Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Jag stör mig på Demirok i p1s lördagsintervju. Blir irriterad och svarar på många frågor med -Jamen, det har jag sagt. Jamen, så är det inte, Jamen, Jamen , Jamen!

Riktigt uselt.
 
Nivån i travgruppen ibland. Som när man borde störa sig på att ATG-kraschar men stör sig på alla tomtekommentarer i stället.
 
Att så många verktyg är så stora och otympliga.
Jag förstår den störningen!
När jag bodde på landet, eldade med och hanterade ved osv och skulle använda motorsåg så var det rätt trist att hitta någon som var "perfekt" till mig. En som var lagom tung och lagom stor till mig men samtidigt ändå stark nog. Fick byta upp mig till större och otympligare maskiner till slut för att kunna göra det jag ville göra utan att behöva be en man om hjälp... Jag är ändå varken klen eller svag rent styrkemässigt, men liten och kort och med dålig balans så det var bökigt med stora prylar.

En av fördelarna med att bo i lägenhet- jag slipper allt sådant jobb numera. Kalla vintrars hårda arbete, frysa, skador, eld som inte tar sig när det är 13 grader inomhus på morgonen osv.
En av nackdelarna med att bo i lägenhet- jag saknar att elda i kaminen och sitta framför den, höra dess sprakande, känna dess värme. Elda i pannan och få varmt vatten på riktigt så man blev röd bara av tanken på att ta ett bad, fick hålla andan när man klev ner i vattnet så att kroppen fick hinna vänja sig, och rent allmänt känna värmen i sitt hem.

:)
 
Vägverket eh... Trafikverket... Vad gör de? Och varför? :confused:

Länsvägen utanför mig klipptes strax efter att lupinerna blommat klart och fröna mognat. Men bara halva vägbanken.

Nyss kom en maskin förbi och klippte resten av vägbanken och de lupiner som nu verkligen hunnit skicka ut sina frön i terrängen. De först klippta lupinerna har hunnit skicka nya blomstänglar. Bra dock att de tog bort slyn som växt sig mer än meterhög.

Försöker förstå vad som är deras plan.
 
Vägverket eh... Trafikverket... Vad gör de? Och varför? :confused:

Länsvägen utanför mig klipptes strax efter att lupinerna blommat klart och fröna mognat. Men bara halva vägbanken.

Nyss kom en maskin förbi och klippte resten av vägbanken och de lupiner som nu verkligen hunnit skicka ut sina frön i terrängen. De först klippta lupinerna har hunnit skicka nya blomstänglar. Bra dock att de tog bort slyn som växt sig mer än meterhög.

Försöker förstå vad som är deras plan.

Min gissning är att de inte tar med lupinerna i beräkningen när de klipper. Det gör säkert regelbundet på samma tider.

https://www.naturskyddsforeningen.se/artiklar/vilka-regler-galler-langs-vagkanterna/

Det verkar vara Trafikverket du ska kontakta.

  • Statligt väghållaransvar genom Trafikverket. Ansvaret omfattar de allmänna vägarna, undantaget de vägar som ingår i kommunal väghållning. Främst vägar på landsbygd samt det övergripande vägnätet i tätorter, undantaget de vägar som ingår i kommunal väghållning.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 846
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 557
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 421
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 756
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp