - 2 poäng varje gång du deltar"
men har bara fått 1 poäng? :confused:

å andra sidan lär jag nog inte få ihop en Balios.. kommer inte kunna få 50poäng extra, eftersom jag hamnar mellan 100-110 i placering i GP:n >.< - med tanke på att eventet håller på tills 3 maj: 13 dagar = 26 poäng.
blar
 
Senast ändrad:
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Och jag gör tvärtom - skiter i ridturerna och tränar först istället. Vill jag tävla i hoppning tränar jag dressyr och snabbhet t.ex. Brukar vinna mina 20 relativt snabbt :)

Blah jag har ju tränat hästarna som en tok i dressyr för att kunna vinna tävlingar i det, men så det är ex hopptävlingar jag ska satsa på för att ha större chans att vinna? :confused:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

För att vinna tävlingar i hoppning är det bra att träna snabbhet och dressyr.

Vill man vinna dressyrtävlingar bör man träna trav och galopp. När du tränar dressyr kvalificerar du dig till svårare dressyrtävlingar, som blir svårare att vinna.
Jag föredrar att tävla i hoppning och fälttävlan, dels för att det passar mina raser, men även för att man där kan sortera fram de allra lättaste tävlingarna man får vara med i. Den sorteringen går ju inte att göra i kapplöpningar och dressyr.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Vad är bäst för att vara en bra hopphäst - snabbhet eller dressyr? (Förutom hoppningen såklart)

Säg att jag har två hästar som är lika i hoppning men där den ena är bättre i snabbhet och den andra är bättre i dressyr. Vilken egenskap är bäst i hopptävlingar?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Precis som Humlan säger, ju mer du tränar upp dressyren ju svårare tävlingar får du i det :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Fälttävlan:
5 % ålder
45 % uthållighet
30 % dressyr
20 % hoppning

Hoppning:
5 % ålder
45 % hoppning
25 % snabbhet
25 % dressyr

Trav:
5 % ålder
45 % trav
30 % snabbhet
20 % dressyr

Så här räknas alltså färdigheterna i de olika tävlingarna.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Det är ingen som har några tävlingar att välja på, de försvinner i stort sett samtidigt som de kommer ut pga Pionjären (?).

Fasen, jag skulle behöva en riktigt bra hannoveranare/shettis och en travare... Nån här inne som har nåt vettigt att sälja?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Hoppning:
5 % ålder
45 % hoppning
25 % snabbhet
25 % dressyr

Häst 1 är 20 år och har:
100 i hoppning
75 i snabbhet
25 i dressyr.

Häst nr 2 är 15 år och har:
100 i hoppning
75 i dressyr
25 i snabbhet

Då vinner häst nr 1 eftersom den är äldst och färdigheterna i dressyr och snabbhet värderas likadant.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Kolla mina shettisar, det finns några jag själv tycker är bra iallafall!
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Du svarade för sent :( Köpte en hannoveranare innan, och har redan spenderat en förmögenhet på den.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

*kl*

Drygt att Craxors fölprogram inte fungerar längre. Nu vågar jag inte träna mitt föl förrän det kommer en ny version.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Jag chansade på föllekarna, gjorde precis som vanligt men uteslöt saltstenen. Fick 1,18 i GP-ökning, så det var väl ett hyfsat förstaförsök :p Var ju dessutom smart nog att testa det på mitt nya, svindyra, föl :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299
Tjatter De som slår vägkanterna klippte bort en bit av kossornas vinterhage. Vet inte om chauffören såg det eller inte, hen har då inte hört...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: Breaktown
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mikael Glännström, arbetskonsulent diskuterar välmående Steg till arbete består av fyra steg, i privatlivet finns det betydligt fler och...
Svar
3
· Visningar
530
Senast: IngelaH
·
Hemmet Det här är ju en ruskigt nischad fråga. Men Buke har ju svar på de allra konstigaste frågor. Jag behöver ha tag på en tapetsör för...
Svar
10
· Visningar
620
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp