Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Hittade jättefina, praktiska hiking shorts från mitt favoritmärke för friluftskläder! Annonsen gällde shorts för män. När jag klickade in på samma shorts för kvinnor var de mycket kortare och tighta. Männens modell nådde ner till strax ovanför knät och var i lös, men ändå snygg, passform. Kvinnornas modell av samma shorts ... nådde bara en bit ner på låret och riktigt tighta (stretchiga men ändå). VARFÖR?!? Tror jag vet svaret, men ändå.....

Jag köper nästan alltid Herr av den typen av kläder. Skönare och bättre passform.
 
Om det inte hade sålt så hade tillverkarna inte gjort så. Det är en av anledningarna.
Jag köper oftast mina stallshorts från herravdelningen. Nu är det kanske lösare passform än dessa shorts men prova går ju.

Fast det är ju nästa omöjligt att hitta 'icke' sexiga kläder eftersom utbudet verkar saknas. Att man som kvinna köper herrmodell syns inte heller vilket gör att det inte finns något incitament för producenterna av kvinnokläder att förändra sig.
 
Brr, fryser som en hund. Egentligen inte så kallt ute men vinden gör att det kändes betydligt kallare. Hade tights och en blusklänning på mig och hade uppenbart behövt en varm tröja. Nåja, hemma och får försöka värma upp mig.
 
Fast det är ju nästa omöjligt att hitta 'icke' sexiga kläder eftersom utbudet verkar saknas. Att man som kvinna köper herrmodell syns inte heller vilket gör att det inte finns något incitament för producenterna av kvinnokläder att förändra sig.

Om kvinnokläder inte säljer enligt förväntan medan herrmodeller säljer mer så märks det.
 
Hittade jättefina, praktiska hiking shorts från mitt favoritmärke för friluftskläder! Annonsen gällde shorts för män. När jag klickade in på samma shorts för kvinnor var de mycket kortare och tighta. Männens modell nådde ner till strax ovanför knät och var i lös, men ändå snygg, passform. Kvinnornas modell av samma shorts ... nådde bara en bit ner på låret och riktigt tighta (stretchiga men ändå). VARFÖR?!? Tror jag vet svaret, men ändå.....
Går ju bra att köpa modellen för män om man vill ha sådana, köper själv ofta kläder på herravdelningen trots att jag har väldigt breda höfter. :)
 
Lyllos er som kan ha herrmodell på byxor. Jag har alldeles för breda höfter och stor rumpa.. och tighta byxor vill jag inte ha. Tycker det är många kvinnor som säger samma sak. Det finns nog en stor marknad för o-tighta damkläder.

Jag har både stor rumpa och breda höfter. Just shorts brukar inte vara något problem att använda herrmodell.
 
Hittade jättefina, praktiska hiking shorts från mitt favoritmärke för friluftskläder! Annonsen gällde shorts för män. När jag klickade in på samma shorts för kvinnor var de mycket kortare och tighta. Männens modell nådde ner till strax ovanför knät och var i lös, men ändå snygg, passform. Kvinnornas modell av samma shorts ... nådde bara en bit ner på låret och riktigt tighta (stretchiga men ändå). VARFÖR?!? Tror jag vet svaret, men ändå.....
Men köp herrmodellen då!

Och påpeka för företaget, vad du tycker via ett mail.

Jag köper nästan aldrig "dammodellen". Ofta är den tight och har färre och mindre fickor.
 
Ja, jag funderar på om min man kan köpa ett par och jag sen provar dem. Men jag har ju bredare höfter inte minst. Vi får se.

Tycker oavsett det är trist att kvinnor förväntas se sexiga ut även när de går på vandring medan männen bara behöver vara bekväma och praktiska.
Varför måste din man köpa bara för att det är en herrmodell?
Det är väl bara att gå till affären, prova och köpa om det passar.
 
Jag stör mig på att jag så ofta känner mig glömsk och förvirrad, vilket är skrämmande. Fick fundera på vad det är för dag i dag, tänkte först söndag, men det är det inte ännu. Just det där att det bara försvinner liksom, går upp i rök i hjärnan så jag får koppla ihop bitarna igen. Känns så märkligt.
 
Varför måste din man köpa bara för att det är en herrmodell?
Det är väl bara att gå till affären, prova och köpa om det passar.
Det är en onlinebutik, inte en fysisk. Dessutom letar han själv shorts och vi gillar deras produkter i övrigt så det känns som en bra lösning! Vi är lika långa, nästan, och någorlunda lika kroppsbyggnad sånär som på mina höfter då.
 
Hittade jättefina, praktiska hiking shorts från mitt favoritmärke för friluftskläder! Annonsen gällde shorts för män. När jag klickade in på samma shorts för kvinnor var de mycket kortare och tighta. Männens modell nådde ner till strax ovanför knät och var i lös, men ändå snygg, passform. Kvinnornas modell av samma shorts ... nådde bara en bit ner på låret och riktigt tighta (stretchiga men ändå). VARFÖR?!? Tror jag vet svaret, men ändå.....
Såg mycket sånt när jag försökte kolla runt efter längre shorts/piratbyxor inför denna sommar för att ha på jobbet:down:
Jag tror att jag skulle kunnat ha herrvarianter då jag haft det tidigare med liknande plagg på andra jobb men när det mesta finns online är det nog svårt med storlekarna ens bara för dam om man inte är van vid ett märke.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 854
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 560
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 426
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 760
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Igelkott
  • Byta försäkringsbolag
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

  • Ridbana i sand, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp