Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Jag stör mig på åska i allmänhet och åskvädret över Östergötland i söndags i synnerhet. Blixten gick ner ca 100 meter från mitt hus och har slagit ut i princip all elektronik som tv-apparater, tre datorer, värmepump, diverse modem och routrar samt att solcellsanläggningen fått sig en kyss så displayen är död men den verkar tillverka el i alla fall. Konstiga saker som mikron och fläkten till ventilationen är också döda.

Vi har fått fart på värmepump, internet och wifi i huset, köpt en ny tv och en liten ny dator till mig. Mikro verkar anlända idag enlig PM. En intressant sak är att alla övriga vitvaror har överlevt! Ska bli intressant att se hur mycket LF ersätter, det mesta i datorväg var ju rätt gammalt.
 
Jag stör mig på åska i allmänhet och åskvädret över Östergötland i söndags i synnerhet. Blixten gick ner ca 100 meter från mitt hus och har slagit ut i princip all elektronik som tv-apparater, tre datorer, värmepump, diverse modem och routrar samt att solcellsanläggningen fått sig en kyss så displayen är död men den verkar tillverka el i alla fall. Konstiga saker som mikron och fläkten till ventilationen är också döda.

Vi har fått fart på värmepump, internet och wifi i huset, köpt en ny tv och en liten ny dator till mig. Mikro verkar anlända idag enlig PM. En intressant sak är att alla övriga vitvaror har överlevt! Ska bli intressant att se hur mycket LF ersätter, det mesta i datorväg var ju rätt gammalt.

Jag tycker LF har varit lätta att ha att göra med vid skador och ersatt mer än vad jag trott.
 
Jag stör mig på åska i allmänhet och åskvädret över Östergötland i söndags i synnerhet. Blixten gick ner ca 100 meter från mitt hus och har slagit ut i princip all elektronik som tv-apparater, tre datorer, värmepump, diverse modem och routrar samt att solcellsanläggningen fått sig en kyss så displayen är död men den verkar tillverka el i alla fall. Konstiga saker som mikron och fläkten till ventilationen är också döda.

Vi har fått fart på värmepump, internet och wifi i huset, köpt en ny tv och en liten ny dator till mig. Mikro verkar anlända idag enlig PM. En intressant sak är att alla övriga vitvaror har överlevt! Ska bli intressant att se hur mycket LF ersätter, det mesta i datorväg var ju rätt gammalt.
Samma sak hände oss för sådär 13 år sedan och då var LF väldigt lätta att ha att göra med. Men det är otäckt stora krafter.

När det hände blev det ändå glädje i att konstatera att det rökfyllda huset med varm vägg inte brann. Telefonuttagen i varje rum hade skjutits ut så att det var stora jack i väggen på motstående sida. Och klotblixt observerats.
 
Du kan inte bara lägga i en hård platta i botten, eller ett robust ”tyg”?
Jo det skulle kunna funka. Tyg tror jag inte då det har ätit sig igenom både foder och vadderat fodral, men funderar på köpa lite tjockare skumgummi och sätta i botten eller om man som du skriver kan hitta någon platta att ha i botten.
 
Jo det skulle kunna funka. Tyg tror jag inte då det har ätit sig igenom både foder och vadderat fodral, men funderar på köpa lite tjockare skumgummi och sätta i botten eller om man som du skriver kan hitta någon platta att ha i botten.
Skära till en bit masonit, eller en bit hårdplast kanske?
 
På g med mensen typ vilken sekund som helst. Så ryggen tyckte det var grymt skönt att sätta sig ner, det tyckte även fötterna efter förta veckan tillbaka på jobbet. Men eftersom mensen är på G är jag vrålhungrig, men ryggen å fötterna skriker på tanken att ställa sig upp igen. Finns typ 1 pizzeria med leverans här omkring.
 
Trött dag. Inte lockande att göra något alls. Vill mest sova.
Men hade ju bokat in en guidning idag så det var bara att åka iväg.

Men som vanligt så gick det bra bara jag kom dit oh träffade besökarna. Jag slår på nån form av autopilot och folk är i allmänhet väldigt trevliga.
(som "sjukpensionär" får jag jobba 5 h i veckan och en guidning är två timmars arbete)

Men när jag kom hem igen var jag helt slut. När jag återhämtat mig och ätit lunch så började det regna. Omöjligt att gå promenad med hunden - han är enligt egen utsago inte vattentät. Ingen ide att fösöka göra nåt utomhus över huvud taget.

Nya tag imorgon. Då lovas uppehåll.
 
I övrigt är jag smått irriterad på folk som är så slarviga när de skriver. Avsaknad av punkt, så hela meningar utan punkter eller andra skiljetecken, utan stor bokstav. Skriver folk sämre överlag eller känns det bara så för att jag är irriterad? Var och vartannat inlägg och kommentar i olika grupper på Facebook innehåller enkla skrivfel.
Förut rättade jag alla mina skrivfel men nu orkar jag inte hålla på och peta i texterna så har jag råkat skriva de istället för det och postat inlägget så får det vara, tar sån energi att redigera.
Plus ord som ska vara ihopskrivna eller ha streck emellan, om inte tfn automatiskt föreslår hela ordet så får det vara två ord med mellanrum.
 
Trött dag. Inte lockande att göra något alls. Vill mest sova.
Men hade ju bokat in en guidning idag så det var bara att åka iväg.

Men som vanligt så gick det bra bara jag kom dit oh träffade besökarna. Jag slår på nån form av autopilot och folk är i allmänhet väldigt trevliga.
(som "sjukpensionär" får jag jobba 5 h i veckan och en guidning är två timmars arbete)

Men när jag kom hem igen var jag helt slut. När jag återhämtat mig och ätit lunch så började det regna. Omöjligt att gå promenad med hunden - han är enligt egen utsago inte vattentät. Ingen ide att fösöka göra nåt utomhus över huvud taget.

Nya tag imorgon. Då lovas uppehåll.
Trodde det var en timme/dag fem dagar/vecka man fick ”jobba”. Fast de kanske har lättat på det.
 
Facebooks säkerhetsvarningar.
Det kommer minst en per dag för att nån har loggat in.
Ja, jag har loggat in!
Varför är det flera inloggningar i listan, alla är ju mina? Om jag raderar en eller flera så försvinner en del chattmeddelanden spårlöst. :banghead:
 
Förut rättade jag alla mina skrivfel men nu orkar jag inte hålla på och peta i texterna så har jag råkat skriva de istället för det och postat inlägget så får det vara, tar sån energi att redigera.
Plus ord som ska vara ihopskrivna eller ha streck emellan, om inte tfn automatiskt föreslår hela ordet så får det vara två ord med mellanrum.
För mig tar det energi att läsa slarvigt språk. Det har blivit så vanligt. Positivt för de som verkligen har problem med språket, de behöver inte känna sig utanför längre.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 848
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 559
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 424
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 757
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp