Stor och liten!!

J

Jezz

Bildbevis ;) :

p1000538_orig_SE.jpg

p1000537_orig_SE.jpg

:D :D

Sv: Stor och liten!!

:D Jaa... eller hur!! :)

Det är helt otroligt hur han smälter in hos oss... Tobbe är nu 10 veckor! :love:

Han är ju helt underbar. :love:

Men hade jag haft en sån liten hund hade jag vart livrädd för å trampa på den :crazy:

Mysgrisen skrev:
Men åh så sött!

Vad är de andra för raser? Den första ser afgahnaktig ut, eller?

Ja, dom 3 stora är afghaner ... nerklippta dock.
Den lille är English Toy Terrier.

Afghaner är underbara! Är uppväxt med en. Världens snällaste hund, men även världens olydigaste...

Mysgrisen skrev:
Afghaner är underbara! Är uppväxt med en. Världens snällaste hund, men även världens olydigaste...

Jaaa... afghaner är härliga!! :love:
Jag ser inte mina som olydiga dock... bara mkt egen vilja! ;) Lite av en katt i temperamentet!
Tror inte det är alla som pallar med afghanen... man skall inte vilja ha en hund som lyder en blint, dom är ju väldans självständiga!

Calazirya skrev:
Helt underbart söt liten knott ;)

Din lille ''knott'' e inte heller så dum! :love:
Jag är uppväxt med Grandisar.... och har haft en själv ... underbara hundar!! :)

;) Jo han är en riktigt go bit.

Idag har vi lärt oss ett nytt komando = KRAM

Då hoppar han upp och lägger frambenen runt nacken :angel:

DSC01215.jpg

Hi-hi... vad gulligt! :)
Så gör mina afghanisar oxå--men inte på kommandot kram, utan om man klappar sej själv på bröstet! :)

Calazirya skrev:
Du kan ju lägga till ett kommando när dom precis sätter upp sina tassar ;)

Joo.... men kan man lära gamla hundar ''sitta'' ? ;)
Gammelhundarna är nu 10 år! :o
Flickan är iofs. ''bara'' 7....

Jezz skrev:
Jaaa... afghaner är härliga!! :love:
Jag ser inte mina som olydiga dock... bara mkt egen vilja! ;) Lite av en katt i temperamentet!
Tror inte det är alla som pallar med afghanen... man skall inte vilja ha en hund som lyder en blint, dom är ju väldans självständiga!

Det har du alldeles rätt i! Jag blir så irriterad när jag läser hundarnas "tio i topp för dummaste rasen". Där leder afghanen. Jag kan tycka att de är så smarta så de väljer att inte lyda. De gör som de vill!

Att våran var olydig berodde nog mest på att ingen tränade med henne.
Det enda hon kunde var väl sitt, ligg och komma när man ropade godis.. :crazy: :love:

Mysgrisen skrev:
Det har du alldeles rätt i! Jag blir så irriterad när jag läser hundarnas "tio i topp för dummaste rasen". Där leder afghanen. Jag kan tycka att de är så smarta så de väljer att inte lyda. De gör som de vill!

Att våran var olydig berodde nog mest på att ingen tränade med henne.
Det enda hon kunde var väl sitt, ligg och komma när man ropade godis.. :crazy: :love:

:bow: Bra talat!! :)
En afghan är inte dum... blir oxå så förbannat irriterad när folk anser afghanen som dum! :mad:
Grejen är ju den att om man tex slänger iväg en boll och tror att hunden skall springa efter den och ta den... ha-ha.. det kan man glömma!! Afghanen tittar på dej och tänker : vad fan håller du på med?? :D Den kan helt enkelt inte se ngn anledning till varför den skall göra en så meningslös sak!! :rofl:

Sen finns det ett uttryck om afghanen:

Man äger inte en afghan... den äger dej! :p

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Viva
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?