Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Jag har ingenstans som jag kan torka på det sättet.

Men jag hittade torken, så nu är allt torrt och fint.
Nästa störning är att jag inte har några bra burkar att förvara i...

Och vad sjutton gör man egentligen med citronmeliss?
Citronmellis får mig direkt att tänka på te/iste/örte. Även pesto och som smaksättning i sockerkaka :)
 
Har fått två utomlandssamtal från olika länder på två dagar. Svarar givetvis inte men jävligt störande ändå. Varför har de mitt nummer ens.
De ringer slumpvisa nummer. Mitt är hemligt och finns inte nånstans online men det ringer ändå från olika utlandsnummer, en signal bara.
 
Det låter för bra för att vara sant. För det priset (iofs köper vi lambi har inte koll på andra) hade jag köpt många förpackningar.
Det var Änglamark. Jag kollade i Coops app och där kostar de 54 kr så 58 kr i butik stämmer säkert men jag tyckte jag kollade så noga på prislappen.
På hyllan under fanns det 8-pack av Coop x-tra för 22 kr men jag läste nog fel där också. :confused:
Billiga papper brukar vara sämre, minns att jag nån gång köpte ett billigt (ICAs egna märke tror jag det var) men pappret var så luftigt att jag ju fick mindre för pengarna än om jag hade köpt ett bättre märke.
 
Det nyaste från konspirationsteoretikerna:
Nu är det norrsken som är misstänkliggjort. Det kan inte vara naturligt, det förekom inte förr i tiden, i varje fall inte så ofta, så starkt eller så långt söderut. Det är något mystiskt som håller på att hända med världen.

:crazy:
 
Det nyaste från konspirationsteoretikerna:
Nu är det norrsken som är misstänkliggjort. Det kan inte vara naturligt, det förekom inte förr i tiden, i varje fall inte så ofta, så starkt eller så långt söderut. Det är något mystiskt som håller på att hända med världen.

:crazy:
Jag som tänker att det alltid är mystik kring det som händer världen eftersom vi känner till så lite om vad det är som driver händelser. Norrsken är dock fint förankrade i kunskap vi redan har!
 
Kollegan har köpt sin andra valp. (bara det är en störning - den första lämnade hen tillbaka till uppfödaren för att den var för jobbig och det var ett bra beslut). Första valpen var en working cocker. Nu ar hen bestämt sig för en ny valp, och det är en (håll i hatten) Cavalier x westie x pudel... som han fick hem tolv veckor gammal totalt ovaccinerad. Den ska vara mycket lugnare förstås.

Nu är hon färdigvaccinerad till sist och har förstås, eftersom folk här i UK inte är riktigt kloka ibland, inte varit utanför trädgården... för man kan inte ta ut en ovaccinerad valp i skogen?
Men! I alla fall fick hon ett tuggben häromdagen, svalde benet helt och hen fick ta med henne till akutveterinären den kvällen - nu klagar hen på räkningen och beklagar sig även över att "Jag hade ju tänkt ta itu med försäkring typ så småååningom..."
Vad TROR folk egentligen?! Jag är ledsen men jag föreläste faktiskt om att en seriös uppfödare hade haft valpen försäkrad, vaccinerad och allt färdigt redan vid överlåtelse och allt du hade behövt göra var att ta över den. Det är SÅ mycket som är fel i det här hundköpet och jag kan bara se ännu en katstrof framför mig. :(
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 828
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 551
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 417
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 743
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp