Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Bad posten leverera paket till utanför garaget. De ligger nu mitt på gången, mitt för trappan, mitt på gräsmattan... Varför har de ens alternativ att välja plats om chauffören inte bryr sig?
Jag har stört mig på att de inte har "vid brevlådan" som alternativ, eller något annat som passar att använda för att få dem att lägga det vid infarten utan att köra upp till huset.
 
Jag stör mig något oerhört på hur mina rädslor blossar upp så snabbt :( Igår var det någon som knackade och ringde på dörren för att sedan rycka i dörrhandtaget flera gånger. Personen satt sedan utanför ytterdörren i nästan 50 min. Såg en granne gå förbi personen och det verkade inte som att personen bad om hjälp eller så. Såg inte heller att personen knackade på hos någon annan efter mig. Självklart tänker jag att han skickat någon för att skrämma mig (vilket jag innerst inne vet inte är så sannolikt) och direkt börjar jag ställa stol under dörrhandtaget, tänka katastroftankar etc.
 
Vädret. Äntligen skulle det vara lite mer sol och så slog det om till regn i prognosen. Hejdå solen vi ses på söndag...möjligtvis

Plus att mitt kakrecept som redan "är på steroider" (dvs går inte ihop med googlade recept) men jag har missat en grundläggande ingrediens mängd... JAG VILL INTE BAKA. Eller jag vill baka? Nej. Ja. DRA ÅT...

/gnElly :p
 
Världens mest onödiga förpackning
IMG20240731064123.jpg
 
Skulle ha Electrolux hit för ett par grejer innan garantin går ut på dem. Sambon har gjort felanmälan och haft kontakt med dem -men han är bortrest så jag skulle ta emot dem. De skulle komma ”fm”.
Igår eftermiddag får jag ett sms om att de kommer på fm idag, jag skriver tillbaka och frågar om de vet ungefär när de kommer? Får svar 7:44 imorse att de kommer mellan 10-12.
Kl 09:15 kommer de (jag låg fortfarande i sängen).

Sen stämmer det inte helt med vad gubben säger så jag säger; men det låter inte rätt, felet på kylen var handtaget och det du beskriver nu låter som micron. Nej! Jag har TVÅ varor; kylen och fläkten!
Jag bara; ok… men det var fler saker ju…
Nej, två saker!

Sen åker han.

Jag pratar med sambon och det var fyra saker, men i två ärenden….
 
Senast ändrad:
I en "blacklist"grupp på facebook där folk varnar för oärligt hästfolk är 2st individer relativt aktiva att skriva om andra när jag VET att de själva är hemska djurägare.
Jag har alltså stått i samma stall som dessa två..

Lite skenheligt ändå
 
Ena hästen blev sjuk vilket resulterade i 18000 i vet.kostnader, bilen låter som den ska rasa så den ska in på verkstad på måndag, jag ska till tandläkaren och jag måste boka vaccination till hästarna.
Stör mig på att jag inte är miljonär!
Men samma här! Fast det är vovven som blev sjuk, bägge bilarna är trasiga.. fyrhjulsdriften är paj på den ena och ena framlyktan (12000 ska de ha :eek: ) och nått..stag..eller..nått.. som jag inte vet vad de vill ha för.. men oroar mig mest för vad det kommer kosta att laga fyrhjulsdriften.
Mycket irriterande att vi inte är miljonärer!! :rage:
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 788
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 531
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 386
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 700
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp