Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Fast de ser rätt tajta ut de med? Åtminstone de jag såg, gick inte igenom hela sortimentet. Och för det priset blir det billigare att sy själv. Då får jag dessutom rätt passform direkt.

Jag kan inte sy om så livet hänger på det:D men jag gillar midjan, längden, att de är justerbara och jag brukar gå upp en storlek så de sitter skönt.
 
Jag kan inte sy om så livet hänger på det:D men jag gillar midjan, längden, att de är justerbara och jag brukar gå upp en storlek så de sitter skönt.
Jag tycker inte de ser speciellt märkvärdiga ut på bild. Ett par vanliga tajta arbetsbyxor? Så tight att hon på bilden knappt fått ner händerna i fickorna.
Men kanske om man går upp i storlek. Fast det argumentet kan man ha på alla byxor. Problemet är att midjan också går upp i storlek = skärp, och inte längre bekvämt (enligt mig).

Min poäng är, jag ser inte skillnaden på just det märket som ska vara "kvinnovänligt" och andra märken.
 
Jag fortsatte kolla på kläder (inte byxor dock ;) ) och nu stör det mig hur otroligt dåligt sytt mycket som går att köpa i butikerna är. Tänker främst på saker som mönsterpassning (tex ränder som inte matchar) och sömmar som ser fula ut, trådar som inte klipps av ordentligt.
Visst får man vad man betalar för. Men jag ser "slarvet" även hos märken med gott rykte och en ganska stor prislapp.

---
Och så har jag fått en massa plitor i ansiktet. Och en finne på näsan. Kom igen eller!
 
Om byxor/kläder till män vs kvinnor, så var väl andemeningen egentligen att det är störigt hur kvinnor "ska" klä sig i åtsittande, avslöjande kläder medan männen får och ska klä sig avslappnat, bekvämt och praktiskt, för de ses som attraktiva ändå. Om de nu ens behöver SE attraktiva ut.

Jag tänker ibland på detta under OS, där kvinnliga atleter tävlar i minimala supertajta kläder, närapå string ibland (som de måste dra i med jämna mellanrum för att de inte ska åka in helt och hållet mellan skinkorna) medan männen har shorts, ofta fladdriga, och överdelar som ibland är tighta men sällan visar magen. Det kan ju inte vara så mycket mer praktiskt med minimalt, då hade även männen klätt sig så.

Därför (bland annat därför) stör det mig när jag vill ha dessa jättefina shorts ... men min dam-modell ser helt annorlunda ut.
 
Min s-tangent håller på att bli knasig. Den hinner göra flera sss på ett normalt tryck så jag får sitta och sudda bort dem.
Känner att störighetsfaktorn ökar exponentiellt med antalet tillfällen det inträffar.

Om saker inte förändras kommer jag snart få träda in i klubb @dobbis :crazy::D
Fortsättning följer... Nu varierar den mellan att skriva ssss och inte någonting alls. :mad:
Ännu ett steg närmare en Dobbiz.

Och jag som precis ska kosta på maskinen en ny kontakt till strömadaptern för att den ska fortsätta vara arbetsvillig och inte falla i evig sömn. Så otacksamt. Hmpf.
 
Stör mig på att jag skulle vilja börja gymma igen. Eller det i sig är ju ingen störning så, men det finns störningar runt omkring:
1. Det finns bara två gym med vettiga priser i stan. Det ena har sjukt dåligt rykte pga stökiga kunder, mycket stölder, trasigt och skitigt etc. Det andra har vara elever idrott på. (Nej jag vill inte riskera att stå naken tillsammans med dem. Och jag har bara möjlighet att gymma under skoltid.)

2. De andra gymmen är antingen (för mig) SVINDYRA eller anger inte sina priser online. Något har att man ska boka ett personligt möte med personalen för att få veta pris. Liksom va? Nej tack, jag är introvert och konstig och vill inte ha något personligt möte.

3. Stor obekvämhetsvarning inför alla som filmar på gymmen. Jag vill verkligen inte hamna på någon jäkla film på sociala medier. :wtf:

Så summan av kardemumman blir att jag troligen inte kommer komma igång att gymma igen. 😔
 
Jag hade tills för ett par dagar sedan sju sorters äppelträd i trädgården. När vi är ute hör vi hur det knakar och en av tre stammar på mitt oranie bryts av. Sen i förrgår när jag går dit igen för att se hur det ser ut har de andra två brutits av, så nu har jag ett stort äppelträd som ligger på backen och som måste kapas upp och forslas bort inför försäljningen. :arghh:

Stänger in höns och kycklingar igen och vad ser jag då? Jo, en stor gren på mitt ena Ingrid Marie som alltid gett så fantastiskt med stora äpplen, har gått av, så nu måste jag rädda vad som räddas kan och kapa av den grenen innan något mer händer. 🥺

Jag har inte tid! :rage:
 
Stör mig på att jag skulle vilja börja gymma igen. Eller det i sig är ju ingen störning så, men det finns störningar runt omkring:
1. Det finns bara två gym med vettiga priser i stan. Det ena har sjukt dåligt rykte pga stökiga kunder, mycket stölder, trasigt och skitigt etc. Det andra har vara elever idrott på. (Nej jag vill inte riskera att stå naken tillsammans med dem. Och jag har bara möjlighet att gymma under skoltid.)

2. De andra gymmen är antingen (för mig) SVINDYRA eller anger inte sina priser online. Något har att man ska boka ett personligt möte med personalen för att få veta pris. Liksom va? Nej tack, jag är introvert och konstig och vill inte ha något personligt möte.

3. Stor obekvämhetsvarning inför alla som filmar på gymmen. Jag vill verkligen inte hamna på någon jäkla film på sociala medier. :wtf:

Så summan av kardemumman blir att jag troligen inte kommer komma igång att gymma igen. 😔
Har du plats hemma för lite vikter och en viktstång?
 
Har en annons där jag bland annat säljer en julprydnad, en "kula" som lyser med en jultomte i en släde. Denna har FB fått för sig är grafisk/våldsam och blurrar bilden och har givit mig en varning typ. En tomte i en släde. hade förstått om det vore en jävla clown men inte en jultomte!
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 854
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 560
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 426
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 760
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Igelkott
  • Byta försäkringsbolag
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

  • Ridbana i sand, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp