Störiga saker vi stör oss på, del 35.

En av mina absolut favoklänningar spillde jag balsamvinäger över. Trodde att det bara var att slänga i tvätten, men icke. Nu har det en stor fläck efter tvätt så det är bara att slänga. Fasiken :arghh:
Färga?
Låter bekant, har du brukar spilla soya/balsamvinäger på kläderna?
 
Färga?
Låter bekant, har du brukar spilla soya/balsamvinäger på kläderna?

Det är samma klänning! Och nu behöver dem verkligen färgas, i en mörk nyans. Kanske svart? Eftersom jag inte har en privat tvättmaskin så måste jag klura på hur jag ska färga den bäst.
 
Min bil såg ut såhär när jag kom tillbaka efter grillningen O_o
1000050479.jpg
 
Magen är inte glad på mig av någon anledning. Känner mig annars hyfsat ok för jobb, lite huvudvärk men inte så matt som tidigare. Men magen ömmar och värker på ett sätt jag inte är van vid faktiskt. Hungerskänslor är inte så tydliga heller så jag äter inte som jag brukar vilket nog är det som skapar problemen.

Märkte också i dag att jag börjar få ont i halsen och nyser så en förkylning är kanske på G, kanske också det som gör kroppen mottaglig för all skit just nu. Hoppas det stannar där. Jag är så oerhört trött på att faktiskt inte må bra och att inte kunna jobba som jag ska.

I övrigt är jag smått irriterad på folk som är så slarviga när de skriver. Avsaknad av punkt, så hela meningar utan punkter eller andra skiljetecken, utan stor bokstav. Skriver folk sämre överlag eller känns det bara så för att jag är irriterad? Var och vartannat inlägg och kommentar i olika grupper på Facebook innehåller enkla skrivfel.

Tillägg: tog bort en extra bokstav som smugit sig dit...
 
En annan sak som också stör mig, som relaterar till det andra är att JAG skriver sämre! Inte pga slarv utan... ja, jag vet inte. Det är som om hjärnan och fingrarna inte samarbetar längre som förr. Påminner lite om det där att man börjar säga fel ord eller så, fast för mig är det när jag skriver. Ibland kan mina ord vara bara halva! Ibland fel ord. Som jag skriver, trots att jag inte menar det utan har ett annat ord i huvudet egentligen. Tycker att det börjar bli lite obehagligt, kanske åldern, men vet inte. Kanske pga mina nedsättningar och sjukdomar. Men DET stör!
 
Något hade tagit min parkering nu när jag kom hem. Så skrev en lapp och satte på rutan att han gärna fick ta någon annan som är ledig då jag både behöver och betalar för den. :angel:
Var en grannyngling men kunde inte hitta något reggat nr till han. Tur nog fanns den en annan plats ledig jag kunde ta sålänge.
Står bilen kvar imorgon får jag ringa på hans dörr och be han flytta.


Edit. Flytta bilen. Han själv behöver inte flytta... :angel: :rofl:
 
Hade just kravlat ner i sängen är jag hör en bil köra in här på gångvägen och stå med motorn igång. Brydde mig inte så mycket om det till en början men efter att den ha stått en stund med motorn i gång samt dörrar smälldes igen flera gånger och folk prata så höll jag på att smälla av. Gode Gud i himlen, låt det vara en ambulans så att det rättfärdigar att någon står här med motorn igång nu nästan vid halv 1 på natten! Inte att jag önskar skada och sjukdom hos någon men att någon är så korkad att köra in, vilket man inte ens får ens oavsett tid, vid denna tiden och hålla bilen igång, ja det är ju höjden av dumhet, att behöva ambulans är ju inte det alls.

Det var ingen ambulans. Det var en egoistisk granne. Jag önskar inte skada och sjukdom på någon så det ska absolut inte tolkas på det viset, men irritationen om den hade visat sig vara en ambulans hade ju faktiskt uteblivit. Nu däremot skulle jag föredra klipulver i trosor och kalsonger hos sagda grannar istället nu pga detta. Tur jag inte la mig för 2 timmar sedan som planerat...
 
Min är silver! Kommer inte riktigt ihåg om det var nån fler ljus bil där 😁 hade fullt fokus på äckelpäcklen.
Vad lurigt.
Såg vit ut på bilden, men om jag kollar riktigt noga kan jag ana att det är silver.
Förstår att du hade fokus på äcklen. Jag blev
biten (eller stucken?) av tre ettriga gula små myror idag. De flög dock inte 😅.
Till deras försvar får jag väl säga att jag råkade störa deras boplats av misstag.
 
Att några skruvar i botten på min cykelväska har skadat min dator trots att datorn låg i ett fodral, men ser att både foder på väska och fodral har hål typ där datorn har blivit nött och skadad. Nu måste jag hitta någon annan lösning med datorn till och från jobbet, vill helst inte ha ryggsäck, men måste nog det nu :(
 
Att några skruvar i botten på min cykelväska har skadat min dator trots att datorn låg i ett fodral, men ser att både foder på väska och fodral har hål typ där datorn har blivit nött och skadad. Nu måste jag hitta någon annan lösning med datorn till och från jobbet, vill helst inte ha ryggsäck, men måste nog det nu :(
Du kan inte bara lägga i en hård platta i botten, eller ett robust ”tyg”?
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 848
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 558
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 422
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 756
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp