Stora Howrsetråden - FYRA

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Varför tränar du upp snabbheten innan du tävlar dressyr? Den gör ju ingen som helst nytta där?

Nej, men min ras har snabbhet, dressyr och galopp som bästa egenskaper, så det känns bättre att lägga de tidiga åren på träning på det, istället för att lägga (howrse)månader på ex. trav och dressyr vill jag inte träna, då blir det ju genast svårare att vinna tävlingar.

Ren lathet alltså, men det funkar över förväntan:D
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Med dom tre som bästa egenskaper hade jag tränar dressyr och snabbhet och sen tävlat i galopp eller hoppning :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Det gjorde jag i början (tränade snabbhet och dressyr och tävlade i galopp), funkade inte så bra, men ska testa tävla en i hoppning så får jag se hur det blir, det har jag inte provat.


Har ju dessutom ett litet projekt med att korsa fram bra hoppfjordingar så varför inte? :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Förresten, vad har man för nytta av de vandrande hästarna, förutom den gåva de har med sig när de kommer?
Har fått Den Förmögna till gården och den har ju inga speciella egenskaper direkt...
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Du kan pröva googla efter Craxors foal games. Annars den jag använder nu som verkar fungar är från Dr Zig, kopierar rakt över:

With the new changes Dr Zig made a new foal game for us! So all credits to Dr Zig


Morale needs to be 98-100%, as always. Put the foal in the box from 6 months if the temperature is under 10 degrees. Also when feeding remember this:

When it tells you to feed one amount feed a different one:

* if 4.4lbs - then feed 8lbs
* if 6.6lbs - then feed 10lbs
* if 8.8lbs - then feed 12lbs
* if 11lbs - then feed 12lbs


8 months
groom, water, 1hr, feed, box 2hrs, carrot, 7hr, stroke, turnip

10 months
groom, 1hr, feed, box 2hrs, carrot, water, 7hr, turnip, 1hr, stroke

1 year
groom, 1hr, feed, carrot, water, 8hr, stroke, turnip

1 year, 2 months
groom, 1hr, feed, carrot, water, 9hrs, turnip, stroke

1 year, 4 months
groom, carrot, 1hr, feed, water, 10hrs, stroke, turnip

1 year, 6 months
groom, carrot, 1hr, feed, 10hr, turnip, water, 2hr, stroke


And yes, there is no need to put foal in meadow with this foal game. Remember this is pounds not kg.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Nu spontanköpte jag precis en Arab med 393.12 i GP. Vad ska jag göra med den? :p En hingst dessutom, vore väl bättre med ett sto?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Jag har som mål att sälja en häst på auktion, men vill inte sälja någon av mina så jag har köpt ett par hästar på auktion endast med syfte att sälja. Men fastnar för dem och vill behålla... Vad ska jag med alla dessa hästar till? :o I olika raser dessutom.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Knapp

Men alltså shit! Alla UFOn flyger ju skitfort helt plötsligt, jag hinner ju knappt fånga dem:p

Har något blivit konstigt hos mig eller är det så för er också?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

De åker fortfarande lika fort, men däremot så har de blivit FLER! Igår fick jag ett guldäpple i ett UFO, det har aldrig hänt innan. Kände inte ens igen det först :p
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Det är nog bara gåvorna man får. Och de räknas som gudomliga om man inackorderar dom i sitt ridcenter :) Mästaren är ju en ganska bra tävlingshäst dessutom, vet inte hur bra de andra är.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Kl
Nu förstår jag verkligen ingenting, mitt sto har 400 i GP och sen har hon fått en massa extra föremål för att jag vill ha henne som tävlingshäst. På färdigheter står det att hon har 420. Men om tar pekaren över egenskaper står det ju hennes GP + 40 på varje. Varför räknas inte dessa 40 med på färdigheterna? Hoppas ni förstår
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

För att de 40 extra färdigheterna kommer ifrån dina SM-föremål, och de räknas bara vid tävling :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

*kl*
Hur funkar det om man köper ett föl som är under 6 månader på auktion? Får man vänta tills den är halvåret innan man får den?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

För att så många tävlar, för att få Pionjären :) Tävlingarna tar helt enkelt slut på bara någon minut, och sen dröjer det ett dygn innan de kommer ut igen.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Precis som Humlan säger, ju mer du tränar upp dressyren ju svårare tävlingar får du i det :)

Men om min ras lämpar sig för dressyren (och snabbhet), vad ska jag träna den i då för jag antar att det ändå är tävlingar i dressyr jag ska satsa på?:confused:

Och hur 17 ska man hitta den där burken med fett? (var saltsten innan) Tycker inte jag gör annat än ställer hästarna i boxen, men inte hittar jag annat än täcken till dom..

Och hur får man en åsna?:p
 
Senast ändrad:
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Vilka 3 färdigheter är de bästa?

Den där jäkla krukan hittar jag jämt, men några täcken dyker aldrig upp :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299
Tjatter De som slår vägkanterna klippte bort en bit av kossornas vinterhage. Vet inte om chauffören såg det eller inte, hen har då inte hört...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: Breaktown
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mikael Glännström, arbetskonsulent diskuterar välmående Steg till arbete består av fyra steg, i privatlivet finns det betydligt fler och...
Svar
3
· Visningar
530
Senast: IngelaH
·
Hemmet Det här är ju en ruskigt nischad fråga. Men Buke har ju svar på de allra konstigaste frågor. Jag behöver ha tag på en tapetsör för...
Svar
10
· Visningar
620
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp