Stofamilj 72

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sorbisen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 030

sorbisen

Trådstartare
Jag skulle vilja ha information om denna nya stofamilj. Hur länge har den funnits, vilka ston är med, finns det några godkända hingstar, ja, allt är av intresse. Har själv ett sto ur denna familj och det vore jättekul att få veta mer.

Moderatorn: flytta gärna tråden om den hamnat fel, hittade inget bättre ställe:confused:

Sv: Stofamilj 72

Stofamiljen kom till Öland vid förra sekelskiftet från Skåne och har fått stofamiljnamnet "Havanna 72", jag köpte mitt första halvblodsto Soraya 7973 som föl 1963 och hon fick diplom som treåring och blev mor till 17 föl bla JFB Zorro och hon fick Elit postumt med 63 poäng även hennes dotter Diana 17220 fick 17 föl och blev Elitpremierad vad det gäller hingstar ur stofamiljen på senare tider är det endast Mendel 601 som är stamboksförd. Avkommorna från stona i stofamiljen har kännetecknats av mycket god hoppkapacitet och har varit framgångsrika i treårstest, kvalitetsbedömningar, Elmia och tävlingssammanhang. JFB Zorro var den första svenskfödda häst som gått till WCfinal på egna meriter. Det finns mer att berätta men jag sammanfattar det så här.

Sv: Stofamilj 72

Detta var mycket roligt. Jag har en egen uppfödning som har soraya som mormors mor. Köpte hennes mamma av ägaren till Soraya II. Om du är intresserad av mer information om min Sorba och/eller hennes mor Sorina så kan jag PM:a dig. Har du mer information om Sorayas avkommor, som om jag minns rätt var ganska många, så skulle jag tacksamt ta emot all information. Under mina år i premieringsringen med hästarna hörde jag mycket gott om Soraya av premieringsförättare Kurt Graaf, berätta gärna mer om henne också.
Tack så mycket för svaret

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 830
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 124
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 294
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 184
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka