Stora Howrsetråden - FEM

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Connemara :)

ok *kl*

lyckades öppna dagens lucka utan att använda ett ÅP :D Tydligen så räknades Morefus Armar ändå :angel:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

kl

Har just nu en tinkerhornis, men inte fått nåt hornföl än... och så missar även jag tiden jämt!

Har haft flera olika förut, bla fullblod och fjording, kanske shettis också? :p
Och en travare också kom jag på, hehe.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

*KL*

Missade tydligen att öppna luckan på kalendern i onsdags (28:e) och igår loggade jag inte ens in.. Vad missade jag? :o :crazy:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Okej, hmm vid närmare eftertanke öppnade jag nog luckan igår, för jag minns att jag fick en Helios Stråle. Vad fick man i torsdags då? :eek:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

KL*

Jag tycker att det är så tråkigt att försöka avla numera, GP:t skenar i ALLA raser och utan att lägga mängder med pass så har man inte en chans att hänga med.
Nästan tråkigast av allt är att ingen heller lägger ut betäckningar längre, inte med sina bra hingstar. Förr var det mer att man lade ut kanske en betäckning om dagen med honom, så fick folk slåss om den. Det gjorde att det var roligare att spela eftersom alla hade en chans att vara med. Numera ska alla ha betalt med pass eller SM-prylar för att lämna en betäckning med en hingst som inte ligger ens i närheten av toppen.Det är så tråkigt! :(

Önskar att alla dessa pas-sprutande elitspelarna bara kunde skaffa sig en annan hobby! :mad:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Jag satt faktiskt och tänkte på just det häromdagen. Försöker hänga med lite smått med mina Araber, men det är lönlöst nästan.. Finns alltid hästar/spelare som kommer vara myycket bättre. Men men, jag spelar så länge jag tycker det är någorlunda roligt. Fast jag känner nu att det börjar bli lite monotont.. :angel:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Håller med fullständigt! Tråkigt att allt handlar om hur mkt pengar man har råd att slänga in i spelet.

Därför jag tycker det är roligare med enhörningarna, för de är lite tur inblandat där.
Hamnar du i en hornvägrar period med dina ston så spelar det ingen roll hur mycket pass du har.
Jag har haft en grym tur med mina Lusitanohorn och med en bra avelspartner så ligger vi bra till med våra hästar.
Sen har inte lussehornen funnits så länge på spelet så det är inte så många som pysslar med avel på dem.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Dettsamma här, känner det är mer roligare med enhörningar, och jag kör mitt eget lilla race med :D

och kl
fick ett mejl idag om att det var nån som ville byta en av mina connemara horn hingst (minst 358 i gp) mot ett sto av hennes.
*kliar mig huvudet* varför inte ange mot *vad* du vill byta lixom.. med tanke på de horn hingstar jag har så ligger jag på 365, och behöver isåfall högre än det (vilket jag antar hon inte har/vill ge mig), och börja på en ny ras vill jag inte heller göra :crazy:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

kl

Iiiiih! Lite sur på spelet nu. Skickade in ett par illustrationer till svarta pärlan igår, men när jag laddade upp den ena så kraschade sidan och detta resulterade i att mina pass försvann men bilden laddades aldrig upp. :cry:
Så nu har jag två pass som försvunnit i tomma intet. Har kontaktat supporten om detta... Någon som vet hur lång tid de brukar ta på sig innan man får svar?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

KL*

Jag tycker att det är så tråkigt att försöka avla numera, GP:t skenar i ALLA raser och utan att lägga mängder med pass så har man inte en chans att hänga med.
Nästan tråkigast av allt är att ingen heller lägger ut betäckningar längre, inte med sina bra hingstar. Förr var det mer att man lade ut kanske en betäckning om dagen med honom, så fick folk slåss om den. Det gjorde att det var roligare att spela eftersom alla hade en chans att vara med. Numera ska alla ha betalt med pass eller SM-prylar för att lämna en betäckning med en hingst som inte ligger ens i närheten av toppen.Det är så tråkigt! :(

Önskar att alla dessa pas-sprutande elitspelarna bara kunde skaffa sig en annan hobby! :mad:

Håller med du! Jättetråkigt att inte hitta några bra hingstar, finns ju inte någon chans att komma framåt med sin avel då... Haft det problemet vid mina senaste betäckningsförsök, men de hingstar som då låg ut var sämre än stona jag ville ha betäckta...
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

kl

Hoppar in här emellan och ber så ödmjukt jag bara kan om några ÅP :o
Vill så gärna åldra fram min fölis som är på G!

:bow: /cambodia
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Kul att de att det är fler än jag som känner lika i allafall - då är det inte bara jag som är bakom flötet och tänker snett. :)

Jag har i allafall beslutat mig för att försöka - på egen hand - att avla uppåt. Just nu satsar jag på Fullblod och köpte mig ett par stycken med ett GP på runt 400. Så om någon vill ha betäckning i den klassen eller har högre hingst och vill sälja betäckning till mig så är jag superglad! :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Om du menar Arabiskt fullblod, så kan jag gärna erbjuda dig betäckning när jag bluppat färdigt min hingst! Han har ett GP på 435 :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Jaha, aj då. Ingen fara! Om det är någon annan här inne som behöver betäckning från en Arabhingst så hojta till ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är ingen stor poddlyssnare, men skulle ändå vilja ha en specifik app för det. Har haft Googles, vad den nu hette, men den har de...
Svar
12
· Visningar
246
Senast: Lavine
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Adrian Kolgjini sitter på leken med fem hästar till start när V75 avgörs på Åby. Ingen ur Jägersrotränarens kvintett ska räknas bort...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För fem år sen levde Emilia Dexhav sitt drömliv. Hon skulle starta företag och leva på hästar. Men så ändrades allt. I en bilolycka...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 065
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp