Stora Howrsetråden - FEM

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Spanjorer funkar fint! :D Om du har en hingst också skulle jag inte tacka nej :) Ska vi göra samma deal som jag har med SandraW, att du får fölet om det blir en hornis? :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Har reserverat:laugh:
Hingsten får du gärna tävla och stoet får gärna tränas om du orkar medans dom ändå åldras mellan varven:)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Hejsan :-) Jag är ny på howrse och hittade ert forum här och tänkte att man kanske kunde få hänga på och få lite nyttiga tips :-) Heter Barbarossa där, bli gärna vän med mig..har inte så många
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

tråkiga mål?
jag har nu snart en MÅNAD lekt med husdjuren..och har kommit till 77%..kan det bli mycket segare..

dessutom skall jag träna en egenuppfödd klart..det tar evigheter,för ÅP tar slut hela tiden, nu när jag fattat att man kan använda dom;)
sen ska jag nå 6 karma....har hängt med samma mål i evigheter nu.


hur fixar man till ett affix? kan man ha olika rasers hästar ändå? fast alla har samma affix?
och hur fixar man stuteri? då får man bara ha en ras hästar??
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

kl

såg att en på forumet hade hittat fuskkoder till howrse - inte för att jag är ute efter det, men finns det verkligen fungerande fusk till spelet?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

affix kan du skaffa på vartannat karma poäng tror jag det var. Och det spelar ingen roll vilka hästar du sätter affixen på :)
(Mitt kontor > mina affix)

Stuteri skapar du på vart 3:e karma poäng, du kan själv välja om du vill bara ha renrasiga hästar där, eller blandade.
(gå in på 'Mina hästar', och tryck på '+' som finns i vänstra hörnet)
om du har pegasus kontot kan du skapa hur många du vill dock, oberoende på hur mycket karma du har. Annars är det begränsat till att skapa 5st.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

KL

skulle nyss klappa på frizonen , gissa vad som finns där... Jo en snow! undrar vilken stackars människa som tryckt den till frizonen :rofl:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Hehe, det jag menar är att jag gärna vill ha en ponny "i stallet", väntar på att sätta ett guldäpple på en ponny när de nya släppts. Så det spelar liksom ingen roll vad det är för ponny, bara den är över 1½ år. :p


Tack för hjälpen dengra! :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

kl

såg att en på forumet hade hittat fuskkoder till howrse - inte för att jag är ute efter det, men finns det verkligen fungerande fusk till spelet?

Det finns de som försöker köra olika script för att fuska, fremst för automatiserande av träning/åldring på flera hästar samtidigt, men OW är rätt så snabb att täppa till dessa hålen. Vanliga "fusk-koder" finns inte enligt något nyhetsbrev med tillhörande tråd jag såg för några månader sedan.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Ah ok.. Har tyvärr bara spanjorer, förutom den från dig då.. Men kan ju givetvis spara den:) Vill du att jag gör nåt med den under tiden?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

tråkiga mål?
jag har nu snart en MÅNAD lekt med husdjuren..och har kommit till 77%..kan det bli mycket segare..

dessutom skall jag träna en egenuppfödd klart..det tar evigheter,för ÅP tar slut hela tiden, nu när jag fattat att man kan använda dom;)
sen ska jag nå 6 karma....har hängt med samma mål i evigheter nu.


hur fixar man till ett affix? kan man ha olika rasers hästar ändå? fast alla har samma affix?
och hur fixar man stuteri? då får man bara ha en ras hästar??

Om du menar 77% på Blup, är det lektion, träning och tävlande som gäller för att kunna fetmarkera och få 100 Blup lek med husdjur ger inga poäng för Blup.

Du måste träna klart de bästa färdigheterna, tävla i alla grenar tills det endast förbrukas energi och inte ges poång för trav,galopp, dressyr, uthållighet och snabbhet. samt sammanlagt minst 20 segrar.
Sedan gör du samma med träna Trav, Galopp och brant slutning.Observera att 30 min-1 timme ger FP i snabbhet och 1,30 och däröver bättrar på uthållighet.
Kronos Timer till hästen gör att all träning går på halva tiden

Vad gäller ÅP är mitt tips att försöka få tag i Morfeus Armar till hästen, för då kan du åldra utan att använda ÅP
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Jag tror hon menar målet där man ska tjäna 1000 eq genom att leka med husdjuren :) lev nyss klar med målet, bra husdjur, typ grip, underlättar massvis!
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Ah, på så vis. Satt och funderade på vart man kunde fuska, finns ju inte så många möjligheter som jag kunde komma på. tackar för upplysningen :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Aha, jag blev klar med mina mål innan husdjuren kom till, så viste inte om det målet:)

Och helt klart underlättar en Grip, då den kan ge uppåt 1 FP pr åldring Totalt kan husdjuren ge 60 FP, så då är det bara räkna ut hur många timma lek som ska till.
Grip=60/0.15=400 timmar
Katt=60/0.09=667 timmar
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Du får göra vad du vill med den förrutom att döda den. ;) Vill du sköta om den för att ev få ÅP är det mer än ok, själv har jag inte gjort någonting med den sen jag köpte den så den trivs så också... :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är ingen stor poddlyssnare, men skulle ändå vilja ha en specifik app för det. Har haft Googles, vad den nu hette, men den har de...
Svar
12
· Visningar
249
Senast: Lavine
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Adrian Kolgjini sitter på leken med fem hästar till start när V75 avgörs på Åby. Ingen ur Jägersrotränarens kvintett ska räknas bort...
Svar
0
· Visningar
230
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För fem år sen levde Emilia Dexhav sitt drömliv. Hon skulle starta företag och leva på hästar. Men så ändrades allt. I en bilolycka...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 074
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp