Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Jag stör mig på mig själv och att jag får allt mer motstånd till att köra bil.
Och sen stör jag mig på bilar ska ligga i baken på en när man kör drygt 90 på 90 väg.
Och på folk som blir irriterade när man inte vet var man ska och kör lite saktare ngr hundra meter.
Detta gör att jag blir grymt osäker på om jag är en idioti eller om den bakom är en idiot.
 
Jag stör mig på mig själv och att jag får allt mer motstånd till att köra bil.
Och sen stör jag mig på bilar ska ligga i baken på en när man kör drygt 90 på 90 väg.
Och på folk som blir irriterade när man inte vet var man ska och kör lite saktare ngr hundra meter.
Detta gör att jag blir grymt osäker på om jag är en idioti eller om den bakom är en idiot.
Det är den bakom som är en idiot. Folk har generellt sjukt bråttom i trafiken och utsätter både sig själv och andra för fara! :rage:
 
Jag stör mig på mig själv och att jag får allt mer motstånd till att köra bil.
Och sen stör jag mig på bilar ska ligga i baken på en när man kör drygt 90 på 90 väg.
Och på folk som blir irriterade när man inte vet var man ska och kör lite saktare ngr hundra meter.
Detta gör att jag blir grymt osäker på om jag är en idioti eller om den bakom är en idiot.

Om du kör lite saktare, vad det nu innebär, i några hundra meter hade jag definitivt blivit irriterad. Det är alldeles för lång sträcka och då får du isf parkera bilen och titta på en karta eller i gps:en.
Däremot behöver man ju inte köra alldeles för nära.
 
Om du kör lite saktare, vad det nu innebär, i några hundra meter hade jag definitivt blivit irriterad. Det är alldeles för lång sträcka och då får du isf parkera bilen och titta på en karta eller i gps:en.
Däremot behöver man ju inte köra alldeles för nära.
Det innebär tex 60 istället för 70 kanske. Eller 40 i stället för 50. Och självklart kör jag av om det går men ibland gör det inte det utan att behöva köra en lång sträcka för att komma tillbaka.
Jag tycker nog att man får öva sig på att inte stressa så sanslöst.
Vad händer om det är en EPA tex?
Eller någon som alltid kör under hastighetsgränsen?
 
Det innebär tex 60 istället för 70 kanske. Eller 40 i stället för 50. Och självklart kör jag av om det går men ibland gör det inte det utan att behöva köra en lång sträcka för att komma tillbaka.
Jag tycker nog att man får öva sig på att inte stressa så sanslöst.
Vad händer om det är en EPA tex?
Eller någon som alltid kör under hastighetsgränsen?
Jag håller med @LadyCovergirl . Jag blir också irriterad om folk kör under hastighetsbegränsningen. En epa får bara köra 30, dvs det är begränsningen på det fordonet.
 
Jag håller med @LadyCovergirl . Jag blir också irriterad om folk kör under hastighetsbegränsningen. En epa får bara köra 30, dvs det är begränsningen på det fordonet.
Ok. Jag skulle aldrig klaga på ngn som kör sakta. Gör man det under längre tid kan man köra åt sidan.
Men kör jag 90 på 90-väg så ska jag banne mig inte behöva ha ngn i arslet.
Och man får störa sig så mycket man vill men jag ber inte om ursäkt för att jag ibland kör ngt saktare. Ibland kör jag lite fortare.
Nu åker jag tåg och det är skönt.
 
Ok. Jag skulle aldrig klaga på ngn som kör sakta. Gör man det under längre tid kan man köra åt sidan.
Men kör jag 90 på 90-väg så ska jag banne mig inte behöva ha ngn i arslet.
Och man får störa sig så mycket man vill men jag ber inte om ursäkt för att jag ibland kör ngt saktare. Ibland kör jag lite fortare.
Nu åker jag tåg och det är skönt.
90 på 90-väg är att köra enligt hastighet och inte störande för andra. 80 på 90-väg tycker jag att är det.
 
Det innebär tex 60 istället för 70 kanske. Eller 40 i stället för 50. Och självklart kör jag av om det går men ibland gör det inte det utan att behöva köra en lång sträcka för att komma tillbaka.
Jag tycker nog att man får öva sig på att inte stressa så sanslöst.
Vad händer om det är en EPA tex?
Eller någon som alltid kör under hastighetsgränsen?
Jag hör till dem som stör sig :D
Kör man 60-70 på en 100-sträcka muttrar jag.

Men skulle aldrig lägga mig i baken på den andra bilen eller tuta åt den.
Tutar gör jag om nån beter sig trafikfarligt,

Tillägger att ibland stöter jag på bilförare som kör sakta och lite osäkert och är man så osäker kanske en oväntad händelse kan bli trafikfarlig? Då håller jag avstånd.
 
Jag hör till dem som stör sig :D
Kör man 60-70 på en 100-sträcka muttrar jag.

Men skulle aldrig lägga mig i baken på den andra bilen eller tuta åt den.
Tutar gör jag om nån beter sig trafikfarligt,

Tillägger att ibland stöter jag på bilförare som kör sakta och lite osäkert och är man så osäker kanske en oväntad händelse kan bli trafikfarlig? Då håller jag avstånd.
Ja men det håller jag med om.
 
Jag hör till dem som stör sig :D
Kör man 60-70 på en 100-sträcka muttrar jag.

Men skulle aldrig lägga mig i baken på den andra bilen eller tuta åt den.
Tutar gör jag om nån beter sig trafikfarligt,

Tillägger att ibland stöter jag på bilförare som kör sakta och lite osäkert och är man så osäker kanske en oväntad händelse kan bli trafikfarlig? Då håller jag avstånd.
Dessutom vet man aldrig varför någon gör det. Kan ju finnas rimliga anledningar som jag inte vet om.
Det är alltid mer rätt att anpassa körningen genom att sänka farten än att inte göra det om det behovet uppkommer.

Hela mentaliteten att se andra trafikanter som obstruerande marodörer, för att de inte kör på ett sätt som i mitt tycke är perfekt, är främmande för vad jag fick lära mig som grundregler för trafiksäkerhet på den tiden som jag tog körkort.
 
Dessutom vet man aldrig varför någon gör det. Kan ju finnas rimliga anledningar som jag inte vet om.
Det är alltid mer rätt att anpassa körningen genom att sänka farten än att inte göra det om det behovet uppkommer.

Hela mentaliteten att se andra trafikanter som obstruerande marodörer, för att de inte kör på ett sätt som i mitt tycke är perfekt, är främmande för vad jag fick lära mig som grundregler för trafiksäkerhet på den tiden som jag tog körkort.
Eller hur!
På vägen utanför mitt hus åkte förut en äldre dam som stadigt höll 30-40. Bilen var antagligen hennes biljett till världen och vännerna. Hon störde ingen och körde försiktigt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 788
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 531
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 386
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 700
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp