Stora Howrsetråden - FEM

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

*KL*

Vill fortfarande byta till mig ett Y-horn. Någon? Kan erbjuda 1x Poseidons sadel eller equus :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

kl

ett huvudbry:

jag har använt samma föräldrar till 2 enhornsföl.
föl A föds med 363.86
föl B föds med 364.07

det mesta av föl B's genetik är ett snäpp bättre än föl A. Båda föräldrarna var 100 bluppade, föl A hade även Afrodites tårar på sig, men inte föl B.

är det en chansning procentuellt att ena fölets genetik kommer vara bättre? Alltså, det finns en min- och maxgräns på hur mycket ett föls genetik kan öka, och det finns en viss chans (låt säga 40%) att fölet får den minsta ökningen, medans för att få det max antal ökningen ligger på typ.. 5%?
(hoppas jag inte snurrar till det alldeles)

Eller - spelar föräldrarnas färdigheter in, även om de är 100 bluppade? Så att ju mer färdigheter de har, desto mer genetik och färdighet ökas på fölet?

:confused:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Är det olika kön på fölen?
Tycker mig märka att mina hingstföl får lite bättre GP än stofölen, även med samma föräldrar... Vet inte om det bara varit en slump.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Jag har också funderat på det där, fast i mitt fall var det så att andra fölet föddes med sämre GP än det första.

Föl 1 388,29

Föl 2 387,81

Inte supermycket skillnad, men jag blev ändå förvånad. Båda föräldrarna var 100-bluppade vid båda betäckningarna.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

hm, isåfall lutar det mer åt att det finns en 'skala' och en chans att den skalan hamnar på högsta, eller lägsta (eller mittemellan) på varje föl... ibland har man tur och ibland inte med andra ord. Tycker ändå det är relativ stor skillnad på siffrorna faktiskt :crazy:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Ja, det verkar ju som det. 0,5 sämre i GP tycker inte jag känns så kul när man förväntar sig åtminstone lika bra som förra fölet...
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

jag blir galen ! när jag äntligen satt vid datorn 18.23 så hade jag glömt att åldra stoet, så jag kunde inte betecka henne nu heller.... grrrr.:mad:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Känner mig lite tvingad att avslöja ytterligare en spelhemlighet :D

När ni betäcker ska båda hästarna ha 100 i moral och så mycket energi som möjligt. Då blir fölen som bäst. Könen på fölen har ingen betydelse.

Sen finns det även en liten felmarginal som slumpen avgör, kan skilja litegrann i både GP och färdigheter trots att man gjort allting rätt.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

*gasp* och undanhållit denna informationen?

intressant att moral och energi ska spela in, får planera mina framtida betäckningar bättre då :p

tackar för infon :D
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

*gasp* och undanhållit denna informationen?

intressant att moral och energi ska spela in, får planera mina framtida betäckningar bättre då :p

tackar för infon :D

Haha, ska man hålla sig på toppen utan alltför mycket konkurrens får man ha lite hemligheter ;)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Haha näh, det var ett trist enhörningssto minsann :P
Du får bredda dina hornraser, eller helt enkelt byta ut märren ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är ingen stor poddlyssnare, men skulle ändå vilja ha en specifik app för det. Har haft Googles, vad den nu hette, men den har de...
Svar
12
· Visningar
246
Senast: Lavine
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Adrian Kolgjini sitter på leken med fem hästar till start när V75 avgörs på Åby. Ingen ur Jägersrotränarens kvintett ska räknas bort...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För fem år sen levde Emilia Dexhav sitt drömliv. Hon skulle starta företag och leva på hästar. Men så ändrades allt. I en bilolycka...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 065
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp