Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Fast det känns ju lite trist att skriva att om att man inte ska hetsa andra eller be dem avlägsna sig när inget av det har skrivits i tråden, utan just bara att man blir irriterad inne i sin egen bil. Det är ju en känsla man får ha, som man inte behöver agera på. Precis som osäkerhet, som du anser att man får ha som bilist.

Det här skrivits i tråden om bilister som ligger i häcken, och om bilister som "är i vägen" och om bilister som bör ta körlektioner för att lära sig att köra snabbare (och sen, om man fortfarande inte kör tillräckligt fort, accelererar och bromsar tvärt före och efter sväng...ja, eftersom de här diskussionerna återkommer ständigt på Buke så vet man ju slutsatsen av det).

Att bli irriterad över och saker och ting som händer i ens vardag är naturligt. Att sucka och svära (över situationen) att få en hästtransport som tar det lite extra varsamt i kurvorna, framför sig JUST den dagen som jag spillde vid frukosten och blev sen hemifrån för att jag behövde byta tröja, och dessutom hade glömt att bilen behövde tänkas för att kunna nå fram till jobbet så jag blev ännu mer sen - ja, det är också naturligt. Att däremot sådär i allmänhet framhävda att människor som är i vägen för dem för att de kör lite för sakta, är problemet, är något annat.
 
Det här skrivits i tråden om bilister som ligger i häcken, och om bilister som "är i vägen" och om bilister som bör ta körlektioner för att lära sig att köra snabbare (och sen, om man fortfarande inte kör tillräckligt fort, accelererar och bromsar tvärt före och efter sväng...ja, eftersom de här diskussionerna återkommer ständigt på Buke så vet man ju slutsatsen av det).

Att bli irriterad över och saker och ting som händer i ens vardag är naturligt. Att sucka och svära (över situationen) att få en hästtransport som tar det lite extra varsamt i kurvorna, framför sig JUST den dagen som jag spillde vid frukosten och blev sen hemifrån för att jag behövde byta tröja, och dessutom hade glömt att bilen behövde tänkas för att kunna nå fram till jobbet så jag blev ännu mer sen - ja, det är också naturligt. Att däremot sådär i allmänhet framhävda att människor som är i vägen för dem för att de kör lite för sakta, är problemet, är något annat.
Å andra sidan är det väl ändå inte @LadyCovergirl som hetsar och ligger i häcken mm så det kändes lite väl trist att svara henne på så vis.
 
Stör mig på att jag behöver köpa sytråd för att kunna fortsätta mina syprojekt och affären är inte öppen än. Jag vill ju sy nu!

Och så stör jag mig lite på att jag flera gånger tänkt att jag kanske borde köpa en större rulle med just den färgen i fall att...
 
Jag får sån ångest inför flytten, kommer kosta skjortan och så lite tid kvar innan det är dags. :arghh:
Måste hitta hästpassen innan de ska åka, måste hinna packa, tömma huset och köra bort massor alternativt försöka sälja en del möbler mm. TV ska skänkas bort eller slängas, beroende på om någon vill ha den. Hantverkare in för att fixa ett golv och ett par innertak ... och jag är så matt! Vill bara dra täcket över huvudet när jag egentligen drunknar av alla måsten.

Så mycket att göra, så lite tid. 🤯
 
Jag har ont i nacken efter att ha skrivit ett diktat på 24 minuter. Stör mig på långa diktat. Känns mkt enklare att skriva flera korta som tillsammans blir lika lång tid :meh:
Jag gillar långa diktat :D och korta! Båda ger en speciell känsla, korta kan man bocka av och listan minskar i antal, vilket känns bra och produktivt, och långa känns bra därför att det inte är så mycket byta patient och om och men utan man bara skriver helt enkelt. :D

Ska jag störa mig på något så är det att jag ibland saknar vårdcentralens diktat där jag varje dag lärde mig något nytt i dem, de var så himla olika och handlade om allt möjligt. Här är allt samma samma och mest bara text, men även det känns ju bra ibland. Så ja :D
 
Min Telia router funkar inte. Jag har ringt och felanmält hos Telia, och tydligen så har routern tappat bort sin Ip-adress. Nu ska de försöka fixa det på distans så "fort som möjligt" - vad nu det betyder.
Sjukt störigt när varken TV eller dator fungerar! Skulle sett hoppningen nu, får lyssna på Maria Gretzer på radion istället.
 
Stör mig på att jag inte hittar min svamptork. Tänkte torka örter och behöver ugnen till annat. Hänga på tork har jag inget bra ställe för. Så jag får väl leta vidare..
Jag lägger örter och svamp dagstidningar på sängen i gästrummet och stänger dörren dit, så ingen fyrbent eller tvåbent går dit av misstag.

Och så vänder jag det som ska torkas efter behov.
 
Jag lägger örter och svamp dagstidningar på sängen i gästrummet och stänger dörren dit, så ingen fyrbent eller tvåbent går dit av misstag.

Och så vänder jag det som ska torkas efter behov.
Jag har ingenstans som jag kan torka på det sättet.

Men jag hittade torken, så nu är allt torrt och fint.
Nästa störning är att jag inte har några bra burkar att förvara i...

Och vad sjutton gör man egentligen med citronmeliss?
 
"Mitt" Coop har slutat med erbjudandet om 2 st 1,5 l Trocadero för 32 kr så köpte bara 1 idag.
Iofs är det väl bättre att dricka mindre läsk ... :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 821
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 548
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 414
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 732
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp