Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Tycker överlag att Granngården är rätt kass på växter. Åtminstone här. Det är visset och överblommat och eländigt.
Men har man tur säljer de ut det billigt och man kan få perenner som kommer igen nästa år.
Varje butik har sin personal. En del är bra på växter, andra butiker har inte nån i personalen som är bra på växter :)
Grannstaden har en Granngården som har mycket växter och de är i fint skick.
 
Varje butik har sin personal. En del är bra på växter, andra butiker har inte nån i personalen som är bra på växter :)
Grannstaden har en Granngården som har mycket växter och de är i fint skick.
Ja, i en så stor kedja borde ju nån butik lyckas med sina växter. Har tre jag "brukar" besöka, och alla tre är totalt värdelösa på växter. Trevlig personal i alla tre dock.
 
Det finns en häst till salu, inom lagom avstånd, till lagom pris. Bra ålder, bra blodslinjer, bra mentalitet. Som jag nog hade velat ha, på riktigt. Jag har inte ringt på annonsen, för tajmingen är inte hundra ännu. Jag är inte riktigt klar, jag försöker att skapa bra förutsättningar som utgångsläge innan jag ger mig på att köpa häst igen. Förebygga, så gott det går, att jag står med en stor klump i magen när det blir något litet knas. Det är dyrt att ha häst, och jag är inte höginkomsttagare. Det är så mycket som behöver vara på plats. Buffert (den känns inte helt klar ännu), dragbil och släp (åtminstone dragbil och en garageplats till den, behövs), stallplats (har ett ställe i åtanke, men har ingen plats klar. Hade ev kunnat lösa en tillfällig men..)..och så lite annat i livet i stort som inte känns riktigt klockrent just nu. Hade velat ta BE-kortet innan också, för att det underlättar som tusan och för att utan häst är det lättare att faktiskt ha råd (uppkörningen kostar ett gäng pengar..). Jobb är iaf check, tillsvidareanställning, det är bra. Känner att om jag ger mig själv lite mer tid att förbereda, så kommer det att vara bättre/tryggare. Bättre för mina nerver och mentala hälsa.
Men FAN, det känns som att jag kommer att ångra mig i flera år, att jag inte köper den här hästen. På riktigt. Fan. :arghh::cry:

Det är inte alltid kul med vuxna beslut. "När du blir vuxen kan du göra som du vill" - jo jo, eller hur.. :cautious::mad:

Så. Nu har jag gnällt lite. Lyxproblem deluxe, så klart, men en kan ju vara ledsen och behöva skriva av sig lite ändå. Tack å hej.
 
Det finns en häst till salu, inom lagom avstånd, till lagom pris. Bra ålder, bra blodslinjer, bra mentalitet. Som jag nog hade velat ha, på riktigt. Jag har inte ringt på annonsen, för tajmingen är inte hundra ännu. Jag är inte riktigt klar, jag försöker att skapa bra förutsättningar som utgångsläge innan jag ger mig på att köpa häst igen. Förebygga, så gott det går, att jag står med en stor klump i magen när det blir något litet knas. Det är dyrt att ha häst, och jag är inte höginkomsttagare. Det är så mycket som behöver vara på plats. Buffert (den känns inte helt klar ännu), dragbil och släp (åtminstone dragbil och en garageplats till den, behövs), stallplats (har ett ställe i åtanke, men har ingen plats klar. Hade ev kunnat lösa en tillfällig men..)..och så lite annat i livet i stort som inte känns riktigt klockrent just nu. Hade velat ta BE-kortet innan också, för att det underlättar som tusan och för att utan häst är det lättare att faktiskt ha råd (uppkörningen kostar ett gäng pengar..). Jobb är iaf check, tillsvidareanställning, det är bra. Känner att om jag ger mig själv lite mer tid att förbereda, så kommer det att vara bättre/tryggare. Bättre för mina nerver och mentala hälsa.
Men FAN, det känns som att jag kommer att ångra mig i flera år, att jag inte köper den här hästen. På riktigt. Fan. :arghh::cry:

Det är inte alltid kul med vuxna beslut. "När du blir vuxen kan du göra som du vill" - jo jo, eller hur.. :cautious::mad:

Så. Nu har jag gnällt lite. Lyxproblem deluxe, så klart, men en kan ju vara ledsen och behöva skriva av sig lite ändå. Tack å hej.
Köp hästen.
 
Det finns en häst till salu, inom lagom avstånd, till lagom pris. Bra ålder, bra blodslinjer, bra mentalitet. Som jag nog hade velat ha, på riktigt. Jag har inte ringt på annonsen, för tajmingen är inte hundra ännu. Jag är inte riktigt klar, jag försöker att skapa bra förutsättningar som utgångsläge innan jag ger mig på att köpa häst igen. Förebygga, så gott det går, att jag står med en stor klump i magen när det blir något litet knas. Det är dyrt att ha häst, och jag är inte höginkomsttagare. Det är så mycket som behöver vara på plats. Buffert (den känns inte helt klar ännu), dragbil och släp (åtminstone dragbil och en garageplats till den, behövs), stallplats (har ett ställe i åtanke, men har ingen plats klar. Hade ev kunnat lösa en tillfällig men..)..och så lite annat i livet i stort som inte känns riktigt klockrent just nu. Hade velat ta BE-kortet innan också, för att det underlättar som tusan och för att utan häst är det lättare att faktiskt ha råd (uppkörningen kostar ett gäng pengar..). Jobb är iaf check, tillsvidareanställning, det är bra. Känner att om jag ger mig själv lite mer tid att förbereda, så kommer det att vara bättre/tryggare. Bättre för mina nerver och mentala hälsa.
Men FAN, det känns som att jag kommer att ångra mig i flera år, att jag inte köper den här hästen. På riktigt. Fan. :arghh::cry:

Det är inte alltid kul med vuxna beslut. "När du blir vuxen kan du göra som du vill" - jo jo, eller hur.. :cautious::mad:

Så. Nu har jag gnällt lite. Lyxproblem deluxe, så klart, men en kan ju vara ledsen och behöva skriva av sig lite ändå. Tack å hej.
Köp den!
 
@Hippocampus @Reville Jag har alltså inte ens en bil i dagsläget. Det är verkligen ingenting som är helt på plats för att starta om hästlivet i detta nu, känns det som, förutom att jag har ett jobb som känns relativt tryggt (men som sagt, ingen höginkomsttagare, vilket gör att jag känner behovet av en rejäl buffert. För veterinär, otur och/eller klara typ sjukskrivning eller separation..). :o :nailbiting: :( :arghh:

Men, för att inte bara klaga och gnälla: jag tror mig kunna få de där halva pusselbitarna på plats framöver. Det känns inte helt omöjligt längre. Det känns inte som att det kommer att kännas helt klart i år, dock..
 
Senast ändrad:
När granngården säljer växter som redan är utblommade och knopparna är frö-skidor. Måste man vara expert på blommor för att inte känna sig lurad?
Det brukar vara rea på sådana växter, jätterea t.o.m. Många blommar ju om efter någon vecka eller så om man klipper ner/beskär dem. Perenner, rosor och prydnadsbuskar tar sig till nästa år för det mesta.

Var det inte nedsatt pris och ettåriga växter, så är det nästan lurendrejeri.

Men att veta lite om växter är bra när man ska handla, för att kunna avgöra om växterna är friska och normala.

Jag har köpt en del bärbuskar och fruktträd till halva priset eller mindre, när de sett riktigt risiga ut. Några år senare så är det trevliga funktionella växter.
 
@Hippocampus @Reville Jag har alltså inte ens en bil i dagsläget. Det är verkligen ingenting som är helt på plats för att starta om hästlivet i detta nu, känns det som, förutom att jag har ett jobb som känns relativt tryggt (men som sagt, ingen höginkomsttagare, vilket gör att jag känner behovet av en rejäl buffert. För veterinär, otur och/eller klara typ sjukskrivning eller separation..). :o :nailbiting: :( :arghh:

Men, för att inte bara klaga och gnälla: jag tror mig kunna få de där halva pusselbitarna på plats framöver. Det känns inte helt omöjligt längre. Det känns inte som att det kommer att kännas helt klart i år, dock..
risken är ju att man hamnar i "det är aldrig bra nog". Och tiden går, livet går, men man väntar och väntar och väntar. Såklart ska man inte göra något dumt och ett djur ska lida, men jag känner ingen av mina vänner med häst är höginkomsttagare, tvärtom i många fall. Här är det många som varken har bil att köra släp med eller släp. Där har de tex istället tagit försäkring som tar djurambulans. Jag har aldrig ägt ett släp och har 3 hästar. Jag är inte höginkomsttagare.
Klart du ska vänta o du vill, men vänta inte för länge för livet går.
 
risken är ju att man hamnar i "det är aldrig bra nog". Och tiden går, livet går, men man väntar och väntar och väntar. Såklart ska man inte göra något dumt och ett djur ska lida, men jag känner ingen av mina vänner med häst är höginkomsttagare, tvärtom i många fall. Här är det många som varken har bil att köra släp med eller släp. Där har de tex istället tagit försäkring som tar djurambulans. Jag har aldrig ägt ett släp och har 3 hästar. Jag är inte höginkomsttagare.
Klart du ska vänta o du vill, men vänta inte för länge för livet går.

Tack för peppen ❤️ .

Jag är lite kantstött efter mina sista år med häst - åkte på en hel del otur. Det tog hårt på ekonomi och ork.

Släp kan jag klara mig utan, det är lite lättare att lösa. Men bil känner jag mig tvungen till (efter att ha haft svårt att få ut veterinär till stallet och behövt åka lite för många svängar till klinik..) eftersom jag inte har möjlighet att låna en vid behov.

Behovet av att känna att jag kan lösa det som behöver lösas, liksom, både praktiskt och ekonomiskt. Trygghetsnarkomanen i mig är högljudd. Försöker att klura ut konkreta mål att beta av, för att lugna nerverna men också VÅGA satsa.

Du har rätt. Det är lite så jag känner, också - tiden går ju. Och nä, en måste verkligen inte vara höginkomsttagare!
 
Senast ändrad:
🥲
1000049662.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 828
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 551
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 417
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 743
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp