Stora Howrsetråden - FEM

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

KL

Vad tycker era pojkvänner/makar/sambos/särbos/what ever om att ni spelar Howrse?

I början tyckte jag att det var lite pinsamt att visa för min sambo att jag satt inne på ett hästspel (som till synes skulle kunna vara ett barnspel) stora delar av dagen :o

Nu kan han fråga hur det går med hästarna, hjälpa mig att komma ihåg enhörningstiden, hjälp att komma på namn på föl, och här om dagen ville han se min nya Safir :D
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Vad tycker era pojkvänner/makar/sambos/särbos/what ever om att ni spelar Howrse?

Jag tyckte också det var lite pinsamt i början, typ bytte sida när han kom nära min dator osv. Men sen visade jag vad jag höll på med, han skrattade väl lite men tyckte inte det var sååå konstigt ändå :p Han spelar ju mycket spel själv (om än att de involverar mer ehh... skottlossning än att mata hästar :angel:).
Så numera hjälper han mig att döpa fölen om han är i närheten när de föds, och om jag säger "jag måste komma ihåg tiden idag" så vet han att det är pga enhörningarna :D

Han tycker dock att det är väldigt märkligt att man kan göra hästar odödliga, och att man har gripar och fenixar som husdjur är bara konstigt! :D
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Min sambo brukar le lite menande och fråga om jag matar hästarna när jag sitter framför datorn :p
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Ungefär så :p

Min howrse har fått spunk, idag har den börjar prata franska med mig :eek:

Lekte med mitt föl och missade att ge mat en dag, fick följande meddelande nästa dag:
Attention, votre cheval est trop maigre, donnez-lui 10 kg de fourrage aujourd'hui pour qu'il retrouve un poids normal!
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Märkte också att pusslet kommit. Fick en bit direkt när jag loggade in. :D

Har varit en del franska för mig också, men de håller väl på att koda eller något. Lite text och knappar som har ändrats.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

KL

Jag har redan 4 pusselbitar, och har egentligen inte gjort nåt :p
Ska kolla med ordentligt hur man hittar dom olika bitarna...
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Han brukar fråga hur det går med enhörningarna och om jag har vunnit några tävlingar. :p

kl
Snart klar med första pusslet, ska bara logga in imorgon!:bump:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

kl

ehm, någon som vet vilken tid de menar?

"Gå till tävlingssidan kl 18:2"

18:02? 18:20?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Oj, vad konstigt. Alla tider jag fått hittills (på både svenska och internationella) har varit 18 över något klockslag. Vet faktiskt inte vad de menar i ditt fall :confused:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Tur att ni började diskutera tiden!! Jag trodde jag skulle gå in på tävlingssidan kl 18:18, men kollade en gång extra nu. 18:13 ska jag vara där :D
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

kl

Bara en pusselbit kvar på första :D
Någon som vet hur svåra de andra pusslen är? Kan man klara dem utan pass?

Det flyger förresten runt equus nu som man kan fånga!
 
Senast ändrad:
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Knapp

De här tiderna är alltså konstiga. Jag skulle vara där 16.18 stod det först, men när jag kollade några minuter innan så hade tiden ändrats till 17.11. Varför ändras det så?:confused:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Jag har kommit till pussel 4 på internationella sidan, hittills har jag inte behövt använda ett enda pass. Däremot behöver du en GP-biljett om du inte har en sådan, och den finns ju i y-hornen. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Konstigt. Enda gången det har ändrats för mig är när jag missade tiden, då hoppade den fram en eller två timmar.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Okej, glöm vad jag sa. Det här är målen för 5e pusslet... :cool:


First log in of the day
Gift: 1 x Holsteiner 0 %

2
First log in of the day
Gift: 1 x Diamond 0 %

3
Use a Philosopher's Stone
Gift: 1 x Diamond 0 %

4
Give birth to twins
Gift: 1 x Diamond 0 %

5
Give birth to a unicorn
Gift: 1 x Diamond 0 %

6
Open Horns of Plenty
Gift: 1 x Diamond 0 %

7
Open Horns of Plenty
Gift: 5 x Diamond 0 %

8
Open Horns of Plenty
Gift: 5 x Diamond 0 %

9
Be the original breeder of a 40 year old non-immortal horse
Gift: 5 x Diamond
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är ingen stor poddlyssnare, men skulle ändå vilja ha en specifik app för det. Har haft Googles, vad den nu hette, men den har de...
Svar
12
· Visningar
249
Senast: Lavine
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Adrian Kolgjini sitter på leken med fem hästar till start när V75 avgörs på Åby. Ingen ur Jägersrotränarens kvintett ska räknas bort...
Svar
0
· Visningar
230
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För fem år sen levde Emilia Dexhav sitt drömliv. Hon skulle starta företag och leva på hästar. Men så ändrades allt. I en bilolycka...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 074
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp