Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Stör mig på att en del av ett litet gammalt tallriksset troligen ligger i en annan låda i förrådet, så här inne har jag stora mattallrikar och djupa, men inte assietterna. Kan inte ta foton på dem och sälja dem med andra ord utan får vänta tills jag orkar hämta den eventuella lådan någonstans i förrådet. Orkar inte i dag.
Har haft migrän och har fortfarande huvudvärk, och mat kommer från ICA när som helst så orken är rätt låg just. Ogillar röra så försöker pyssla i ordning, men tja...
 
Att jag knappt orkat ha ögonen öppna under några dagar nu. Inte sover jag heller. Men jag undrar hur många av dygnets timmar jag blundar. :sleep:Och så har kroppen i sig börjat ”balla ur”, har smärtproblematik i hela kroppen sen länge men igår var det så illa att jag efter 2 km promenad började grina för att jag inte fattade hur sjutton jag skulle ta mig hem igen :crazy: brukar va migränen som stör men nu i princip fungerade inte höger ben och höft.
Nä kroppen och huvudet får gärna skärpa till sig snart. Jag har svårt med acceptansen för tillfället och att alla inom vården tjatar på mig om att göra mindre. Hur sjutton gör man ännu mindre när man redan som det är inte direkt gör ngt!?

Jag är trött på att vara sjukskriven, vill inget hellre än kunna jobba :(
 
Iom någon ny lag om bemanningsföretag så kommer det förändras väldigt mycket på jobbet.
Har idag två konsultfirmor som delat 50/50 på olika tjänster och de ska nu bli en firma.
Därför tar konsultbolaget även över hela tjänster och där står jag och är anställd o inte konsult.
Så jag måste byta tjänst antar jag.
Mitt i semestern också.
 
Vi har också en sådan... :cautious: Kan tillägga att kollegorna är snälla och trevliga men det där med mötesdisciplin är icke-existerande :laugh:
Mötesdiciplin... En kollega har lite svårt med det där, och berättar ibland något som inte har något alls att göra med mötets agenda. Tur nog har vi möten ganska sällan.

Nu senast berättade chefen att E har slutat med kort varsel, pga av boendesituationen, då han fick hyra något som var för långt bort för pendling.

Varpå den här killen börjar hålla låda om att det ju var bra att E och hans tjej hittat boende men han tror inte på deras förhållande för hennes ex är fortfarande med i bilden och hon är med den här killen bara för pengarna, men han förstår heller inte varför hon är med exet som är en slemmig gubbe, och bla bla bla O_o

Allt för sent ingrep någon och påpekade att vi sitter i ett möte och att de här människornas privatliv kanske inte är helt relevant :nailbiting:
 
Mötesdiciplin... En kollega har lite svårt med det där, och berättar ibland något som inte har något alls att göra med mötets agenda. Tur nog har vi möten ganska sällan.

Nu senast berättade chefen att E har slutat med kort varsel, pga av boendesituationen, då han fick hyra något som var för långt bort för pendling.

Varpå den här killen börjar hålla låda om att det ju var bra att E och hans tjej hittat boende men han tror inte på deras förhållande för hennes ex är fortfarande med i bilden och hon är med den här killen bara för pengarna, men han förstår heller inte varför hon är med exet som är en slemmig gubbe, och bla bla bla O_o

Allt för sent ingrep någon och påpekade att vi sitter i ett möte och att de här människornas privatliv kanske inte är helt relevant :nailbiting:

Herregud så pinsamt! O_o

Mina kollegor håller sig iaf till jobbsaker :laugh:

Sedan är det faktiskt lite intressant också, kollegorna är i Mauretanien så vi pratar också om politiken i landet eftersom den påverkar våra projekt. Det är spännande att få inblick i ett land inifrån. Men ja, lite kortare möten vore önskvärt... :D
 
Har fått två utomlandssamtal från olika länder på två dagar. Svarar givetvis inte men jävligt störande ändå. Varför har de mitt nummer ens.
 
Herregud så pinsamt! O_o

Mina kollegor håller sig iaf till jobbsaker :laugh:

Sedan är det faktiskt lite intressant också, kollegorna är i Mauretanien så vi pratar också om politiken i landet eftersom den påverkar våra projekt. Det är spännande att få inblick i ett land inifrån. Men ja, lite kortare möten vore önskvärt... :D
Det är faktiskt något som har blivit väldigt bra på min arbetsplats :) . Möten börjar och slutar på utsatt tid. Om folk fortfarande pratar när mötet skulle vara över uppmanas de mejla sina frågor till cheferna/bestäms att ärendet tas upp på nästa möte också.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 603
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 494
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 204
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 520
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • WE-tråden
  • Föl 2020

Omröstningar

Tillbaka
Upp