Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Är less på att det alltid är jag som städar och håller fint. Igår gjorde jag rent båda toaletterna. I morse var det en blöt handduk på golvet och tandkrämsrester i handfatet. Blå tandkräm så syns tydligt. Och bara allmänt stökigt.
Har nu lämnat en liten present bredvid tvålen på handfatet. En använd binda :devil:
When they go low, you go lower? Det där låter ju bara jätteäckligt. Gör upp om städningen i stort i stället, ställningskrig i enskilda frågor har sällan lönat sig. Jag vet inte hur han ska toppa en använd binda, ska han bajsa på golvet?
 
When they go low, you go lower? Det där låter ju bara jätteäckligt. Gör upp om städningen i stort i stället, ställningskrig i enskilda frågor har sällan lönat sig. Jag vet inte hur han ska toppa en använd binda, ska han bajsa på golvet?
Och vem har sagt att vi inte har gjort upp det då?
Vem är det som kan säga att nu får du byta sängkläder? Inte jag! Utan alltid jag som ska göra det.
Jag förväntar mig noll städning. Men jag vill inte att han stökar ner och lägger saker överallt. Vet inte huuuur många gånger vi pratat om detta.
De enstaka gånger han på riktigt städat har jag sen fått höra om det hur länge som helst efteråt som om det vore nån slags medalj han förväntar sig då.
 
Tänk om det hade funkat ändå! Men nej. Jag vet redan vad han kommer säga. ”Fick så bråttom imorse”
Grejen är att han inte ens har bråttom kan sitta med telefonen i köket och äta frukost hur länge som helst och sen får han plötsligt jättebråttom :meh:

Om han fick bråttom imorse så städar han givetvis när han kommer hem igen. Höj nivån litegrann. Är ni i förlängningen inte överens om städnivån så är det kanske bättre med antingen varsitt badrum eller varsitt boende.
 
Och vem har sagt att vi inte har gjort upp det då?
Vem är det som kan säga att nu får du byta sängkläder? Inte jag! Utan alltid jag som ska göra det.
Jag förväntar mig noll städning. Men jag vill inte att han stökar ner och lägger saker överallt. Vet inte huuuur många gånger vi pratat om detta.
De enstaka gånger han på riktigt städat har jag sen fått höra om det hur länge som helst efteråt som om det vore nån slags medalj han förväntar sig då.
Varför är ni ihop?
Du verkar ju störa dig på en hel del med honom?
 
Och vem har sagt att vi inte har gjort upp det då?
Vem är det som kan säga att nu får du byta sängkläder? Inte jag! Utan alltid jag som ska göra det.
Jag förväntar mig noll städning. Men jag vill inte att han stökar ner och lägger saker överallt. Vet inte huuuur många gånger vi pratat om detta.
De enstaka gånger han på riktigt städat har jag sen fått höra om det hur länge som helst efteråt som om det vore nån slags medalj han förväntar sig då.
Jamen såklart det inte är rätt, han har hälften av ansvaret och jag skulle själv aldrig orka leva med nån som inte tog det ansvaret. Han låter bedrövlig i det avseendet. Och du ska inte förvänta dig noll städning, du ska förvänta dig halva arbetsbördan.

Men: det innebär inte att det du beskrev är en väg till förändring. En binda på handfatet är ju bara äckligt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 846
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 557
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 421
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 753
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp