Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Det går bra för mig...Inte. Ramlade på en parkering utanför en affär. Föll handlöst. Kunde inte komma upp. 2 män kom och hjälpte mig upp och stöttade mig så jag kom till en sittplats. De ville ringa ambulans men jag sa att det nog inte var så illa. Körde därifrån (automatväxlad bil) efter en liten stunds vila. Behövde handla mat. Tänkte att bara jag har en kundvagn så går det nog. Det gick inte. Ringde min dotter som tack och lov hade slutat för dagen så hon fick köra hem mig. Hon lindade foten och såg till att jag fick mat och smärtlindring.
Internet vet att jag är skadad😁
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20240825_193147_Instagram.jpg
    Screenshot_20240825_193147_Instagram.jpg
    108,3 KB · Visningar: 47
Min gissning är att de inte tar med lupinerna i beräkningen när de klipper. Det gör säkert regelbundet på samma tider.

https://www.naturskyddsforeningen.se/artiklar/vilka-regler-galler-langs-vagkanterna/

Det verkar vara Trafikverket du ska kontakta.
Detta året är annorlunda mot tidigare. Förut om åren har de klippt vägkanterna en gång om året - i september.

Vägen är en länsväg. Asfalterad och ganska hårt trafikerad av tunga fordon.

Trafikverket har gått ut med att de kommer att bekämpa lupiner. I det ljuset verkar detta vara lite enfadligt eftersom båda gångerna i år har det gjorts när lupinerna fått mogna frön.

Kanske bättre lycka nästa år? :D
 
Jag har så mycket jag hade kunnat sälja inför flytten, men pga andras misstag har jag fått lösa mina problem med egen tid, bil och pengar att jag mest troligt kommer kasta allt för jag har inte tiden eller orken att diskutera med köpare. Jag har redan slängt två oanvända MC-hjälmar och ett par svindyra oxblodsfärgade ridstövlar som knappt var använda, med skoblock och skaftsträckare.

Nej, jag har redan skänkt bort min 55-tums TV för jag trodde inte den skulle klara flytten. Jag tänker inte åka runt och skänka bort mer kors och tvärs. :rage:

På fredag ska huset vara tömt när de kommer och flyttstädar, jag orkar inte! :arghh:
 
Jag har så mycket jag hade kunnat sälja inför flytten, men pga andras misstag har jag fått lösa mina problem med egen tid, bil och pengar att jag mest troligt kommer kasta allt för jag har inte tiden eller orken att diskutera med köpare. Jag har redan slängt två oanvända MC-hjälmar och ett par svindyra oxblodsfärgade ridstövlar som knappt var använda, med skoblock och skaftsträckare.

Nej, jag har redan skänkt bort min 55-tums TV för jag trodde inte den skulle klara flytten. Jag tänker inte åka runt och skänka bort mer kors och tvärs. :rage:

På fredag ska huset vara tömt när de kommer och flyttstädar, jag orkar inte! :arghh:
Grr, kom just ihåg att jag har massor med hästtäcken och hela stallet kvar att ta hand om. :banghead:
 
Hantverkarna ringde och bara "vilken dag var det vi hade bokat med er?"
Jag: IDAG! Jag är ju hemma från jobbet och väntar på er :rage:
De: ojdå. hmm.... Jag ska prata med min kollega så får han ringa dig.
Jag: Men tänker ni komma idag eller? Jag kan inte gå hemma och vänta längre...
De: Ja vi kommer idag.

---
Sen ringde de nyss och; Jaa, vi hade ju sagt fm. Men det hinner vi inte nu. Går det i em?
Jag: NEJ! Jag kan inte vänta mer utan måste liksom åka till jobbet (som förövrigt ringt och det är stökigt så jag behöver verkligen åka dit).
De: jaaa, då får vi boka om.

Så nu har jag väntat hemma i onödan.
 
Hantverkarna ringde och bara "vilken dag var det vi hade bokat med er?"
Jag: IDAG! Jag är ju hemma från jobbet och väntar på er :rage:
De: ojdå. hmm.... Jag ska prata med min kollega så får han ringa dig.
Jag: Men tänker ni komma idag eller? Jag kan inte gå hemma och vänta längre...
De: Ja vi kommer idag.

---
Sen ringde de nyss och; Jaa, vi hade ju sagt fm. Men det hinner vi inte nu. Går det i em?
Jag: NEJ! Jag kan inte vänta mer utan måste liksom åka till jobbet (som förövrigt ringt och det är stökigt så jag behöver verkligen åka dit).
De: jaaa, då får vi boka om.

Så nu har jag väntat hemma i onödan.
Det där så typiskt hantverkare och bilmekaniker, enligt min erfarenhet. De beter sig hur de vill. Jag har tröttnat nu. Meddelar alltid chefer, firmaägare osv. Säger (syrligt) bl a att logistik ju ska vara något som män är så bra på. På bilverkstan börjar det ge lite effekt, men de tycker att jag är en bitch.

Jag undrar: gör det likadant mot manliga kunder? Ochvhur reagerar de I så fall?
 
Är less på att det alltid är jag som städar och håller fint. Igår gjorde jag rent båda toaletterna. I morse var det en blöt handduk på golvet och tandkrämsrester i handfatet. Blå tandkräm så syns tydligt. Och bara allmänt stökigt.
Har nu lämnat en liten present bredvid tvålen på handfatet. En använd binda :devil:
 
Är less på att det alltid är jag som städar och håller fint. Igår gjorde jag rent båda toaletterna. I morse var det en blöt handduk på golvet och tandkrämsrester i handfatet. Blå tandkräm så syns tydligt. Och bara allmänt stökigt.
Har nu lämnat en liten present bredvid tvålen på handfatet. En använd binda :devil:

Är det inte bättre att prata med varandra?
 
Hantverkarna ringde och bara "vilken dag var det vi hade bokat med er?"
Jag: IDAG! Jag är ju hemma från jobbet och väntar på er :rage:
De: ojdå. hmm.... Jag ska prata med min kollega så får han ringa dig.
Jag: Men tänker ni komma idag eller? Jag kan inte gå hemma och vänta längre...
De: Ja vi kommer idag.

---
Sen ringde de nyss och; Jaa, vi hade ju sagt fm. Men det hinner vi inte nu. Går det i em?
Jag: NEJ! Jag kan inte vänta mer utan måste liksom åka till jobbet (som förövrigt ringt och det är stökigt så jag behöver verkligen åka dit).
De: jaaa, då får vi boka om.

Så nu har jag väntat hemma i onödan.
Otroligt irriterande.

Jag guidar sedan många år på en konstutställning. Jag infinner mig till den avtalade tiden och gör jobbet.
En avdelning på kommunen kom halvannan timme sent!. Jag stod alltså och väntade på min fritid. Får bara arvode för själva uppdraget. Var skapligt irriterad.
Eller den hästägarw som inte var på plats den avtalade tiden utan jag fick vänta trekvart innan hen dök upp. Jag hade andra kunder inbokade efteråt.

Avskyr när folk inte respekterar andras tid.
/surkärringen
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 846
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 557
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 421
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 754
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp