Eftersom "Dafgårds lokaler" ligger i tätorten Källby, så kan inte katter som plockats upp i sagda tätort komma från "landet".
En del stadsbor tycks tro0 att de befinner sig på landet, så snart de lämnat staden. Riktigt så enkelt är det inte.
Det var svagt av mig att blanda ihop Djurens Vänner, med Djurens Rätt. Ber om ursäkt för det.
Men mitt förtroende för katthemsorganisationer i största allmänhet är trots allt tyvärr lågt. I synnerhet de som jobbar med "no-kill", eller som tangerar det tänkesättet.
Men jag har aldrig påstått att Dafgårds lokaler ligger på landet! Ingen har påstått något sådant. Jag frågade om du trodde att de ljög om att de plockat upp en katt där eftersom man tydligen inte kan lita på vad de säger om varifrån katter kommer!
Jag är f ö inte stadsbo men jag trodde att du var tillräckligt intresserad av källan för att kolla upp varifrån de katter jag lagt upp bild på kom - det är väl dessa katter vi diskuterar, inte andra katter som katthemmet plockat upp(tätort/koloniområde/Dafgård)? Dessa två katter kom från Grästorps kommun, minns inte exakt områden som angavs där men jag kollade upp och det var inte i tätorten(kanske inte helt oväntat med tanke på att kommunen har procentuellt sett mest jordbruksmark i hela VG).